Nog niet zo lang geleden moest iedereen maar gissen en experimenteren met SEO-strategieën. Tegenwoordig staat het internet vol met SEO-bedrijven die allerlei diensten aanbieden. Deze bedrijven baseren hun acties op bekende SEO statistieken en trends, niet alleen op veronderstellingen.
Toch maakt het feit dat er nu zoveel opties zijn je keuze er niet gemakkelijker op. SEO is een complex iets dat voortdurend verandert omdat zoekmachines hun algoritmen bijwerken.
Laten we zeggen dat je niet alle tijd hebt die nodig is om organisch verkeer, zoekresultaten en zoekwoordenonderzoek te behandelen. Zelfs als je veel tijd hebt, heb je nog steeds expertise hierin nodig, en je moet weten wat nu belangrijk is voor SEO.
Dat is waar een goed SEO bedrijf met experts die hierin gespecialiseerd zijn je kan helpen. Maar naarmate de vraag naar dergelijke diensten groter wordt, neemt ook het aantal bedrijven dat ze aanbiedt toe. Als je het maximale wilt halen en de SEO van je site echt wilt beïnvloeden, heb je een goed bedrijf aan je zijde nodig.
Dat is waar dit artikel toe dient om je te helpen. We zullen de 6 dingen aanwijzen waarmee je rekening moet houden om een goed SEO-bedrijf te vinden.
1. Transparantie in een SEO-bureau
Als je enkele websites van SEO-bureaus hebt bezocht, heb je mogelijk veel beloftes gelezen over hoe ze je zullen helpen om links op te bouwen, een hogere rangschikking te krijgen, enzovoort. Ja, dit is de reden waarom bedrijven SEO-bureaus inhuren, maar wat doen deze bureaus eigenlijk om dit te realiseren?
Je zoektocht naar een geweldig bureau moet beginnen met gedetailleerd onderzoek van de website. Je moet zoeken naar een bureau dat zeer gedetailleerd en transparant is over zijn proces.
Je zult merken dat veel SEO-bedrijven hier stoppen en verwachten dat je hen op hun woord vertrouwt. Transparantie is van vitaal belang. Als je eenmaal een goed beoordeeld bedrijf hebt gevonden dat je precies vertelt wat ze je bieden, dan is dat een SEO-bureau dat je kunt vertrouwen.
Laten we nu eens kijken naar enkele andere tekenen van goede bureaus.
2. Kwaliteitsbureaus zijn proactief en innovatief
Neem de succesverhalen door van het bureau dat je overweegt en zoek naar innovatieve benaderingen. De wereld van SEO verandert voortdurend, wat betekent dat een bureau dat voor elke klant hetzelfde doet, keer op keer, niet lang succes zal hebben.
De waarheid is dat je veel baat kunt hebben bij een goede SEO-strategie, maar alleen als die van jou uniek is. Dat gezegd hebbende, zoek naar tekenen in succesverhalen en feedback die je laten zien dat het bureau innovatief en proactief is.
Dit kan ook blijken uit hun reputatie. Een bedrijf dat stagneert met de strategieën die ze gebruiken werkt misschien goed voor de ene klant, maar niet voor de andere.
Sommige SEO bedrijven zullen je snel en gemakkelijk verkeer beloven. SEO trends en algoritmes veranderen regelmatig, dus dit is niet iets dat iemand kan garanderen. Elke expert zal je vertellen dat er geen vaste formule is voor succes, maar goed onderzoek en goed werk kunnen verbluffende resultaten opleveren voor je bedrijf.
Laat je dus niet verleiden door grote beloften, want zulke bedrijven gebruiken vaak een zgn. blackhat SEO-techniek om je snel verkeer te bezorgen, dat snel zal verdwijnen of erger nog – je site zal worden bestraft.
3. Een goede marktstatus
Dit is de gouden regel voor alles wat je tegenwoordig koopt – controleer de reputatie van de aanbieder. Als je iets kostbaars in een winkel koopt, onderzoek je het dan eerst online? Als je online aankopen doet, lees je dan wat recensies om te zien of de site veilig is om te gebruiken?
Tegenwoordig zal 95% van de klanten een recensie lezen voordat ze iets kopen bij een bedrijf dat ze nog niet eerder hebben gebruikt.
Hoe controleer je dan de marktstatus van een dienst?
Het antwoord ligt natuurlijk in reviews, maar het gaat ook verder dan dat. Op dit punt zou je de officiële website en het proces dat het SEO bureau gebruikt om de klus te klaren al gecontroleerd moeten hebben.
