Ben jij al bezig met het optimaliseren van de online marketing voor jouw website? Dan zit je hier goed! Hieronder worden meerdere tips gegeven over wat voor tools jou hierbij het beste zullen helpen. Hierdoor werk je sneller. Daarnaast krijg je met verschillende tools meer informatie over jouw site of de site waar je mee werkt. Hierdoor kan je ook weer kwalitatief betere content leveren waardoor jouw site weer geoptimaliseerd zal worden. Lees dus snel verder om erachter te komen welke tools jou zullen helpen!
Wat voor tools zijn er?
Allereerst zou je Google Chrome moeten gebruiken. Hier kan je namelijk Chrome extensies aan toevoegen. Rechtsboven in je scherm meteen naast de balk van de url staat een puzzelstukje. Dit zijn je Chrome extensies, hier kan je ze ook toevoegen. Er zijn veel verschillende extensies waarmee je bepaalde gegevens van een site kan zien. Er is ook een extensie om een printscreen te maken. Maar de belangrijkste zijn de extensies waar je de backlinks van een site mee kan zien, verschillende belangrijke SEO factoren mee kan zien, de lettertypes en groottes mee kan achterhalen, en nog veel meer…
Daarnaast zijn er verschillende tools waar je belangrijke gegevens en cijfers van een site of zoekwoord mee kan achterhalen. De twee bekendste zijn Ahrefs en Semrush. Met deze tools kan je heel veel verschillende gegevens verkrijgen. Hier zijn acht verschillende opties die Ahrefs heeft:
- Krijg inzicht in de “verkeers potentie” van een onderwerp
- Ontdek backlink kansen op pagina’s met veel verkeer
- Onderzoek content en ontdek link-prospects
- Bekijk het verkeer naar de pagina’s van een website in de loop van de tijd
- Vergelijk een websites huidige en historische posities
- Bekijk top-subfolders op zoekverkeer
- Check de ranking historie van een website voor iedere willekeurige zoekterm
- Onderzoek en automatiseer intern linken
Als je een tekst gaat schrijven voor een site om hem op een SEO manier te optimaliseren, dan zal je een zoekwoordenonderzoek moeten doen. Ahrefs en Semrush zullen je daarbij dus helpen om erachter te komen welke zoekwoorden van belang zijn voor de tekst, wat de concurrentie is van de zoekwoorden, wat de concurrentie is van de site, hoe gewild een zoekwoord is, en nog veel meer…
Wat moet ik hier nu verder mee?
Als je hier zelf handig mee bent, of denkt te zijn, dan komt dit natuurlijk goed uit. In dat geval kun je zelf aan de slag na het laten maken van een website. Maak een account aan op Ahrefs of Semrush en download daarnaast handige Chrome extensies die voor jou van belang zijn. Als je meer diepgang wilt in de online marketing voor jouw website, dan raad ik aan om een marketingbureau in te schakelen. Dus ga aan de slag met deze tools of neem contact op met een marketingbureau!