Nieuw onderzoek toont een sterk verband tussen de hoeveelheid foto’s van Google Mijn Bedrijf en de zoekprestaties

In het tijdperk van Instagram, TripAdvisor en Yelp denk ik niet dat ik het belang van foto’s voor lokale bedrijven kan overdrijven. Zelfs voordat platforms als deze opkwamen en de kracht van het visueel weergeven van de klantervaring stevig in handen van de consument legden, wilden mensen met hun eigen ogen zien wat ze voor hun geld zouden krijgen.

Houd rekening met de prevalentie van foto’s uit het nu alomtegenwoordige Google Mijn Bedrijf en het is duidelijk dat het belangrijker is dan ooit om er op je best uit te zien wanneer consumenten op zoek zijn naar bedrijven zoals het jouwe.

Geloof me niet? Lees verder voor overtuigend bewijs om u te overtuigen om GMB-foto’s serieus te nemen. Laten we eens kijken wat de analyse van 580.853 afbeeldingen in 15.191 Google Mijn Bedrijf-vermeldingen ons heeft geleerd over GMB-afbeeldingen en hoe deze van invloed kunnen zijn op het zoek- en gebruikersgedrag.

Hoe belangrijk zijn foto’s van Google Mijn Bedrijf voor de lokale zoekprestaties?

Als onderdeel van BrightLocal (mijn bedrijf) ‘s recente Google My Business Insights Study, hebben we de GMB Insights van 45.000 bedrijven in 36 industrieën in vier landen geanalyseerd om te leren hoe deze gegevens in de loop van de tijd zijn veranderd en, cruciaal, om te zien of er zijn correlaties. Hier volgt een overzicht van de correlaties tussen de hoeveelheden afbeeldingen die zichtbaar zijn op een GMB-profiel en andere GMB-prestatiestatistieken zoals klikken op websites, oproepen, weergaven bij zoeken en meer.

In de volgende grafieken worden gemiddelden berekend met behulp van de mediaan in de gegevensset en worden alle gegevens per maand uitgewerkt. Voor deze gegevens hebben we alleen gekeken naar bedrijven met een of meer afbeeldingen die zijn geüpload en deze afbeeldingen zijn door bedrijven of consumenten geüpload.

Ik zou ook opmerken dat hoewel er sterke correlaties zijn, ik geen oorzakelijk verband kan beweren – maar zelfs zonder dat vind ik de cijfers behoorlijk overtuigend.

Dat gezegd te hebben, laten we een beeld schetsen …

Bedrijven met meer GMB-foto’s ontvangen meer klikken, oproepen en richtingaanvragen

Ik heb besloten achteruit te gaan met de laatste fase van de ontdekkingsreis van de consument, omdat klikken, oproepen en richtingsverzoeken van GMB-profielen de sterkste connectie hebben met de zichtbaarheid van afbeeldingen.

Wat ik daarmee bedoel, is dat we, in tegenstelling tot andere Insights-statistieken (zoals weergaven op zoekopdrachten / kaarten en ontdekking / directe zoekopdrachten), weten dat GMB-afbeeldingen rechtstreeks van invloed kunnen zijn op acties van klanten, omdat ze eerder zichtbaar zijn op dezelfde plaats als de call-to-action-knoppen.

Zoals u ziet, is er een consistente correlatie tussen het aantal afbeeldingen op een GMB-profiel en het aantal websitebezoeken, telefoontjes en richtingsverzoeken die via Google Mijn Bedrijf zijn binnengekomen. Hoe meer foto’s u in uw Google Mijn Bedrijf-vermelding heeft, hoe groter uw kansen om klanten van ontdekking naar conversie te leiden.

We hebben ook gekeken naar afwijking van de mediaan om een ​​idee te krijgen van precies hoeveel het krijgen van meer afbeeldingen op uw profiel de acties van klanten kan beïnvloeden. Dit is wat we hebben gevonden:

  • Bedrijven met meer dan 100 afbeeldingen krijgen 520% ​​meer telefoontjes dan de gemiddelde onderneming, terwijl bedrijven met slechts één afbeelding 71% minder krijgen.
  • Bedrijven met meer dan 100 afbeeldingen ontvangen 2.717% meer richtingsaanvragen dan de gemiddelde onderneming, terwijl bedrijven met slechts één 75% minder krijgen.
  • Bedrijven met meer dan 100 afbeeldingen ontvangen 1,065% meer websiteklikken dan de gemiddelde onderneming, terwijl bedrijven met slechts één 65% minder krijgen.

