Sociale netwerken zijn tegenwoordig niet meer weg te denken: het is overal! Zodra u zich dus concentreert op het bouwen en ontwikkelen van uw site, zult u rekening moeten houden met sociale netwerken. Niet zeker waarom? Kijk eens hoe social networking van invloed kan zijn op uw zoekmachineoptimalisatie. Nu, waar zou u beginnen? In dit informatieve artikel zullen we u helpen bij de stappen die nodig zijn om te beslissen over een sociale netwerkstrategie die geschikt is voor u en uw eigen merk.
Het doel van uw aanwezigheid op sociale netwerken
Wat is je doel op sociale netwerken? Pas op: welk soort content je gaat delen is niet je doel. Dat is een manier om je doel te bereiken. Wat hoopt u precies te doen door te discussiëren? Wilt u dat volgers uw producten leren kennen? De verkoop stimuleren, misschien door het delen van kortingsacties of -codes? Wilt u ze leren? De blog die u leest is bijvoorbeeld essentieel voor de doelstellingen van Yoast op het gebied van sociale netwerken: we willen onze kennis over zoekmachineoptimalisatie graag met iedereen delen.
Er zijn tal van doelen om uit te kiezen, en u kunt er verschillende selecteren. Poging om de aandacht vast te houden, begin echter met het kiezen van een paar doelen waar u zich eerst op kunt concentreren. Mocht u het echt moeilijk vinden om uw doelen te bepalen, probeer het dan om te draaien: welk materiaal wilt u bespreken? Welke doelen zou je dan willen uitschrijven?
Als u meer wilt weten over het gebruik van sociale netwerken samen met andere essentiële zoekmachine optimalisatie vaardigheden, moet u een kijkje nemen op onze All-Around SEO coaching! Het zal u niet alleen vertellen over SEO: het zal u in staat stellen om deze vaardigheden in te zetten in de opleiding!
Welk soort artikelen zou u bespreken op het gebied van sociale netwerken?
Op naar een andere vraag: Wat voor soort artikelen ga je aanbieden? Ga je echt je blogartikelen bespreken? Of, artikels geschreven door andere mensen, die u relevant vindt voor uw publiek? Item details? Achter de schermen beelden in uw bedrijf?
Pro tip: Vergeet niet de inhoud die u al zou kunnen hebben, u kunt veranderen in maatschappelijke berichten!
Mindmapping kan helpen bij dit podium. Ga zitten bij een stukje krant (of gebruik een elektronische tool) en begin te schrijven. Laat uw gedachten stromen! Schrijf allerlei artikelen op waar u aan kunt denken en die passen bij uw gloednieuwe koopwaar.
Daarna is het tijd om te selecteren. Waar ga je je precies op concentreren? Vergeet niet dat het betrekken van uw klanten met intrigerende inhoud hun affiniteit met uw nieuwe . Bedenk wat uw publiek misschien graag wil zien, lezen en zelfs delen met andere mensen. Over het algemeen zullen boeiende artikelen beter presteren dan artikelen die voornamelijk geschreven zijn zoals u ze graag zou willen verkopen.
Bepalen van de inhoud
Op dit moment begrijpt u precies wat u wilt bereiken met uw aanwezigheid op het sociale netwerk. U weet ook welk soort content u waarschijnlijk zult verzamelen of maken om dat te bereiken. Als u dit soort artikelen koopt, vindt u dan overkoepelende onderwerpen? Probeer alles wat u tot nu toe had te verenigen door te kiezen voor inhoudelijke categorieën of thema’s, ook wel content emmers genoemd.
Merchandise info
SEO-begrip
Onze bedrijfscultuur
Betrokkenheid bij klanten
Andere klassen zouden het meest recente nieuws kunnen delen, of verklaringen voor evenementen, of zelfs podcastafleveringen, enz. Laten we echter zeggen dat dit onze vier belangrijkste aandachtspunten zijn. De eerste drie zijn onderwerpen waar we graag berichten over willen maken, de vierde is iets anders. In tegenstelling tot de eenvoudige uitzending gaat het om het deelnemen aan de huidige online gesprekken die gekoppeld zijn aan onze producten of ons merk. Dit is waarschijnlijk een van de belangrijkste aandachtspunten voor merken, omdat mensen tegenwoordig verwachten dat ze de mogelijkheid hebben om deel te nemen via sociale netwerken.
