Wanneer is uw blog bericht klaar om gepubliceerd te worden?

Er is een subtiel verband tussen een slecht artikel en een ideaal artikel. Als je dat wilt, kun je je schrijfwerk eindeloos bijstellen en verbeteren. Dus, hoe kunt u bepalen of uw blogartikel klaar is? Wanneer is een post geweldig om te gaan? In deze blogpost bespreek ik een checklist die u kunt gebruiken om u te helpen beslissen wanneer u op de ‘print’-knop drukt!

Is uw blog post wel lang genoeg?

Een post moet minstens 300 woorden bevatten. Als je berichten schrijft die korter zijn, zul je moeite hebben om ze in de zoekmachines te plaatsen. In het algemeen zullen lange artikelen iets gemakkelijker worden gerangschikt dan korte artikelen. Lange artikelen hebben echter ook een sterke schrijfvaardigheid nodig. Uw opstel zal een kick-ass structuur moeten krijgen als u iets vrij lang schrijft. Als u zich afvraagt hoe lang een blogartikel zou moeten duren, lees dan ons artikel over tekstbereik.

☑️ Is uw bericht meer dan 300 woorden? Je bent er helemaal klaar voor!

Is uw artikel volledig vrij van grammatica- en interpunctiefouten?

Controleer voordat je een artikel publiceert voortdurend op grammatica- en spelfouten. Gebruik een tool zoals Grammarly om er zeker van te zijn dat je in het juiste Engels (of in het juiste Nederlands, Portugees of Duits) componeert. Laat iemand anders je schrijven beoordelen als de grammatica niet je sterkste kant is. Natuurlijk kun je na het publiceren van een gids fouten maken en je zult vergeven worden van een kleine fout. Echter, een artikel vol met tikfouten en vergissingen is gewoon niet goed te lezen.

☑️ Is uw spellingscontrole tevreden? Ga je gang!

Is uw blog-artikel leesbaar?

Lezen vanaf een scherm kan moeilijk zijn, dus als u wilt dat mensen lezen en begrijpen dat uw blogpost eenvoudig te doorbladeren moet zijn. Dit zorgt voor meer terugkomend verkeer en een hogere conversie. Eenvoudig te zien betekent dat u gewoon vrij korte paragrafen gebruikt, zinnen die duidelijk zijn, en overgangswoorden. Als de algemene controle van de leesbaarheidsanalyse groen is, is uw blogbericht leesbaar genoeg om te publiceren!

☑️ Is de kogel bij de Yoast SEO leesbaarheidsanalyse groen?

Is uw blogartikel SEO-vriendelijk?

Voordat u uw blogbericht publiceert, moet u er altijd zeker van zijn dat het SEO-vriendelijk is. Een groene bullet in onze SEO-evaluatie is goed genoeg. Voordat u uw bericht optimaliseert, moet u zich inspannen om het ideale zoekwoord te kiezen. Het beoordelen van uw blogbericht op een zoekwoord waar niemand naar zoekt, zal niet veel verkeer opleveren.

☑️ is de kogel in het Yoast SEO onderzoek groen! Publiceer dat artikel!

Is uw boodschap duidelijk?

Waarom heeft u dit blogbericht geschreven? Wat wilt u dat uw lezers begrijpen of doen nadat ze uw eigen tekst hebben gelezen? Het doel van uw site post moet duidelijk zijn. Het concept van uw site post, wat u uw lezers wilt laten weten moet duidelijk zijn. Denk na over het doel, denk na over uw boodschap en lees uw site post nogmaals. Is de boodschap duidelijk? Zullen de lezers die boodschap kennen? Als je het niet zeker weet, laat dan iemand anders je blogbericht lezen. Vraag het hen!

☑️ Is uw boodschap duidelijk? Je bent helemaal klaar!

Heb je interne links toegevoegd?

Als mensen je artikel leuk vinden, moeten ze voldoende gelegenheid hebben om naar soortgelijke geweldige artikelen te navigeren. Zorg ervoor dat je een link plaatst naar berichten die interessant zijn. Misschien promoot u een aantal geweldige goederen op uw website. Zorg ervoor dat u links toevoegt aan al die productpagina’s!

☑️ Kunt u een aantal geweldige interne hyperlinks plaatsen? U bent helemaal klaar!

Dus, als uw blogbericht is voorbereid?

Als u een perfectionist bent, zal uw site post nooit klaar zijn. U kunt het altijd verbeteren en aanpassen om het een beetje beter te maken. En, zelfs na een roman, bent u in staat om correcties en kleine (of grotere) aanpassingen aan te brengen. De vraag’ wanneer is het goed genoeg’ kan moeilijk te beantwoorden zijn. Bekijk de 6 items waarover ik het had in deze blogpost. Heb je al deze dingen gedaan? Kun je deze vragen beantwoorden? Zo ja, ga dan door en druk op de knop ‘release’! Fantastisch geluk!

 

Banner Smoop website
smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 kleine en middelgrote bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wil je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Kantoor & Bezoek:

Smoop
Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM
Den Haag

Postadres:

Prins Willem-Alexanderweg 139
2595 BT
Den Haag

Copyright 2011 - 2021 ©  SMOOP

Chat openen
Stel hier vrijblijvend je vraag
Hallo,
Hoe kunnen we je helpen?