Tips voor uw verhuizing

Als u een verhuizing naar een nieuwe woning plant, moet u veel belangrijke details regelen. Zo moet u uitzoeken wat u moet verhuizen, indien nodig inkrimpen, en contact opnemen met de juiste partijen voor hulp. Dit kan leiden tot veel frustratie als details tussen de kieren vallen. We willen u wijzen op vier veelgemaakte verhuisfouten, zodat u deze kunt vermijden tijdens deze belangrijke periode in uw leven.

Bereid u op voorhand voor

Wanneer u van plan bent te verhuizen, moet u dit van tevoren voorbereiden. Als u te lang wacht, krijgt u te maken met onnodige stress en problemen. Neem bijvoorbeeld zo snel mogelijk contact op met een verhuisbedrijf, begin met het inpakken van uw spullen en bepaal uw streefdatum voor de verhuizing. Op deze manier kunt u uitzoeken hoe de verhuizing aan te pakken en last minute crunch time te voorkomen.

Als u georganiseerd blijft en uw verhuisgerelateerde taken voor de verhuisdag afrondt, kunt u het hele proces gemakkelijker en soepeler laten verlopen.

Vraag meerdere offertes aan

Soms krijgen mensen een offerte van slechts één verhuisbedrijf, wat een vergissing is. Een offerte geeft u een schatting van wat u zult moeten betalen wanneer het verhuisbedrijf komt en uw spullen verhuist. Als u maar één offerte krijgt, kunt u meer geld kwijt zijn aan uw verhuizing. Daarom adviseren wij u om meerdere offertes aan te vragen. Wanneer u de verschillende offertes vergelijkt, zorg er dan voor dat u leest wat inbegrepen is in elke offerte om er zeker van te zijn dat u dezelfde diensten vergelijkt bij alle professionele verhuizers.

Neem de maten op van uw nieuwe woning

Voordat u uw spullen laat verhuizen, moet u de maten van uw nieuwe huis opmeten. Als u bijvoorbeeld uw bankstel naar uw nieuwe huis wilt verhuizen, moet u er zeker van zijn dat u de ruimte hebt die daarvoor nodig is. Als dat niet het geval is, zult u de bank waarschijnlijk willen verkopen of wegdoen voordat u verhuist.

Doe dit met elk groot object dat u mee wilt nemen naar uw nieuwe huis. Anders loopt u het risico dat u het verhuisbedrijf betaalt om spullen te verhuizen die u uiteindelijk aan een goed doel moet schenken als u eenmaal in uw nieuwe huis bent.

Houd uw papierwerk bij

Tijdens het verhuisproces heeft u papierwerk dat u moet bijhouden. Zo moet u bijvoorbeeld alle verhuisdocumenten bij de hand houden, zoals de vrachtbrief en de inventaris. U moet ook verschillende andere documenten bijhouden, zoals geboorteakten, paspoorten, inschrijvingspapieren van voertuigen, medische gegevens, verzekeringspolissen, dierenartsgegevens en huur/hypotheekdocumenten. Bewaar deze documenten in een map waarvan u altijd de locatie weet om te voorkomen dat u ze kwijtraakt. Noteer ook belangrijke telefoonnummers voor het geval u uw telefoon verliest.

Lees de kleine lettertjes

Wanneer u een prijsopgave krijgt van een verhuisbedrijf, zorg er dan voor dat u de kleine lettertjes leest. U moet een goed begrip hebben van wat is inbegrepen in elke prijsopgave, zodat u zeker weet dat u appels met appels vergelijkt. Bedenk ook of u veel grote spullen moet vervoeren naar uw nieuwe huis. Zo ja? Denk er dan over na om een verhuislift te huren. Als er iets is dat u niet begrijpt, wees dan niet bang om vragen te stellen. Als u denkt dat er iets ontbreekt in de prijsopgave, kunt u dat beter nu onder de aandacht van het verhuisbedrijf brengen dan dat u later verrast wordt door extra kosten.

Als u grote of omvangrijke spullen hebt die een speciale behandeling vereisen, zoals een sneeuwscooter, hot tub of vleugelpiano, wilt u dat onder de aandacht van de professionele verhuizer brengen, zodat eventuele extra kosten in uw prijsopgave kunnen worden opgenomen.

Ook moet u er rekening mee houden dat voor sommige items, zoals gasapparaten en wasmachines, het nodig kan zijn dat een derde bedrijf het item op de plaats van herkomst loskoppelt en klaarmaakt voor verzending, en het dan in uw nieuwe huis weer aankoppelt.

Als er weinig ruimte is in uw straat, waardoor de verhuiswagen te groot is om te passen, kan het zijn dat het verhuisbedrijf uw meubels naar de verhuiswagen moet brengen met een kleinere vrachtwagen. Voor deze service wordt meestal een extra bedrag in rekening gebracht, dus het is belangrijk om dit te bespreken wanneer u een prijsopgave krijgt.

Na het uitpakken zult u met veel dozen te maken krijgen, dus controleer of het ophalen van lege dozen is inbegrepen in uw prijsopgave of dat dit een extra toeslag is.

Road Tripping naar het nieuwe huis

Als u zo ver gaat verhuizen dat u een road trip naar uw nieuwe huis moet maken, moet u rekening houden met reiskosten. Zorg ervoor dat u niet alleen een hotelkamer begroot, maar dat u ook rekening houdt met zaken als eten, tol, benzine en noodgevallen die zich onderweg kunnen voordoen.

Schade beperken

Weet je nog die grote deuk die je in de muur hebt geslagen toen je de eetkamertafel verplaatste en de krassen die je op de hardhouten vloer hebt gemaakt toen je het entertainmentcentrum eroverheen schoof? Nou, de nieuwe familie of huisbaas zal een eindcontrole uitvoeren en misschien een vergoeding vragen voor die schade om de kosten van de reparaties te dekken. Als je een huurder bent, zal dat waarschijnlijk zijn in de vorm van het niet terugkrijgen van je borg.

Verandering van plannen

Soms gebeurt het en vallen uw beste plannen in duigen. Als het papierwerk voor het sluiten van uw nieuwe huis wordt vertraagd of de renovaties die u had gepland om af te ronden voor de verhuisdag ontsporen, kan het zijn dat u opslagruimte nodig heeft voor uw bezittingen. Informeer uw verhuisbedrijf zo snel mogelijk over de vertraging en bespreek met hen de mogelijkheden. Als de levering slechts een dag of twee uitgesteld moet worden, kunnen uw spullen misschien opgeslagen worden op de trailer waar ze al op geladen zijn. Als het echter een langere tijd duurt voordat u klaar bent om de levering in ontvangst te nemen, zullen uw artikelen waarschijnlijk moeten worden opgeslagen in een nabijgelegen magazijn. Houd er rekening mee dat hoe langer uw goederen in opslag staan, hoe hoger de extra kosten zullen zijn.

De eindconclusie

Ja, verhuizen naar een nieuwe woning kan een uitdaging zijn. Ja, ongeplande uitgaven komen voor. Maar als u van tevoren goed nadenkt en een goed budget opstelt, bent u een stap voor als er iets onverwachts gebeurt.

Banner Smoop website
smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 kleine en middelgrote bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wil je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Kantoor & Bezoek:

Smoop
Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM
Den Haag

Postadres:

Noord-West Buitensingel 5E
2518 PA
Den Haag

Copyright 2011 - 2020 ©  SMOOP

Chat openen
Stel hier vrijblijvend je vraag
Hallo,
Hoe kunnen we je helpen?