SEO strategie in 2020 om hoger dan uw concurrenten te komen

Er zijn in 2020 veel veranderingen gaande omtrent SEO. Google voert onder andere hun algoritme update door, waardoor veel websites lager in de zoekresultaten van Google komen. Wat kunt u daar nou precies aan doen? en hoe zorgt u dat u hoger komt dan uw concurrenten in 2020? Online marketing bureau SMOOP heeft een SEO strategie bedacht waarmee u in 2020 hoger kan komen dan uw concurrenten. Lees vooral verder!

Inhoud van de zoekopdracht

Het web heeft een inhoudelijk probleem. Er is gewoon te veel van.

Zoek op Google naar letterlijk alles, en het totale aantal resultaten zal in de honderden miljoenen liggen – en het is een alledaagse zaak.

Bovendien verwacht niemand dat al die resultaten goed zijn.

Maar gebruikers verwachten wel iets goeds te zien op de Pagina 1 van Google.

Kunt u zich voorstellen dat u door die miljoenen resultaten heen graaft om er slechts een dozijn te vinden die het verdienen om daar te worden weergegeven?

Dat is wat Google elke dag doet, meer dan 79.000 keer per seconde.

Nu kunnen gebruikers zich misschien niet bezighouden met de manier waarop Google het voor elkaar krijgt. Maar u, als website-eigenaar, bent anders: u moet de ins en outs van het online zoeken kennen omdat u content heeft om te promoten.

Hoe bepaalt Google welke pagina’s het verdienen om aan de top te staan?

Er zijn meer dan 200 belangrijke rangschikkingsfactoren, maar het komt allemaal neer op één ding: wie is het beste in het helpen van gebruikers. Of, in SEO-termen, in het bevredigen van de zoekintentie van de gebruiker.

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Zorg voor een duidelijk overzicht van wat u uw gebruikers precies te bieden heeft.

Er was een reden waarom u uw site in de eerste plaats heeft gemaakt. Deze reden is de basis van uw hele plan.

Het kan gaan om het verkopen van producten, of het verspreiden van informatie zoals nieuws en onderzoek, of misschien het vermaken van bezoekers met uw originele inhoud.

Wat maakt het “waarom” achter uw creatie zo belangrijk?

Als u het duidelijk kunt benoemen, dan brengt het u naar de volgende stap van het plan: het soort mensen dat u naar uw site wilt komen.

Uw relatie met hen zal het lot van uw site bepalen – zij zijn uw doelgroep.

Zodra het “waarom” en het “wie” zijn beslist, worden ze gevolgd door het “hoe”. De reden dat er veel verschillende soorten websites zijn, is dat sommige beter geschikt zijn voor specifieke taken dan andere.

Bijvoorbeeld, e-commerce winkels zijn het beste voor het verkopen van producten, en blogs zijn geweldig voor het delen van artikelen.

Als u niet de beste manier gebruikt om uw inhoud aan gebruikers te presenteren, moet u dit onderdeel eerst heroverwegen.

Veel website-eigenaren struikelen over deze eerste stap omdat ze niet nadenken over wat ze doen.

Wees beter dan dat.

Kies Trefwoorden die gebruikers naar uw inhoud leiden

Gebruikers proberen allerlei zoekzinnen in Google uit, en slechts een paar daarvan zijn goed voor uw site.

De truc is om die paar zinnen te vinden en ze om te zetten in door u gekozen zoekwoorden. Dus, hoe weet u dat u hebt gevonden wat u nodig hebt?

Ze geven duidelijk weer wat u te bieden heeft. Korte, vage trefwoorden zoals “koop laarzen” zullen u niet helpen. Zelfs als u door een wonder de grote merken kunt overtreffen, loopt u nog steeds het risico om gebruikers binnen te halen die niet het soort product willen dat u heeft. Probeer te optimaliseren voor meer specifieke zinnen zoals “winterlaarzen voor vrouwen”.
Ze hebben een hoog zoekvolume. Hoe meer mensen een zoekterm in een bepaald gebied gebruiken, hoe meer mensen u in uw gebruikers kunt veranderen. Sleutelwoorden met een laag zoekvolume kunnen ook nuttig zijn, maar alleen als u er veel tegelijk gebruikt om hun individuele lage potentieel in te halen.
U kunt zoeken op intent-georiënteerde trefwoorden met de Get Suggestions tool.

Ga verder met het creëren van hoogwaardige inhoud

Ondanks hoe moeilijk het is, worden mensen steeds beter in het maken van grote inhoud, en de kwaliteitsnormen blijven stijgen.

Gelukkig blijft het kernprincipe hetzelfde: gebruikers de beste versie geven van wat ze zoeken.

Hoe maak je zulke content?

