SEO Lisse

Voor bedrijven met een website of webshop in Lisse is SEO de beste manier om gevonden te worden door potentiële klanten. Als je niet aan zoekmachine optimalisatie doet, komen er minder opdrachten binnen. Het inhuren van een SEO zorgt ervoor dat de telefoon vaker rinkelt. Zodat je meer orders en / of nieuwe klanten krijgt.

Hoe werkt zoekmachine marketing ofwel SEO?

1

Jouw website

wordt beter vindbaar

2

Je komt hoger in 

de zoekresultaten

3

Zelf kiezen binnen welke

regio/land je wilt focussen

Wat is SEO?

SEO staat voor Search engine optimization, of in het Nederlands zoekmachine optimalisatie. Een SEO dienst betekent in dit geval het op aanvraag optimaliseren van websites zodat ze beter gevonden worden in online zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Jij kunt een SEO dienst afnemen bij een online marketing bureau zoals Smoop. Onze specialisten gaan dan aan de slag om jouw website te optimaliseren voor zoekmachines. Dit gebeurt voor een deel ‘On-Page SEO’. Wij kijken dan naar de huidige staat van jouw website en waar nog verbetering mogelijk is. We analyseren onder andere: snelheid, jouw teksten, plaatsing van de juiste tags enz. Daarnaast is een deel van de optimalisatie: ‘Off-Page SEO’. Dit zijn bijvoorbeeld: backlinks vanaf andere websites, ‘mentions’ van jouw website op social media kanalen en nog veel meer.

SEO in Lisse: wat wij voor jou kunnen doen

Smoop is de specialist in Search Engine Optimization in Lisse. Wij zijn ons online marketing bureau gestart om MKB-bedrijven te helpen om beter online vindbaar te worden. Wanneer jouw site namelijk beter vindbaar is, zal je meer bezoekers krijgen. En meer bezoekers betekent meer nieuwe klanten! Smoop is een gespecialiseerd bureau dat zich specifiek richt op organisaties in Lisse.

De ervaring leert namelijk dat regelmatig persoonlijk contact met de opdrachtgever het SEO resultaat zeer ten goede komt. Hoe beter we de organisaties van onze klanten kennen, hoe beter wij ons werk kunnen doen. Met onze experts in Lisse maken we jouw organisatie vindbaar in de stad. Gevonden worden begint met een SEO specialist van Smoop!

On page & Off page SEO

Het mooie van het internet, dus ook zoekmachine optimalisatie is dat iedere website voor zoekmachines gelijk is. Elke site wordt namelijk met precies dezelfde maatstaven beoordeeld door bijvoorbeeld Google. Met een goede strategie kan je het verschil maken: daarmee help je de zoekmachines om jouw website beter te vinden.

Wij kunnen uw website dus op basis van onpage en offpage SEO factoren verbeteren.
Bij onpage SEO kijken we naar factoren zoals de leesbaarheid van jouw tekst. Kan de zoekmachine uw website ook wel goed lezen? Hoe is de verdeling van de zoekwoorden in de tekst? We werken met een standaard lijst, om te kijken of jouw teksten SEO proof zijn.

Daarnaast kijken we off-page factoren zoals linkbuilding. Dit is nogsteeds één van de belangrijkste rankingfactoren. Wij kunnen een link profiel opbouwen die als ‘natuurlijk’ wordt gezien. Van links met een hoge waarden die passen bij uw niché. Ook doen wij outreach, om zo relevante nieuwsartikelen te verzamelen.

Hoe beter jouw optimalisatie voor zowel on-page als off-page, hoe hoger de site van jouw organisatie in de zoekresultaten verschijnt. Bij bedrijven is het voorts van belang dat hun website hoger in de zoekresultaten tevoorschijn komt dan hun concurrenten. Concurrenten die in de fysieke wereld misschien wel op betere locaties zitten. Daar helpt een SEO expert van Smoop je graag bij!

Hogere positie in de rankings

Een hoge positie in de zoekresultaten is beter voor jouw bedrijf. Potentiële klanten kijken veelal namelijk niet verder dan de eerste resultaten in Google. Als je daar niet bij staat, dan tel je als bedrijf in Zuid-Holland online feitelijk niet meer mee. En dat is zonde!

Met een goede SEO strategie kun je leads genereren en nieuwe klanten krijgen. Vergelijk het met een winkelstraat: in een drukke winkelstraat in het centrum van Lisse wordt meer omzet behaald dan in een buitenwijk. Smoop kan je daarom helpen om hoger in Google te komen!

