Marketing voor restaurants

Marketing voor restaurants

Restaurantmarketing als sleutel tot de ontwikkeling van uw onderneming
Op zoek naar frisse reclame-ideeën voor het restaurant? Heeft u advies nodig over de beste manier om sociale websites voor cafés en restaurants te gebruiken? De rivaliteit onder restaurants is hevig, zodat u een uitgebreide online strategie nodig heeft om te overleven in de huidige markt en om een succesvol bedrijf te ontwikkelen. Het spreekt voor zich dat sociale netwerkmarketing een essentieel onderdeel van uw internetreclameplan moet zijn. Benieuwd waarom?

Volgens een recent onderzoek kocht 75 procent van de internetgebruikers een product omdat ze het zagen in de sociale media.
61 procent van de consumenten vindt restaurants en bars die gebruik maken van inductie pannen van verschillende sociale netwerkkanalen.
90 procent van de bedrijven geeft toe dat het gebruik van sociale media hun kwetsbaarheid vergroot.
Meer dan 50 procent van de ondernemers geeft toe dat het gebruik van sociale media de verkoop verbetert.
Zoals u ziet, zitten uw klanten vandaag de dag op sociale media. Dus als u niet zichtbaar en actief bent op maatschappelijke netwerkplatforms, mist u een aanzienlijk klantenbestand en een ton aan gratis marketing. Sociale netwerken voor restaurants is een effectieve manier om uw bedrijf op de markt te brengen en om duizenden lokaal gerichte klanten te bereiken. Volgens een hoop restaurants is de beste inductie kookplaat erg moeilijk te bepalen.

In deze gids gaan we kijken naar succesvolle social networking-restaurantmarketingstrategieën die u in staat kunnen stellen om een concurrentievoordeel te behalen. U zult leren over de sociale media platforms die ideaal zijn voor uw bedrijf, welk materiaal u moet plaatsen en welke reclamestrategieën de beste ROI opleveren. U vindt hier ook 9 restaurantpromotie-ideeën die daadwerkelijk werken.

Gebruik social media

Sociale netwerken creëerden een absoluut nieuw paradigma in de relaties met klanten. Zulke platforms geven u een fantastische kans om in real time met uw potentiële klanten in contact te komen en op te vallen. Met behulp van een account op sociale netwerken kunt u uw klanten de kans bieden om recensies en opmerkingen achter te laten. Uw restaurant te vermelden voor een plek om uitzonderlijke gebeurtenissen in hun leven te vieren en foto’s te delen. Elke pub en elk restaurant is anders, dus je moet met een unieke sociale netwerkstrategie komen die geschikt is voor jou en produceren met je klanten in het achterhoofd. In dit artikel gaan we in op de basisprincipes van restaurantmarketing die u helpen om aan de slag te gaan.

Restaurants en bars kunnen social media gebruiken voor de volgende functies:

  • Om de standaarden van de klantenservice te verhogen
  • Om hun volgelingen op te voeden en informatie te delen
  • Met de bedoeling om te informeren en te promoten
  • Om de bezwaren te overwinnen
  • Om te socialiseren met hun volgelingen
  • Mond-tot-mondreclame
  • Wat zijn de beste platforms om op te staan?

Alle sociale-netwerkplatformen zijn op hun eigen manier te onderscheiden en u wilt bepalen welke sociale-netwerk kanalen geschikt zijn voor uw beoogde publiek. Dan kunt u zich concentreren op uw campagne en uw middelen beter gebruiken. U moet een analyse maken van het gedrag van uw klanten om te begrijpen aan welke sociale-mediaplatforms zij de voorkeur geven en wat voor soort content zij willen.

Als u een beperkt budget hebt en slechts één sociaal account kunt beheren, raden wij u aan om gebruik te maken van Facebook, dat gemakkelijk toegang biedt tot het grootste publiek, een breed scala aan engagement mogelijkheden, samen met een integratie met een groot aantal promotie-instrumenten.

Facebook

Dit sociale netwerk heeft het meest diverse publiek en biedt u veel keuzemogelijkheden voor interactie. In uw bedrijfspagina kunt u eenvoudig de details van uw restaurantadres. De openingstijden en ook de drukste tijden terugvinden. U kunt zelfs een Book Now knop toevoegen, beoordelingen toestaan, cuisine toevoegen en het menu van het restaurant uploaden.

