7 Website ontwerp en marketing tips om je bedrijf te laten groeien

Wist je dat meer dan 2 miljard mensen elk jaar online goederen en diensten kopen? E-commerce is in opkomst, en bedrijven schrijven een groot deel van hun groei toe aan online bronnen waarbij website ontwerp en marketing een rol spelen. Als je wilt dat je bedrijf groeit, zal succes grotendeels afhangen van een goed ontworpen en op de markt gebrachte website.
Uiteindelijk gaat het hebben van een goede website over meer dan het leveren van informatie, of het tonen van je producten of diensten. Ondernemers moeten een sterk webdesign en een krachtige geïntegreerde marketing hebben om online te kunnen concurreren.

Lees verder voor 7 website ontwerp en marketing tips van Smoop die je bedrijf zullen helpen groeien!

1. Betrek kijkers

Het boeien van kijkers is een belangrijk onderdeel voor het succes van elke website. Doe dit door een verscheidenheid aan intrigerende media te gebruiken; video, animaties, afbeeldingen en tekst moeten allemaal in overeenstemming met elkaar werken om de kijkers op de website te houden.

Intuïtief website ontwerp zorgt voor een boeiende ervaring voor de bezoekers van je website. Aan de andere kant kunnen al te ingewikkelde ontwerpen verwarrend, overweldigend en zelfs irritant zijn. Wanneer jij of jouw bureau je website ontwerp aan het plannen bent, zullen intuïtieve lay-out en elegante design elementen jouw klanten in staat stellen en aanmoedigen om je site te verkennen.
Bovendien moet elke website pagina beknopt en georganiseerd zijn. Houd de informatie specifiek en gemakkelijk te begrijpen door gebruik te maken van hiërarchie, witruimte en balans. Hoewel je dit zelf kunt doen, kan je overwegen een webdesigner in te huren om te helpen het algemene uiterlijk van je ontwerp te optimaliseren!

Denk eraan dat Google een site hoger in de zoekresultaten plaatst als deze de E-A-T richtlijnen volgt. E-A-T verwijst naar de manier waarop de kwaliteit van een website wordt bepaald door expertise, gezaghebbendheid en betrouwbaarheid. Bouw elk van deze elementen in je teksten in, en zorg ervoor dat elke pagina op je site een duidelijk en interessant doel heeft.

2. Creëer een soepele navigatie

Een uitstekend navigatieontwerp kan kijkers op een natuurlijke manier door je site leiden en een positieve indruk maken. Intuïtieve navigatie zorgt er bovendien voor dat bezoekers langer op je site blijven, omdat ze een duidelijk stappenplan hebben om te vinden wat ze zoeken.
Om een eenvoudige navigatie te creëren, moet je eerst begrijpen welke van je pagina's het belangrijkst zijn. Zoek uit wat je klanten nodig hebben of willen, en geef die pagina's dan een prominente plaats in een logische volgorde.

Vervolgens, wees specifiek! Vermijd vage terminologie in je links en menu's. Klanten zullen dankbaar zijn als ze met één klik kunnen vinden wat ze zoeken.
Navigatie wordt nog soepeler op een goed geoptimaliseerde website. Pagina's moeten altijd snel laden, anders zullen bezoekers vertrekken voordat ze de pagina zelfs maar bekeken hebben.

3. Gebruik SEO

Search Engine Optimization (SEO) omvat tactieken die ervoor zorgen dat je site hoger in de zoekresultaten verschijnt, waardoor je zichtbaarheid verbetert en het verkeer toeneemt. Denk aan de laatste keer dat je voorbij de eerste of tweede pagina van Google resultaten kwam en je zult begrijpen hoe belangrijk SEO kan zijn.
SEO-praktijken omvatten het gebruik van zoekwoordenonderzoek, backlinking en multimedia om je site zo veel mogelijk met het web te verbinden. Veel mensen implementeren SEO via content creatie. Om effectief blogs te implementeren als een manier om webverkeer te verhogen, moet je ervoor zorgen dat je altijd verse en relevante teksten op je site heeft.
Het gebruik van SEO is vooral waardevol omdat het een feedback loop start. SEO zal verkeer naar je site leiden, en meer verkeer zal de site ook hoger in de zoekresultaten brengen.