Afhankelijk van de doelgroep(en) die jouw organisatie wil bereiken, kun je met SEO inzoomen. Daarbij kan je kiezen tussen een lokale focus, een nationale focus, een internationale focus of een combinatie daarvan. Een lokale focus op bijvoorbeeld Lisse is eenvoudiger en dus goedkoper te realiseren dan een (inter)nationale focus.

Zoekmachine optimalisatie

Speciaal voor MKB-bedrijven levert Smoop de dienst: MKB-topper. Dat is een strategie die erop is gericht om in te spelen op specifieke behoefte van MKB-bedrijven die gevestigd zijn in Zuid-Holland.

Marktgerichte organisaties hebben namelijk een ander soort SEO nodig dan overheidsinstellingen en non-profitorganisaties. Wij (h)erkennen de verschillen tussen organisaties en hun doelgroepen en weten daardoor SEO zo in te zetten dat jouw bedrijf er met kop en schouders bovenuit steekt. Uiteraard vanuit het perspectief van jouw doelgroep(en).

Lokale SEO

Binnen Online Marketing is Lokale SEO in Lisse best belangrijk. Het wordt door veel bedrijven namelijk niet optimaal benut. Hier kan jij dus als bedrijf in Lisse het verschil gaan maken!

Met Lokale SEO kan je jouw product of dienst beter zichtbaar maken voor lokale bedrijven of particulieren. Wij kennen het allemaal wel, het is het kaartje met naalden wat soms te zien is wanneer jij een zoekopdracht doet.

Door middel van lokale SEO kan jij handig de mensen bereiken die al actief naar een bedrijf of product opzoek zijn: het organisch verkeer wordt relevanter voor jouw bedrijfswebsite én de zoekresultaten worden relevanter voor de zoeker.

Sociale signalen

Wat door veel SEO bureau’s en bedrijven vaak nog wel eens wordt vergeten zijn de sociale signalen die je naar jouw website krijgt. Dit vormt één van de laatste signalen van SEO. Mensen brengen namelijk steeds meer tijd door op social media. Google gaat hier ook steeds meer waarde aan hechten, vooral de komende jaren.

Heb je een Facebook bedrijfsprofiel met heel veel volgers en interactie? Dan wordt dat gezien als een positief signaal voor Google. Ook wanneer je vaak content post zoals foto’s, filmpjes of berichten.

Wanneer je sociale media met jouw SEO en marketingstrategie integreert, vergeet dan niet om je niet slechts op één kanaal te focussen. Dit is ook afhankelijk van jouw doelgroep. Heeft u een erg jonge doelgroep? Dan is vooral Instagram een goed middel. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Je kan hiervoor het best een onderzoek doen of laten doen op welke kanalen uw doelgroep zich bevindt.

Dit kan je door een online marketing bureau zoals Smoop in Lisse laten doen.

Hoe wij jouw bedrijf hoger in Google gaan krijgen

Wil je snel stappen zetten richting een hogere Google positie en betere resultaten in zoekmachines krijgen? Dan is het verstandig om een lokaal marketingbureau zoals Smoop te kiezen. De ervaring leert ons dat regelmatig persoonlijk contact met onze klanten het resultaat zeer ten goede komt. En dat is ook logisch. Hoe beter we de organisaties van onze klanten kennen, hoe beter wij ons werk voor hen kunnen doen.

Google Ads: direct meer nieuwe klanten

Wil je liever deze week nog meer klanten binnenhalen via uw website? Dan kunt overwegen om te gaan adverteren met Google Ads (voorheen Google Adwords). Jij komt dan gegarandeerd bovenaan in de zoekresultaten van Google. Op lange termijn is SEO voor de meeste bedrijven in Lisse echter efficiënter. Omdat het resultaat van SEO langdurig is. Wilt u snelle resultaten? Dan is Google Ads een goede optie. Voor non-profit en overheidsorganisaties in Zuid-Holland heeft Smoop eveneens maatwerkoplossingen. Zodat je beter vindbaar bent voor jouw doelgroep. Wat wij hebben gemerkt is dat het vooral voor overheidsorganisaties belangrijk is om doelgroepgericht te denken. Bijvoorbeeld door afzonderlijke websites te laten maken voor bepaalde doelgroepen. Want hoe specifieker een site is gericht op een bepaalde doelgroep. Hoe beter die kan worden gevonden. Bij de bouw van sites zijn wij uw organisatie eveneens graag van dienst. Dat heeft tevens als voordeel dat we het zo bouwen dat het optimaal vindbaar is.

Hulp nodig bij
online marketing?