Search Engine Advertising (SEA), of wel zoekmachine adverteren wordt heel vaak gebruikt. Het is een vorm van adverteren waarbij jouw website bovenaan de zoekmachine staat als er een bepaald zoekwoord wordt getypt. Waarom is het een goede keuze om te kiezen voor SEA? In dit artikel lees je meer hierover.
Hoe werkt zoekmachine adverteren?
Search Engine Advertising is online adverteren in zoekmachines. Als je bepaalde zoektermen typt in zoekmachines, dan zie verschillende websites staan. De websites die bovenaan staan in zoekmachines zijn geadverteerd. Je ziet dan ook het woord ‘advertentie’ erbij staan. Een ander mogelijkheid om hoog in zoekmachines te staan, komt door zoekmachineoptimalisatie (SEO). Hierbij is je website geoptimaliseerd voor de vindbaarheid in zoekmachines.
Met zoekmachine adverteren is het is belangrijk dat je de juiste zoekwoorden gebruikt. Als je geen relevante zoekwoorden gebruikt, dan kan de klant jou niet vinden. De meest gebruikte zoekmachine is Google. Posities in Google Ads worden bepaald op basis van de juiste zoektermen.
Wist je dat je bij SEA betaalt wanneer er op je advertentie wordt geklikt? Dit heet Cost Per Click (CPC).
Wat zijn de 3 voordelen van SEA?
Snelle resultaat
Met zoekmachine adverteren heb je snel resultaat. Dit is de snelste en een effectieve manier om je producten/diensten gemakkelijk online vindbaar te maken. Als je begint met adverteren dan zul je merken dat het verkeer op je website zal toenemen. SEA is aantrekkelijk als je snel zichtbaarheid en naamsbekendheid wil creëren.
Doelgericht
Je kunt doelgericht adverteren met SEA. Je kunt gemakkelijk instellen waar je wilt adverteren en wanneer. Zo kun je zelf bepalen welke doelgroep je wilt bereiken. Daarnaast bepaal je zelf welke boodschap je plaatst. Kortom, via zoekmachine adverteren bereik je je potentiële klanten op de juiste plaats en op het juiste moment.
Meetbaar
Een ander voordeel van zoekmachine adverteren is dat je de resultaten kunt meten. Google is de meest gebruikte zoekmachine. Via Google Ads kun je gemakkelijk de resultaten meten. Op welke manier komen de bezoekers de website binnen? Wie zijn de bezoekers en uit welk regio komen deze? Wat doen ze op de website? Kortom, je kunt de resultaten meten en inspelen op de juiste aspecten om meer potentiële klanten aan te trekken.
Conclusie
Zoekmachine adverteren, ofwel Search Engine Optimization (SEO), is het adverteren in zoekmachines waarbij jouw website bovenaan staat. Met deze methode betaal je voor de aantal clicks. Met SEA krijg je snel resultaat, kun je doelgericht aan de slag en zijn de resultaten meetbaar. Bekijk deze pagina voor meer informatie over zoekmachine adverteren.