4. Houd het consistent

Als ondernemer moet je ervoor zorgen dat je website consistent is met jouw merkidentiteit. Bovendien moet je in gedachten houden dat elke pagina moet samenwerken om een samenhangend geheel te creëren.
Focus op de details; gebruik altijd dezelfde lettertypes en kleuren op je site. Zelfs de teksten op je website moeten op elke pagina dezelfde toon en stijl hebben. Blijf trouw aan je merk, zodat terugkerende bezoekers of bezoekers die via andere bronnen zijn doorgelinkt, vertrouwd raken met de merkidentiteit.
Consistentie heeft als bijkomend voordeel dat het vertrouwen wekt bij je klanten!

5. Roep klanten op tot actie

Gebruik calls-to-action om bezoekers door je hele website te leiden. Bouw dit direct in het ontwerp van je website in via goed geplaatste links.
Als je teksten voor je site maakt, gebruik dan relevante CTA's aan het einde van blogartikelen, video's of podcasts. Houd je call-to-action altijd gericht op het onderwerp in kwestie. Als je artikel bijvoorbeeld informatief is, is een "leer meer" call-to-action beter dan een "koop nu".
Een andere nuttige CTA-tip is om ervoor te zorgen dat je contactgegevens de gemakkelijkst te vinden informatie op je site zijn. Jouw contactpagina moet prominent aanwezig zijn, in plaats van weggestopt in vervolgkeuzemenu's. Houd ook een telefoonnummer of e-mailadres verankerd in de header of footer van elke pagina.

6. Link naar sociale media

Grijp elke kans aan om je marketing te verbeteren - dat betekent je merk uitbreiden en linken waar je kunt! Je website en social media marketing moeten naar elkaar linken. Door dit te doen, zullen zowel je websiteverkeer als je volgers stijgen!
Je kunt social media buttons in je ontwerp opnemen, of een paar van je feeds direct op de site laten zien.
Een andere geweldige marketingstrategie met betrekking tot sociale media is het creëren van deelbare content. Vergroot je bereik naar de vrienden en volgers van je kijkers. Zorg voor de mogelijkheid om te delen op sociale media in al je media, en zo nu en dan kan je zelfs het delen van content verplicht stellen als onderdeel van een deelname aan een sweepstakes of een andere vorm van interactief engagement!

7. Wees mobiel-vriendelijk

Ongeveer de helft van al het surfen op internet gebeurt nu op smartphones. Mobiele app-functionaliteit is een must voor een goed webdesign, aangezien sitebezoeken zullen komen van telefoons, tablets en andere apparaten. Responsive design past zich automatisch aan de grootte van het scherm aan.
Responsive design is niet alleen belangrijk voor de gebruikerservaring, maar ook voor je ranking in zoekmachines. Sites die eenvoudige navigatie bieden op verschillende apparaten, verschijnen hoger in de zoekresultaten van Google. Dit zorgt ervoor dat je bedrijf opvalt.

Implementeer deze website ontwerp en marketing tips nu

Gebruik deze website ontwerp en marketing tips om je bedrijf succesvol te houden in een online wereld! Creëer nieuwe klanten en zorg dat klanten terugkomen door te profiteren van een goed en strategisch webdesign. Leer nieuwe webdesign tips of vergroot je digitale voetafdruk door nu onze blog te bekijken! Lees over honderden onderwerpen die je bedrijf zullen helpen groeien in een mum van tijd!

smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 kleine en middelgrote bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wil je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Kantoor & Bezoek:

Smoop
Binckhorstlaan 123
2516 BA
Den Haag

Postadres:

Prins Willem-Alexanderweg 139
2595 BT
Den Haag

Copyright 2011 - 2021 ©  SMOOP

Chat openen
Stel hier vrijblijvend je vraag
Hallo,
Hoe kunnen we je helpen?