On-page SEO

Wilt u uw on-page SEO verbeteren voor uw bedrijf in Den Haag? Dan kunnen wij u daarbij helpen. Op deze pagina leggen we precies uit wat u moet doen om uw on-page prestaties op uw website te verbeteren. Daarnaast leggen we u precies uit hoe het werkt en hoe u concreet resultaten kunt gaan behalen.

Wat is on-page SEO
On-page SEO betekent simpelweg het verbeteren van uw webpagina’s om zo hoger in de zoekresultaten van zoekmachines te komen. Dit valt binnen zoekmachine optimalisatie in Den Haag. Het uiteindelijke doel hiervan is, om meer organisch verkeer op uw website te krijgen. Maar wat betekent dit optimalisatie-proces dan precies en wat komt er bij kijken?
Het merendeel van de activiteiten die met on-page optimalisatie samenhangen zijn alleen gefocust op het strategisch plaatsen van de juiste zoekwoorden op de juiste manier in uw website pagina. Denk hiernaast aan de titel van uw pagina, zoekwoorden in de meta beschrijving, zoekwoorden in de headingstructuur enz.
Helaas is de meeste informatie die hierover te vinden is op internet gedateerd en doet niet meer terzake. Daarom is het handig op een SEO bureau in te schakelen die u hierbij kan helpen.
Het verschil tussen on-page en off-page SEO
Wat is nu precies het verschil tussen on-page en off-page SEO? Bij on-page SEO gaat het vooral om de factoren die op uw webpagina staan. Denk hierbij vooral aan de content. Bij off-page SEO gaat het niet om de content, maar om de externe factoren. Één van deze factoren is lidbuilding. Dat wil zeggen dat je bij off page SEO andere websites nodig hebt om je rankings positief te beïnvloeden. Dat andere websites naar jouw website verwijzen dus.
U kunt dit ook doen door content te promoten op social media kanalen of door andere marketing strategieën toe te passen. Het is makkelijker om on-page factoren (factoren op uw eigen website) te optimaliseren. Dan off page SEO.
Wat valt precies binnen on-page SEO?
Voordat we precies toelichten wat er exact binnen on page SEO valt, is het belangrijk om SEO in het algemeen te begrijpen. Naast on-page en off-page zijn er ook nog technische factoren die belangrijk zijn. Bijvoorbeeld de laadtijd van een bepaalde pagina binnen uw website of uw hele website. Binnen SEO helpen alle kleine dingetjes, daarom is het fijn om een deskundige hiervoor in te schakelen zoals Online Marketing Bureau SMOOP.
De belangrijkste dingen op een rijtje
- De tekst
- De URL
- Titel (h1)
- H2
- Laadsnelheid
- Uitgaande externe links
- Uitgaande interne links
- Afbeeldingen (benamingen en alt tekst)
- Structured data
- Meta titel
- Meta beschrijving
- Actie (knoppen)
Weet u niet precies waar u moet beginnen met on-page SEO? Dat is begrijpelijk! Het kan namelijk erg lastig zijn en vooral ook veel tijd kosten. Daarom is het verstandig om een extern bureau hiervoor in te schakelen die precies weet wat ze moeten doen om u hoger in Google te krijgen. Online Marketing bureau SMOOP is zo’n bureau. Interesse in onze diensten?