Uw klanten kunnen foto’s uploaden naar uw Facebook-pagina en u in deze foto’s taggen, uw menu bekijken, een recensie achterlaten en de messenger gebruiken om u te bereiken met vragen. Gebruik foto’s van heerlijk eten als uw eigen coverfoto en voeg veel foto’s van eten toe aan uw dagelijkse updates. Embedded video’s om backstage te onthullen (bijvoorbeeld hoe uw eten wordt gekookt) of om een ontmoeting met uw blije klant of uw chef te maken.

Haal het beste uit bepaalde market targeting die Facebook biedt voor advertenties en geo doelgerichtheid van uw artikelen.

En Instagram?

Vergeet Instagram niet. Deze fase is volledig gebaseerd op foto’s en is een prachtige plek om uw visuele inhoud te promoten. Volgens enquêtes fotografeert 69% van de Millennials hun eten meestal voordat ze het eten en plaatst beelden op Instagram. Maar je moet niet alleen op Millennials vertrouwen. Je moet zelf veel verrukkelijke foto’s plaatsen en ze laten zien. Een fantastisch idee zou zijn om foto’s van uw heerlijke menu-items te posten. En u moet voorkomen dat u te veel reclametekst gebruikt tijdens het plaatsen van uw foto’s, zodat ze er niet uitzien als advertenties. U zou tags moeten gebruiken om uw foto’s te sorteren en te categoriseren en ze gemakkelijker te vinden te maken. Omdat gebruikers meestal hashtags gebruiken bij het zoeken naar de inhoud. Het is erg belangrijk om toepasselijke trending hashtags te ge

Deel foto’s van uw bezoekers met hun toestemming. Uit enquêtes blijkt dat Instagram-foto’s met vrolijke gezichten doorgaans 38% meer likes krijgen dan foto’s zonder. Vergeet niet uw klanten te betrekken en ze aan het praten te krijgen terwijl ze deelnemen aan korte discussies over foto’s, artikelen en video’s. Consistentie is erg belangrijk, dus u moet een planning maken voor het plaatsen van berichten en altijd vooruit plannen. De meest succesvolle merken op Instagram informatief artikel gemiddeld 4,9 keer per week.

Zet wedstrijden op en u zult veel door gebruikers gegenereerde content vinden.

U bent in staat om nieuwe volgers te verwerven met behulp van gesponsorde berichten en uw advertenties te richten op bepaalde demografieën (nieuwsgierigheid, geslacht, leeftijd). Bovendien kunt u niet-betaalde strategieën uitproberen en andere webpagina’s volgen met bepaalde soorten klanten die u wilt.

Twitter is een zeer succesvolle restaurantmarketingtool die u kunt gebruiken om uw culinaire hoogstandjes te promoten.

Gebruik deze tips voor uw restaurant Twitter marketing.

Bevat heerlijk uitziende beelden van uw maaltijden.
Bevat links naar je mannen op je tweets.
Gebruik hashtags op je updates.
Promoot uw restaurant met kortingen en gratis coupons.
Richt uw advertenties op Twitter om ze voor de menigte op de juiste plaats te ontvangen.
Snapchat
Deze fase is niet zo vriendelijk voor restaurantpromotie omdat het gebaseerd is op het verzenden en ontvangen van specifieke inhoud die slechts enkele seconden voor het verdwijnen bestaat. Dat is de reden waarom je misschien wat extra moeite moet doen om met succesvolle restaurantmarketingstrategieën te komen met dit sociale netwerk dat erg populair is bij tieners in de VS.

Uw inhoud zou gericht moeten zijn op het maken van foto’s en het produceren van video’s en ze leuk te maken met bijschriften, doodles en Geofilters die uniek zijn voor een specifieke locatie.

Blog onderwerpen

smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 middengrote en kleine bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wilt je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Smoop
Altingstraat 17
2593 SP
Den Haag

06-47321174
[email protected]

Copyright 2011 - 2020 ©  SMOOP