Onderzoek wat de gebruikers willen, zo nauwkeurig en diepgaand mogelijk. Gebruikers willen altijd meer details. Als ze die details van u kunnen krijgen, dan heeft u al een voordeel.
Maak uw content visueel aantrekkelijk. Omdat mensen visuele wezens zijn, moet u weten hoe u een goede eerste indruk kunt maken en hoe u deze kunt laten duren.
Zorg voor de beste gebruikerservaring die je kunt. Laat niets op uw site op de zenuwen van de gebruikers werken. U wordt verondersteld ze te helpen en ze zich welkom te laten voelen.
Pak de pijnpunten van de gebruikers aan. Als u hun problemen in hun hoofd doet herleven, zal het hen hongeriger maken naar de oplossingen die u gaat aanbieden.
Geef gedetailleerde oplossingen voor de problemen van de gebruikers. Vaak weten gebruikers niet alle valkuilen die ze kunnen tegenkomen op weg naar hun doel. Zorg ervoor dat u ook oplossingen voor die problemen opneemt: dat is wat echte experts doen.
Sluit de deal met een call-to-action.
En als u relevante stukken content op uw site verbindt met links, kunt u van de gebruikersreis een cyclus maken, zodat ze uw site blijven gebruiken (op een later tijdstip, zo niet onmiddellijk).

De volgende keer zal het voor hen nog gemakkelijker zijn, omdat ze al vertrouwd zijn met het hele proces. Voorbeeld: “mensen kopen ook” op e-commercesites.

Trefwoord Onderzoek & Optimalisatie

Heeft u al bedacht hoe u de droominhoud van uw gebruikers kunt maken?

Geweldig gedaan! Je hebt een goede reden om trots op jezelf te zijn als je het voor elkaar hebt gekregen.

Nu is het tijd voor de volgende stap: gebruikers helpen uw content te vinden in zoekmachines. Dit deel vereist trefwoorden.

In het vorige deel werd gezegd dat uw content moet worden aangepast aan de zoekintentie van de gebruikers. Hetzelfde geldt voor trefwoorden.

Frasering geeft aan waar gebruikers precies naar zoeken, dus trefwoorden met een specifieke bedoeling zijn het beste in staat om het publiek binnen te halen dat u nodig heeft.

Voorbeelden:

Loodgieter in mijn stad: Uw site is voor gebruikers uit uw stad die een loodgieter nodig hebben.
Hoe verwijder ik roest uit mijn gootsteen: U geeft instructies voor het verwijderen van roestvlekken van metalen oppervlakken in badkamers en keukens.
Verkoop mijn oude boeken: U koopt boeken (en waarschijnlijk ook andere dingen) van mensen die ze niet meer nodig hebben.
Wat is de beste manier om zulke trefwoorden te vinden?

Waarschijnlijk begint u met enkele eigen ideeën. Maar je zult niet weten of die ideeën goed zijn, tenzij je ze op de een of andere manier uitprobeert.

Daar komen de SEO-tools aan bod. Dit is een klus voor een keyword finder zoals Get Suggestions.

SEO Strategiegids: Versla je concurrentie in 2020

Voer gewoon in wat je in gedachten hebt en druk op Search. De Google global search-kolom toont het zoekvolume voor elk trefwoord in de tabel.

Sorteer de tabel op deze kolom om het gemakkelijker te maken de beste zoekwoorden te vinden.

Als u van plan bent om te rangschikken in en verkeer te krijgen van een bepaalde regio, kunt u uw zoekopdracht beperken tot een specifiek geografisch gebied in de Instellingen (of door te klikken op Locatie toevoegen).

In dit geval zullen de Google global searches Google local searches worden genoemd.

Let op de filter Alle trefwoorden. Door erop te klikken opent u een menu waarin u kunt kiezen om alleen gewone zoekwoorden of alleen vraagtekens te tonen.

De Vraag trefwoorden filter is vooral nuttig als u uw site wilt optimaliseren voor voice search.

Er zijn nog een paar manieren om trefwoorden te vinden.

Van Google Search Console: Als u uw WebCEO-project hebt gekoppeld aan uw Google Search Console-account, zal deze gegevens van Google gaan tekenen. Vervolgens kunt u de Keywords van Google Search Console bekijken voor alle verschillende zoekopdrachten die uw websiteverkeer brengen nadat het is gevonden in de zoekopdracht. Het zal ook het nut van elke query laten zien door middel van statistieken zoals click-through rates en gemiddelde ranking posities genomen uit globale data over de afgelopen 30 dagen.

Van uw concurrenten: Dit is een proces in twee stappen. Welke trefwoorden gebruiken uw concurrenten om hun sites te optimaliseren? Voer eerst hun URL-adres in de Spy on Competitors tool in om erachter te komen. Voeg de trefwoorden die u voor uzelf wilt rangschikken toe aan het trefwoordenmandje en open vervolgens de Concurrentie Ranglijst per Trefwoord rapport om hun rangschikking voor die trefwoorden te controleren. Als u iemand ziet die slecht scoort voor een goed trefwoord, begin het dan zelf te gebruiken – het is een makkelijke manier om ze te overtreffen.
Dat omvat trefwoord onderzoek.