Het komt er dus op neer dat u zich met een paar content emmers moet afsluiten voor uw aanwezigheid op het sociale netwerk. Het doel is dat elke post die je daar plaatst een bijdrage levert aan een van die content buckets. Dat zal u helpen om gefocust te blijven.
Een andere suggestie die u zal helpen om gefocust te blijven, is het besteden van een deel van uw tijd aan elk van die content buckets die u beslist. We zouden ervoor kunnen kiezen om 40 procent van onze maatschappelijke netwerktijd hieraan te besteden, en 20 procent elk aan de andere drie onderwerpen.
Dat betekent niet dat veelzijdigheid onmogelijk is, het fungeert slechts als een principe voor uzelf. Het stelt u in staat om u te concentreren op wat u het belangrijkst vindt, en ook om er zeker van te zijn dat u de aandacht geeft die het nodig heeft. Controleer dit bij het plannen van je artikelen. Heeft u het gehouden? Moet u zich nog wat meer op de andere concentreren? In een volgende blogpost komen we terug op het beoordelen en herevalueren van uw interpersoonlijke netwerkplan.
Welke sociale netwerkplatformen voor uw branche?
Niet elk maatschappelijk medium past bij uw merk of uw eigen boodschap. Als u bij de rekruteringswedstrijd bent, is LinkedIn een prachtig systeem om uw aanwezigheid op te bouwen. Wanneer u werkzaam bent en in de technologie zit, kijk dan op Twitter. Als u producten aanbiedt die er goed uitzien of die graag over recepten praten, dan past Pinterest misschien wel het beste bij u.
Doe een beetje onderzoek, onderzoek verschillende platformen. Het internet is gevuld met actuele rapporten over welke platformen het beste functioneren voor welke artikelen! Bepaal welke platformen het beste bij uw doelstellingen passen, en of ze zich aanpassen voor artikelen die u wilt maken. Of vooral visuals? Dit soort ideeën moet u helpen om te bepalen wat het beste bij u past.
Bepaal eerst op welke platformen je je wilt concentreren, je kunt altijd nog meer toevoegen. Het is moeilijker te onderhouden als je de neiging hebt om veel verschillende platformen te gebruiken. Sommige programma’s, zoals Facebook en Twitter, bieden bovendien methoden om de markt te bewerken. Dit kan u helpen om uw merk en bedrijf bekend te maken tot ver buiten het bereik van uw echte volgelingen. Marketing is niet alleen voor de verkoop van goederen, je zou het ook kunnen gebruiken om een aantal van de intrigerende en leuke artikelen die je drukt op de markt te brengen. Of om uw publiek te vergroten!
Welk maatschappelijk netwerk gebruikt uw (gewenste) doelgroep?
Helaas is het mogelijk dat u de allerbeste inhoud bespreekt die u kunt bieden, zonder dat u enige tractie krijgt. U moet bij de mensen komen die uw artikelen echt nodig hebben of wensen! Bij wijze van voorbeeld, als je een zakelijk, bejaard publiek wilt bereiken, dan is TikTok waarschijnlijk niet het podium waarop je je zou moeten concentreren.
Om te begrijpen waar je je publiek kunt vinden, moet je eerst begrijpen wat je (gewenste) publiek is. Je begint dus met het beoordelen van je kijkers. Als je begrijpt wie je wilt bereiken, begin je te kijken naar de programma’s die ze het meest gebruiken. Er zijn veel online bronnen, zoals Sprout en company Insider, die regelmatig bedragen publiceren over het gebruik van sociale netwerken. Combineer deze informatie met je eigen doelen en ook met de programma’s die bij mensen passen, en kies wat je gaat publiceren met wat voor soort artikelen.
Uw merknaam samen met uw ‘Social Networking’ stijl
Volgens uw publiek en de fabrikant als geheel: denk na over hoe u wilt overbrengen op sociale netwerken. Is uw toon speels? Kunt u veelvuldig gebruik maken van emojis? Zouden uw artikelen woorden bevatten als “gonna”, in plaats van “going to”? Beslis wat overeenkomt met uw fabrikant en de inhoud die u op de markt wilt brengen, en wat overeenkomt met uw kijkers. Als u hier nu volledig in gelooft, wordt het schrijven van al uw toekomstige artikelen zo veel eenvoudiger.