Dat is nog maar het begin.
Je moet ook hun Over ons pagina raadplegen. Daarin kom je details te weten over waar het bedrijf is gevestigd, hoe lang ze op de markt actief zijn, en voor welke klanten ze in het verleden SEO hebben gedaan.
Vervolgens kun je je onderzoek online verbreden en de websites van die klanten bekijken, en online reviews lezen op betrouwbare sites. Een gevestigd bedrijf zal transparant zijn over voor wie ze hebben gewerkt en voor hoe lang, wat je ook kunt bevestigen door hun reputatie te controleren buiten de website van het bureau om.
Houd in gedachten dat goede recensies niet altijd duiden op een geweldig bedrijf. Een bedrijf met een stortvloed aan geweldige recensies in een zeer korte tijdspanne is niet erg veelbelovend. Als je hoge kwaliteit wilt en je wilt een bedrijf dat landingspagina’s voor leadgeneratie voor je optimaliseert, zoek dan naar een gevestigd bureau met goede recensies over langere tijd.
4. Professionele SEO-bureaus leveren rapporten
Professionele SEO bureaus sturen vaak rapporten die de klant vertellen wat ze hebben gedaan en bereikt gedurende een vastgesteld tijdsbestek. Zelfs als ze dit niet automatisch doen, moet je nagaan of ze dit op verzoek doen. Je wilt geen fortuin betalen aan een bedrijf zonder te weten wat ze doen en of je investering goed was of niet.
Omdat je dit gaat controleren is er één ding waarvan je je bewust moet zijn – de resultaten zullen niet meteen komen. Goede SEO-strategieën hebben wat tijd nodig om te werken, dus zelfs als het rapport de eerste maand niet geweldig is, is dat geen indicator dat je een slecht bureau hebt gekozen.
Toch kom je er wel op als het tijd is om de rapporten te ontvangen. Zorg er voor dat de bureaus die je overweegt ze aanbieden, in ieder geval op aanvraag. Als dit niet op hun website staat, vraag dan de klantenondersteuning of dit het geval is of niet.
5. SEO hoeft geen rib uit het lijf te kosten
Laten we eerlijk zijn – als je doel was om de laagst mogelijke prijs te betalen voor SEO-diensten, dringen we erop aan dat je dit idee meteen heroverweegt. Die echt goedkope bureaus zijn goedkoop voor een reden.
Je moet in gedachten houden dat, om zoiets groots als SEO goed gedaan te krijgen, het bedrijf tonnen middelen moet inzetten en veel experts moet inhuren om aan je online aanwezigheid te werken. Hier zijn kosten aan verbonden. Als het bedrijf heel weinig rekent, kunnen ze niets van dit alles doen, dus kun je geen goede resultaten verwachten.
Ja, n besparen kan verleidelijk zijn, maar als je een bedrijf gebruikt dat een one-size-fits-all strategie toepast om de kosten te minimaliseren, dan verspil je je geld.
Toch moet ook de prijs niet extreem zijn. Bedrijven met een hoge rating hanteren redelijke tarieven die bedrijven zich kunnen veroorloven en die passen bij de goede resultaten die ze bieden.
6. SEO bedrijven creëren inhoud van kwaliteit
Wat is de beste manier om te bepalen of een SEO-bureau goede schrijvers inhuurt die kwalitatief goede, geoptimaliseerde inhoud maken om je online bedrijf te optimaliseren?
Het begint allemaal met hun eigen website.
Als het bureau waar je naar kijkt alleen maar beloftes op de site heeft staan en niets dat hun werk of expertise deelt, verlaat het dan meteen. Je kunt zien hoe goed ze inhoud maken en hoe hun schrijvers werken door de inhoud te controleren die ze op de officiële website hebben gepubliceerd.
Professionele SEO-bedrijven zullen veel informatieve inhoud op de website hebben die hun expertise deelt. Je zult veel blogberichten en leerzame artikelen kunnen lezen over verschillende SEO benaderingen en strategieën. Deze zijn een goede indicator dat de schrijvers van het bedrijf goed zijn in wat ze doen, en dat hun experts weten hoe ze je site moeten aanpakken.
Heb je een SEO bedrijf in gedachten?
Als je een aantal bedrijven hebt overwogen, gebruik dan deze tips om je keuzes te beperken en degenen die je tijd en geld niet waard zijn te elimineren. Dit is een heel belangrijke beslissing om te maken, niet alleen omdat professionele SEO geld kost, maar ook omdat je online succes ervan afhangt.