Dit is het tijdperk waarin de koelkast en de wasmachine met u kunnen chatten en de vaatwasser kan bepalen wanneer de vaat klaar is. Er is een revolutie gaande in de witgoedindustrie nu slimme technologieën, zoals het Internet of Things, hun intrede doen op de markt.
Volgens Populairproduct.nl zal de wereldwijde witgoedmarkt tegen 2027 naar verwachting 1,03 biljoen dollar bereiken, met een CAGR van 7,8% tussen 2021 en 2027. Toename van de bevolking en verstedelijking, toename van de uitgaven voor woningverbetering, en veranderingen in levensstijl en groeiend besteedbaar inkomen stimuleren de groei van de markt.
De toename in R&D om de nieuwste technologieën te integreren heeft veel deuren van mogelijkheden geopend. Hier zijn de belangrijkste trends in de witgoedmarkt die eraan zitten te komen.
Internet van dingen (IoT)
Over een paar jaar zal het moeilijk zijn om een apparaat te noemen dat niet met het internet verbonden is. Van koelkast tot vaatwasser, bijna alle witgoed zit in de pijplijn om verbonden te worden met het internet. De boom in de penetratie van smartphones heeft de vraag naar IoT een boost gegeven. Vandaag kunt u producten in de koelkast op afstand controleren en kan het apparaat u verwittigen als een product over de datum is.
Witgoed voor de vergrijzende bevolking
De mantra van innovatie is heel eenvoudig. Als de gebruiker erom vraagt, moet de markt leveren. Er is echter een groot verschil tussen wat de jongere generatie vraagt en wat de oudere gebruikers verwachten. Ouderen vragen om eenvoud en de jonge generatie om connectiviteit en gelijkenis met een smartphone met aanraakscherm. De oudere generatie is echter meer vertrouwd met knoppen en knoppen en een mechanisch gevoel van het toestel. De marktspelers moeten met dit verschil in verwachtingen rekening houden bij het ontwerpen van het toestel.
Compact ontwerp
Naarmate de verstedelijking toeneemt, trekken steeds meer mensen naar de stad en wonen ze in een kleinere ruimte. Daardoor is de vraag naar compacte apparaten toegenomen. Van ovens tot wasmachines, als de apparaten in een klein appartement passen, zal de vraag ernaar toenemen. Bovendien is het laadvermogen van wasmachines toegenomen omdat de meeste werkenden het geschikt vinden hun kleren in het weekend te wassen. De bedrijven moeten een zilveren randje vinden om aan de vraag van de klanten te voldoen.
Toename van milieuvriendelijkheid
De laatste jaren streeft men ernaar grote uitdagingen zoals de stijging van het energie- en waterverbruik aan te gaan. De meesten zijn echter terughoudend om compromissen te sluiten met de functionaliteit van de machine. Fabrikanten moeten dus rekening houden met de impact op het milieu zonder de functionaliteit en kwaliteit op te offeren.
Gezondheid en welzijn
Mensen zijn meer bewust geworden van hun gezondheid en zijn bereid extra te betalen voor gezondere opslag, bereiding van voedsel, en manieren om hun kleren te verzorgen. Daarom zullen de stoom- en koelapparaten binnenkort een upgrade ondergaan. Meer en meer mensen eten binnen terwijl ze TV kijken en imiteren chefs van bekende restaurants. In de toekomst zal witgoed met het internet worden verbonden en zullen keukenapparaten de recepten van het internet downloaden om de kok te helpen.