Zodra u een lijst van trefwoorden heeft die u wilt gebruiken, is het tijd om uw site te optimaliseren voor hen. Zorg ervoor dat je op een bepaald moment alles uit je lijstje opneemt!

  • Pagina URL-adressen.
  • Titels.
  • Metabeschrijvingen.
  • Beeldbestandsnamen, ALT-attributen en bijschriften.
  • H1-H4-koppen.
  • Ankerteksten van interne links.
  • Andere tekst.

Onderzoek van de concurrent

Hoe meet je het succes van een site?

U kunt het beoordelen aan de hand van de rankings, het verkeer, de conversies en de inkomsten die het oplevert.

Uiteindelijk wordt deze SEO-strategie verondersteld u succesvoller te maken dan uw concurrenten in de niche.

Ik durf te wedden dat je al een paar websites van concurrenten hebt die je wilt verslaan. En dat zal veel gemakkelijker zijn als je hun statistieken kunt bekijken wanneer je maar wilt.

Er is ook de mogelijkheid dat ze niet echt je rivalen zijn, en je moet vechten tegen iemand anders.

Wat is het woord voor het verslaan van iemand op hun spel alleen maar om erachter te komen dat je niets hebt gewonnen?

“Awkward” is het aardigste wat in je opkomt.

Laten we alle onhandigheid van je pad naar het sterrendom verwijderen.

Ons uitgangspunt is de Dangerous Competitors tool.

Klik op de knop Instellingen.

De tool genereert een grafiek en een tabel. Kijk voor de sites die boven de jouwe staan in de tabel. Ze kunnen je echte, meest gevaarlijke concurrenten zijn.

Let op het “meest waarschijnlijke” deel. Om volledig zeker te zijn, bezoek die sites persoonlijk en kijk of ze echt gespecialiseerd zijn in hetzelfde vakgebied als u.

Irrelevante sites kunnen verschijnen als ze toevallig een rangorde hebben voor de trefwoorden die u hebt ingevoerd zonder dat ze daadwerkelijk een doelpubliek met uw site delen.

Hiermee heeft u uw echte rivalen ontdekt:

  • Het creëren van content.
  • Inhoud promoten.
  • Het bieden van een uitstekende gebruikerservaring.
  • Het opbouwen van een hartelijke relatie met gebruikers.
  • Het optimaliseren van uw site.
  • En kijk naar de statistieken die uw vooruitgang weergeven: er is geen betere manier om erachter te komen of er iets mis is.
  • Ranglijsten: vergelijk uw ranglijst posities met die van hen voor de door u gekozen zoekwoorden in de Competitor Rankings per Keyword.
  • Backlinks: controleer het Competitor Link Profile rapport voor ieders link-profielstatistieken, inclusief het totale aantal backlinks en de domeinautoriteit.
  • Verkeer: het Verkeersrapport van de concurrent bevat ieders verkeersgegevens van de afgelopen 12 maanden.
    Een andere zeer belangrijke kwestie: backlinks van concurrenten.

Als u ze kunt opzoeken, kunt u een groot aantal sites vinden waar u backlinks naar uw eigen site kunt bouwen.

Hoe doe je dat?

Geef gewoon de URL’s van je rivalen door aan de concurrent Backlink Spy.Sorteer vervolgens de tabel op de kolom Domain Trust Flow om de beste potentiële linkbronnen te plaatsen waar u ze kunt zien.

Optimalisatie van de paginasnelheid

Iets zit me al het langst dwars. Dus, elektriciteit reist met de snelheid van het licht, toch?

Het internet draait op elektriciteit, en datapakketten bewegen met dezelfde snelheid. Hoe komt het dan dat er niet eens één website is die met de snelheid van het licht kan laden? Dat is niet eerlijk.

Natuurlijk kunnen mensen zulke enorme snelheden toch niet begrijpen. Dus we zijn prima in orde met het op een na beste ding, dat we meestal omschrijven als “in een oogwenk”.

Zo snel willen we dat websites geladen worden, en we raken echt van streek als het niet gebeurt.

Gelukkig zijn sommige mensen langzame oogkleppen. Dat moet de reden zijn waarom de meeste gebruikers zich comfortabel voelen met een paar seconden laadtijd. Meer kan een probleem veroorzaken.

Scan uw site met de Page Speed Insights tool om de laadsnelheid te controleren. Als de score laag is (100 is uitstekend), zijn er genoeg manieren om uw site sneller te laten laden:

  • Host uw site op een snelle server.
  • Host uw site op een CDN.
  • Optimaliseer de afmetingen van uw afbeeldingen.
  • Sla uw afbeeldingen op in het juiste formaat.
  • Comprimeer afbeeldingen.
  • Gebruik minder elementen.
  • Voeg elementen samen.
  • Gebruik gzip-compressie.
  • Gebruik de caching van de browser.

Blog onderwerpen

smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 middengrote en kleine bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wilt je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Kantoor & Bezoek:

Smoop
Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM
Den Haag

Post:

Noord-West Buitensingel 5E
2518 PA
Den Haag

Copyright 2011 - 2020 ©  SMOOP