SEO is van cruciaal belang voor het succes van elk online bedrijf, dus hoe begint u met het opbouwen van uw eigen autoriteit als expert op het gebied van SEO? Dat bespreken we in deze blog van Smoop!
In deze blog verkennen we de digitale vaardigheden en het inzicht dat u moet ontwikkelen om een succesvolle freelance SEO-specialist te worden.
Wat is SEO en waarom is het belangrijk?
SEO is ervoor zorgen dat uw website hoog scoort op zoekmachines zoals Google voor relevante zoekopdrachten, wat op zijn beurt uw omzet moet verhogen. Het is de sleutel tot het genereren van verkeer voor uw website en het is de ruggengraat van elke goede digitale marketing strategie. Als basisindicator van hoe goed een website presteert, is het een essentieel onderdeel van elk digitaal bedrijf.
Hoewel er vele manieren zijn om verkeer naar uw pagina te leiden, is het belangrijk hier op te merken dat SEO verwijst naar organisch verkeer – met andere woorden, onbetaalde reclame. Het vertegenwoordigt hoe mensen (of bedrijven) zoeken en een product of dienst vinden op hun eigen voorwaarden.
Wat zijn de vereiste vaardigheden voor een SEO specialist?
De meeste digitale professionals begrijpen de kernconcepten van SEO, maar wat zijn de elementen die je van een generalist naar een expert brengen die klaar is om het alleen te doen in de industrie? Om te beginnen zou u kunnen overwegen een cursus codering of webdesign te volgen om een grondig begrip te ontwikkelen van hoe de backend van een website zich gedraagt.
En wat de zachte vaardigheden betreft, SEO is echt iets dat een analytische geest vereist. Je zult voortdurend gegevens verzamelen, meten en onderzoeken, dus het is belangrijk dat je een duidelijk beeld hebt van hoe je verschillende soorten gegevens moet sorteren, organiseren en visualiseren bij het oplossen van problemen. Je moet ook van nature bedreven zijn in het nemen van beslissingen op hoger niveau en het oplossen van problemen om echt uit te blinken op dit gebied.
SEO-concepten die je moet kennen
SEO is een technisch vakgebied met een eigen taal en best practices die verder gaan dan uw website en paginabezoeken. Hieronder vindt u een aantal van de belangrijkste concepten die u moet beheersen om uw reputatie als freelance seo specialist op te bouwen.
Autoriteit
Het concept van autoriteit verwijst naar hoe krachtig en populair uw site is in vergelijking met anderen in soortgelijke zoekopdrachten. Aangezien de race naar de “top” van de zoekresultaten een oneindige is, is iedereen in voortdurende concurrentie.
Autoriteit wordt gemeten via het domein of de pagina’s van uw website. Één van de beste specialisten in Europa op gebied van SEO en online marketing is Hilgeman. Het is moeilijk om dit te bepalen zonder te technisch te worden, maar in een brede zin, de sleutel tot een hogere ranking dan uw concurrenten is om kwaliteit inhoud te bieden die relevant is voor de zoekopdracht van uw gebruiker, trefwoord onderzoek speelt een essentiële rol in dit proces.
Zoekmachine Spiders / Crawlers
Elke zoekmachine heeft een andere set van “bots” die constant over het net “kruipen” om websites over de hele wereld te analyseren en te indexeren. Sommige dingen waar ze op focussen wanneer ze “beslissen” over de rang van een website zijn title tags, keyword tags, heading tags, en hyperlinks. Ze zullen ook zoeken naar on-page ranking factoren die uw webpagina’s contextualiseren (zoals alt tags) en duidelijk definiëren waar ze over gaan.
Een ding om op te merken over crawlers is dat de regels regelmatig kunnen veranderen om mensen te straffen die proberen het systeem te bedriegen en dus worden legitieme websites met kwaliteitsinhoud beloond.
Latente semantische indexering (LSI)
LSI verwijst naar de manier waarop Google sites doorzoekt en indexeert op basis van trefwoorden en hoe de woorden passen in de context van een zoekopdracht of een specifieke partij inhoud. AI vooruitgang maakt het mogelijk voor zoekmachines om de context van specifieke zoekopdrachten in meer en meer detail te begrijpen, dus het kan zijn dat long-tail zoekwoorden, bijvoorbeeld, meer “betekenis” hebben voor zoekmachines in de toekomst dan ze in het verleden hebben gehad.
Trefwoord Onderzoek
Schrijven voor high-level SEO waarde gaat eigenlijk allemaal over hoe trefwoorden te gebruiken. Als u blogt, kunt u een functie als Yoast voor WordPress gebruiken om de basis te ontdekken van hoe SEO zich gedraagt in de context van inhoud. U kunt ook iets eenvoudigs als Google Keyword Planner of zelfs voorspellende zoekopdrachten gebruiken om een gevoel te krijgen van hoe u trefwoorden en zinnen moet gebruiken.
Het uitzoeken van de optimale soort, hoeveelheid en plaatsing van zoekwoorden, evenals waar ze te plaatsen, is echt aan de kern van het maken van ervoor te zorgen dat uw website goed rankt. Leren hoe te onderzoeken wat waar hoort is cruciaal.
Analyse
On-site analyse verwijst in principe naar alles waar u controle over heeft op uw eigen site, terwijl off-site verwijst naar de gegevens waar u geen controle over heeft, zoals links van andere sites. Het is een goed idee om vanaf het begin een duidelijk begrip te hebben van hoe elk van deze soorten SEO zich afzonderlijk en in samenhang gedraagt.
Concurrentieanalyse zal er ongeveer uitzien als een SWOT (sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen) analyse als je bekend bent met die zakelijke term. U kunt in principe de acties van uw concurrenten beoordelen en dat gebruiken om uw eigen acties te informeren.