Remarketing

Veel vragen zich af wat remarketing is. Remarketing is gericht op klanten/prospects die al iets op uw site hebben bekeken of die online interesse in uw producten hebben getoond. Het geeft de mogelijkheid klanten te interesseren die pagina’s op uw website hebben bezocht, maar die nog geen aankoop of offerte aanvraag hebben gedaan.

Met een remarketingprogramma kunt u bezoekers van bepaalde pagina’s op uw website volgen. U kunt zo klanten identificeren die tijd op die pagina’s hebben doorgebracht zonder te converteren (het doen van een aankoop of aanvraag). Veel webshops houden bijvoorbeeld hun winkelwagentjepagina’s bij, zodat ze zich kunnen richten op diegenen die hun winkelwagentjes verlaten.
Nadat u uw doelen heeft gesteld, kunt u gespecialiseerde advertenties weergeven die de producten promoten die uw websitebezoekers al eerder hebben bekeken. Deze advertenties zijn daarom zeer persoonlijk en je weet al dat deze klant interesse had in de producten die je toont, waardoor de advertentie erg relevant is.
Wat is remarketing?
Bedenk dat volgens AdRoll doorgaans slechts 2% van de consumenten de eerste keer dat ze een website bezoeken, zal converteren. Dit maakt remarketing een waardevol hulpmiddel om klanten te lokken om terug te keren en een conversie te voltooien.
Een door CMO aangehaalde statistiek constateerde dat maar liefst een kwart van de klanten ook meldt dat ze genieten van retargeting-advertenties. Ze waarderen ze omdat de advertenties herinneren aan producten en merken waar de consument eerder al in was geïnteresseerd. Deze advertenties wakkeren hun interesse daarom meer aan dan standaardadvertenties, wat een verbeterde gebruikerservaring oplevert.
Met de toename in interesse die remarketingadvertenties bieden, wordt duidelijk waarom deze marketingstrategie zo effectief kan zijn. Kimberly-Clark meldt dat ze zelfs een 50-60% hogere conversiecijfers zien voor degenen die retargeting-advertenties ontvangen. Een andere studie van Digital Remedy toonde aan dat de algemene advertentierespons met wel 400% steeg. Ondertussen meldt comScore dat geretargette advertenties het percentage zoekopdrachten van merken met maar liefst 1,046% kunnen verhogen.
Remarketing biedt merken de tools die ze nodig hebben om verbeterde advertentiefunctionaliteit te creëren. Ze kunnen de belangen van hun klanten aanboren en de inhoud weergeven die ze het meest interesseren om te zien.
Degenen die een succesvolle remarketingadvertentiecampagne willen maken, moeten overwegen hoe de volgende stappen hun succes kunnen vergroten.
Verschillende typen remarketing
Er zijn verschillende typen remarketing die merken kunnen gebruiken om hun klanten online opnieuw te betrekken. Om te begrijpen wat remarketing is, moeten professionals deze verschillende opties overwegen.
Merken kunnen de merken selecteren die het beste werken voor hun organisatie. Enkele van de meest populaire opties zijn:
Advertentieweergaven voor mensen die uw site hebben bezocht.
Een van de meest voorkomende vormen van remarketing omvat advertentieweergaven voor mensen die uw site al hebben bezocht. Deze advertenties kunnen worden weergegeven in twee hoofdtypen van platforms.
Degenen die hun remarketingcampagnes via Google Adwords opzetten, laten hun remarketingadvertenties overal in het Google Display Netwerk zien. Vergeet niet dat Google Adwords het grootste platform biedt voor PPC, waardoor het een uitstekend middel is om miljoenen zoekers door het hele land en over de hele wereld te bereiken.
U kunt deze display-advertenties ook instellen op een aantal social-mediaplatforms. Facebook en Twitter bieden bijvoorbeeld beide hun eigen display-platforms voor advertenties. Aangezien Facebook meer dan een miljard mensen over de hele wereld bereikt, biedt dit ook een geweldig platform om potentiële klanten te bereiken.