In principe is het enige wat u wilt bereiken via hun sociale websites een online verbinding. Dat impliceert: Mensen zullen vragen stellen, klachten over artikelen indienen, hun opwinding delen, getuigenissen publiceren, enz. Beslis hoe je daar mee om wilt gaan. Ga je echt reageren op elk bericht dat mensen je sturen? Ga je echt op je hoede zijn voor alle vermeldingen van je naam, ook al is je profiel niet specifiek gelabeld?
Dit laatste zou een geweldige manier kunnen zijn om je merkbewustzijn te cultiveren. We werden zelfs op geen enkele manier genoemd, vanaf de eerste tweet. Voor ons allemaal is het reageren op de tweet een uitstekende manier om meer individuen te bereiken en veel meer SEO-begrip te verspreiden.
Wees realistisch
Door het lezen van elk van de bovenstaande punten kan het zijn dat u opgepompt bent en klaar bent om verder te gaan. Of, een beetje angstig, want het lijkt misschien veel werk. Maak je geen zorgen! Nu is het tijd om realistisch te worden. Hoe lang zou u in een positie zijn om te besteden aan uw sociale netwerk aanwezigheid wekelijks? Of dagelijks? Realistisch.
Door dit te doen, zal je waarschijnlijk je doelen niet snel bereiken! Als u wilt meeluisteren met allerlei soorten discussies op het internet, kost het u waarschijnlijk veel meer energie en tijd. Als u WordPress installeert zodat het automatisch uw nieuwe blogartikelen op Facebook plaatst, zal dat helpen om tijd te besparen. Geautomatiseerde artikelen verschillen echter van als u handmatig discussieert door een leuke of boeiende beschrijving op te nemen.
Overweeg een procedure die voor u werkt. Hoeveel artikelen zou u moeten printen over welke platformen? Gaat u na een week echt zitten om ze allemaal samen te stellen, of neemt u er dagelijks de tijd voor? Kun je gewoon je persoonlijke inhoud posten, of je kunt berichten van andere mensen verzamelen en bespreken? Het is eenvoudiger om meer informatie te creëren als je die van anderen opnieuw plaatst, maar het kan je ook meer tijd kosten als je die andere bronnen nog niet leest. Bovendien gaat het bezoekers naar andere bronnen dan uzelf sturen. Dat hoeft geen probleem te zijn, gebaseerd op uw sociale netwerkdoelstellingen.
Creëer een strategie voor sociale netwerken
U hebt besloten waar u naartoe gaat: dat is de strategie. Nu is de strategie de manier waarop je daar komt. Je hebt tot vandaag veel zeer praktische informatie verzameld. Denk na over een definitief en uitvoerbaar plan dat past in uw routinematige weekprogramma. Je hebt altijd de mogelijkheid om het samen te veranderen, maar het is goed om een strategie te hebben om je op weg te helpen.
Om uw toekomstige zelf en andere mensen te helpen realiseren waar u naar streeft, is het een fantastisch idee om een kort document samen te stellen met uw eigen bevindingen. Uw doelstellingen, de nieuwste woorden die u kiest, de materiële emmers waarop u zich wilt concentreren, enz. In het geval dat u meerdere grotere doelen heeft, kunt u deze prioriteiten stellen.
Concrete doelstellingen voor het bestaan van social media
U heeft uw strategische doelstellingen bepaald, zoals bijvoorbeeld “het verspreiden van SEO-begrippen”. U kunt het doen met meer tastbare, bruikbare doelen op uw sociale netwerkplan. Een paar voorbeelden:
In de daaropvolgende 12 maanden stijgt het aantal bezoekers van maatschappelijke websites naar mijn site met 25 procent.
Vervolgens bij de daaropvolgende 6 weken krijgt mijn profiel Google My Business 10 nieuwe testimonials.
In de daaropvolgende 3 maanden zal ik dagelijks een minumum van één artikel op Facebook delen.
Durf het aan, durf het te proberen! Als je deze doelstellingen niet haalt, zet je nieuwe doelstellingen in je volgende periode. Je zult iets nodig hebben om je te inspireren.
Er is veel dat je kunt doen, omdat je kunt zien. In een toekomstig artikel gaan we kijken naar het meten en beoordelen van je sociale netwerkpogingen. Fantastisch geluk voor het moment!