Bedrijven met meer GMB-foto’s krijgen meer weergaven over zoekopdrachten en weergaven op kaarten

In het geval dat u GMB Insights nog niet eerder kent, zijn hier de eigen definities van Google van deze statistieken:

Weergaven bij zoeken: een klant heeft het bedrijf gevonden via Google Zoeken, inclusief lokale pack-resultaten van zoeken.

Weergaven op Maps: een klant vond het bedrijf via Google Maps.

Interessant is dat de uiterst rechtse balk de enige keer in deze resultaten toont dat de ene metriek de andere overschreed toen het aantal afbeeldingen boven de 100 kwam.

Ik zou dit willen opsommen naar de soorten bedrijven die waarschijnlijk vaker worden gezocht in Google Maps, zoals restaurants, cafés en bars. Google Maps wordt vaker geopend wanneer de gebruiker mobiel is en op zoek is naar een routebeschrijving of plaatsen eromheen dan wanneer hij onderzoek doet naar plaatsen terwijl hij nog thuis is.

Hoewel Google zich inspant om Google Maps socialer, functioneler en uiteindelijk meer dan een manier om aanwijzingen te vinden, moeten we niet vergeten dat de belangrijkste functionaliteit nog steeds in de titel voorkomt. Het is meer een kaart dan een bedrijvengids.

Dit alles betekent dat Maps-gebruikers meestal op zoek zijn naar een plek die ze nu kunnen bezoeken. Dit soort lokale bedrijven met veel bezoekers, zoals bars, restaurants, enzovoort, lenen zich natuurlijk voor regelmatig fotograferen en beoordelen, dus het is niet echt een verrassing om te zien dat bedrijven met zeer hoge aantallen foto’s ook meer zoekopdrachten ontvangen in Kaarten dan in traditionele SERPs.

Kijkend naar afwijkingen van de mediaan, zien we dat:

  • Bedrijven met meer dan 100 afbeeldingen krijgen 960% meer zoekweergaven dan de gemiddelde onderneming, terwijl bedrijven met slechts één 62% minder krijgen.
  • Bedrijven met meer dan 100 afbeeldingen krijgen 3459% meer kaartweergaven dan de gemiddelde onderneming, terwijl bedrijven met slechts één 71% minder krijgen.

Bedrijven met meer GMB-foto’s verschijnen in meer directe zoekopdrachten en zoekopdrachten

Nogmaals, hier zijn de eigen definities van Google van deze statistieken:

Direct zoeken: een klant heeft direct naar uw bedrijfsnaam of -adres gezocht.

Zoeken op ontdekking: een klant zocht naar een categorie, product of service die u aanbiedt en uw vermelding werd weergegeven.

(Houd er rekening mee dat we geen merkzoekopdrachten in deze gegevens kunnen opnemen, omdat deze functie tijdens de gegevensverzamelingsperiode gedeeltelijk is geïntroduceerd.)

Nogmaals, we zien een sterke trend van hoge aantallen afbeeldingen die correleren met hoge aantallen van beide soorten zoekopdrachten, met name in het geval van lokale bedrijven met 101-plus afbeeldingen.

Hier zijn de belangrijkste bevindingen van het analyseren van afwijkingen van de mediaan:

  • Bedrijven met meer dan 100 afbeeldingen ontvangen 713% meer zoekopdrachten dan de gemiddelde onderneming, terwijl bedrijven met slechts één 65% minder krijgen.
  • Bedrijven met meer dan 100 afbeeldingen krijgen 1038% meer directe zoekopdrachten dan de gemiddelde onderneming, terwijl bedrijven met slechts één 71% minder krijgen.

Een kwestie van correlatie

Ik wil gewoon nogmaals herhalen dat de bovenstaande grafieken geen oorzakelijk verband tonen, maar alleen correlatie. Het aantal aanwezige GMB-foto’s kan deze cijfers echt beïnvloeden, maar het is ook mogelijk dat een groot aantal afbeeldingen in een profiel een toegewijde poging is om de lokale zoekprestaties te verbeteren, en deze andere inspanningen kunnen een grote bijdrage leveren aan de verbeteringen in acties, zoekopdrachten en weergaven.

