SEO is de afkorting van Search Engine Optimization of in het Nederlands zoekmachine optimalisatie. Om meer bezoekers op je website te krijgen is SEO optimalisatie van groot belang. Een hoge positie op Google en andere zoekmachines zorgt dagelijks voor een hoop extra bezoekers. Allemaal potentiële klanten die willen kennismaken met jouw producten of diensten. SEO optimalisatie is niet gericht op een eenmalige actie, maar is een lange termijn strategie. Er komt nogal wat kijken bij het optimaliseren van je website. Naast de verschillende online-tools die je nodig hebt, is ook kennis van webdesign, linkbuilding, copywriting en zoekwoorden onderzoek van essentieel belang om het maximale resultaat te bereiken. Je doet der dus goed aan om deze werkzaamheden uit te besteden aan een SEO-specialist.
De onderdelen van SEO
Voor een succesvolle SEO moet je website technisch op orde zijn. De pagina’s moeten snel laden en beveiligd zijn en de structuur van je website moet goed in elkaar zitten. Vinden je bezoekers de informatie waar ze naar op zoek zijn? Haken bezoekers snel af na een bezoek aan jouw website of bezoeken ze meerdere pagina’s? Wordt de inhoud van je website gedeeld op social media? Dit zijn allemaal punten die van grote invloed zijn bij zoekmachine optimalisatie.
SEO optimalisatie uitbesteden
Kleine veranderingen in je SEO kan je vaak nog wel zelf uitvoeren, maar voor een echt succesvolle SEO optimalisatie is meer nodig. Hier kan je het beste de hulp van een specialist bij inschakelen. De SEO-specialist beschikt over actuele kennis en weet zo slim in te spelen op de laatste ontwikkelingen. Er komt veel kijken bij zoekmachine optimalisatie. Een concurrentie onderzoek en een zoekwoordenonderzoek maken ook onderdeel uit van de strategie. Op welke zoekwoorden zoeken jouw potentiële klanten en wat doen je concurrenten? Als je dit allemaal zelf moet uitzoeken ben je hier veel tijd aan kwijt. Tijd die je niet kan besteden aan je kerntaken, het ontwikkelen en leveren van jouw producten of diensten.