TikTok voor bedrijven. Een app op social media die steeds populairder wordt. Vooral onder jongeren. Er is op internet nog haast niks te vinden hoe u TikTok voor uw bedrijf kunt gebruiken. Als u dit social media platform goed gebruikt, kunt u misschien wel een voorsprong nemen op uw concurrentie. Maar hoe doet u dat? En wanneer is het relevant om TikTok te gebruiken voor uw bedrijf? Dat leest u in dit artikel!
Wat is TikTok?
TikTok is een social medium waarop u video’s kunt delen. De social media app is in 2016 al geïntroduceerd en werd een grote rage in China. In de rest van de wereld was het toen echter nog niet erg populair. Toen TikTok ook massaal door jongeren in Rusland werd gebruikt, verspreidde het zich over de hele wereld. In Nederland en België samen zijn er momenteel ongeveer 4.500.000 gebruikers. En wereldwijd zijn dat er zo’n 150 miljoen. Eind 2018 is het gebruik van TikTok helemaal extreem gegroeid. Het had in September meer maandelijkse downloads dan Instagram, Facebook, Youtube en Snapchat bij elkaar.
Waarom TikTok zo populair is onder jongeren
TikTok is zo populair onder jongeren omdat het echt wordt gezien als ‘iets nieuws’. Het heeft namelijk een hoop functies die Instagram niet heeft. Zo kan met TikTok een duet worden gedaan. Hierin is dit medium uniek. Als eerst neemt iemand een video op. Vervolgens wordt er door iemand anders weer op gereageerd en zo verder. De video’s worden als splitscherm naast elkaar gezet en er wordt een duet gevormd.
Een hoop tieners vinden het ook leuk om met dit nieuwe platform te experimenteren. Jongeren zoeken de grenzen op om gekke stunts of duetten te doen. Dit is iets wat tieners erg interessant vinden.
Een aanloop voor nieuwe influencers
TikTok is eigenlijk een framework voor mensen om content in te creëren. Vooral wanneer tieners niet weten wat ze moeten doen en dan vooral gebruik gaan maken van apps zoals dit. Omdat tieners al jong met dit platform bezig zijn en dit eigenlijk ook steeds jonger wordt. Is dit als het ware een opstapje voor het creëren van echte content. Waar het eerdere Musical.ly wat nu TikTok heet, erg slim op inspeelt is dat zij het steeds makkelijker maken om content te maken.
TikTok voor uw bedrijf
Maar hoe maakt u dan goede content op TikTok. Het is vrij simpel. U maakt een video van uzelf waarbij u iets unieks doet. Dit hoeft natuurlijk niet iets ‘geks of raars’ te zijn. De tijd die u heeft om een video te maken is 15 seconde. Net zoals bij Instagram heeft u dus maar een korte tijd om een video te maken. Zorg ervoor dat u uw boodschap in die korte periode aan uw doelgroep overbrengt.
[ffb_buttons_0 unique_id=”3h0bj7ki” data=”%7B%22o%22%3A%7B%22gen%22%3A%7B%22ffsys-disabled%22%3A%220%22%2C%22ffsys-info%22%3A%22%7B%7D%22%2C%22btn%22%3A%7B%22button%22%3A%7B%220-%7C-button1%22%3A%7B%22button1%22%3A%7B%22text%22%3A%22Neem contact op %22%2C%22size%22%3A%22md%22%2C%22width%22%3A%22btn-w-auto%22%2C%22link%22%3A%7B%22url%22%3A%22https%3A%2F%2Fwww.smoop.nl%2Fcontact%2F%22%2C%22title%22%3A%22https%3A%2F%2Fwww.smoop.nl%2Fcontact%2F%22%7D%2C%22text-color%22%3A%22%23ffffff%22%2C%22border-color%22%3A%22%22%2C%22border-hover-color%22%3A%22%22%2C%22bg-color%22%3A%22%5B1%5D%22%2C%22bg-hover-color%22%3A%22%5B2%5D%22%7D%7D%7D%7D%2C%22buttons-align%22%3A%22text-center%22%2C%22buttons-align-sm%22%3A%22%22%2C%22buttons-align-md%22%3A%22%22%2C%22buttons-align-lg%22%3A%22%22%7D%7D%7D”][/ffb_buttons_0]