In dezelfde geest is het mogelijk dat de getoonde trend wordt beïnvloed door het bedrijfstype. Bedrijven die de meeste foto’s krijgen, zijn waarschijnlijk de meest visueel aantrekkelijke en daarom meer gefotografeerd door klanten (bijvoorbeeld hotels, restaurants, locaties, bars). Om zoveel foto’s te krijgen, zijn er veel klanten nodig, wat op zijn beurt een grote voetgangerspositie vereist en daarom een ​​succesvolle bedrijfs- en marketingstrategie.

Zelfs met deze overwegingen in gedachten, denk ik dat de bovenstaande resultaten een krachtig argument zijn om tijd en moeite te investeren in het verkrijgen van meer afbeeldingen op uw Google Mijn Bedrijf-profiel, en dit is van toepassing op mensen die met alles werken, van een natuurlijk fotogenieke strandbar tot een advocatenkantoor .

Dat gezegd hebbende, laten we even kijken naar enkele manieren waarop uw bedrijf zijn GMB-foto’s zou kunnen verbeteren.

Hoe krijg je meer foto’s op uw Google Mijn Bedrijf-profiel

Post ze zelf

Lijkt duidelijk, toch? Maar zoals uit de originele GMB Insights Study blijkt, heeft 6% van de bedrijven met foto’s slechts één foto op hun GMB-profiel en een schokkende 24% heeft slechts 2 tot 5 foto’s!

Dit is heel gemakkelijk te verhelpen met een beetje creatief denken, maar je moet onthouden dat om in aanmerking te komen als een legitieme bedrijfsfoto op GMB, het de klantervaring moet weerspiegelen, dus ik ben bang dat foto’s van je personeel niet elke dag stop ermee.

Als je kunt, houd evenementen en nodig je klanten uit. Dit is een geweldige gelegenheid om een ​​aantal foto’s te maken (idealiter uiteraard met toestemming van de klant). Maak ook foto’s van interessante delen van uw kantoorinterieur en u kunt zeker wegkomen met meerdere foto’s van de buitenkant van uw locatiegebouw, op voorwaarde dat u er een hebt.

Laat klanten ze posten

Het is heel goed mogelijk dat klanten die Google gebruiken bij het verlaten van uw bedrijf een verzoek om een ​​beoordeling van Google ontvangen. En als je reputatiebeheer goed doet, heb je zelf een beoordeling aangevraagd (tenzij het voor Yelp is – don @ me).

Om dit optimaal te benutten, probeert u uw klanten aan te moedigen om foto’s van hun klantervaring te maken in plaats van achteraf. Autodealers presteren uitzonderlijk goed in GMB, dus kijk wat hun strategieën voor het genereren van foto’s zijn.

Als ze bijvoorbeeld een luxe-item hebben gekocht, laat u uw verkopers vragen of de klant er een foto van wil mee nemen. Voor de klant heb je ze net een plezier gedaan, maar voor je bedrijf heb je net een merkbekendmakende kogel in de kamer van hun smartphone geplaatst.

Als u een bedrijf met een servicegebied bent zonder een fysieke locatie, zoals een loodgieter, decorateur of bouwer, vraag dan om foto’s van uw handwerk te maken zodra het is voltooid. Zorg dat de klant tevreden is en je hebt het nog beter gedaan!

De geheime truc voor meer foto’s van Google Mijn Bedrijf is

Eindelijk, en dit zal niet voor elk bedrijf werken, maar ik zou aanraden om doorgewinterde influencers een ‘Instagram-muur’ te noemen, namelijk een muur of gebied in je kantoor of gebouw dat klanten en klanten gewoon niet kunnen tegenhouden van het nemen van een selfie met.

Dit kan een opvallend kunstwerk of sculptuur zijn, een groot model, een grappige muurschildering of een prachtig ontworpen zit in een tuin.

Ik garandeer dat uw klanten en klanten foto’s uploaden naar uw GMB en hun sociale media, en mogelijk (zoals de bovenstaande resultaten laten zien) uw GMB-prestaties verbeteren voordat u het weet.


De meningen in dit artikel zijn die van de gastauteur en niet noodzakelijk Search Engine Land. Medewerkers van auteurs worden hier vermeld.


Dit artikel is geschreven door Jamie Pitman en vertaald van Search Engine Land
Banner Smoop website
smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 kleine en middelgrote bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wil je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Kantoor & Bezoek:

Smoop
Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM
Den Haag

Postadres:

Prins Willem-Alexanderweg 139
2595 BT
Den Haag

Copyright 2011 - 2021 ©  SMOOP

Chat openen
Stel hier vrijblijvend je vraag
Hallo,
Hoe kunnen we je helpen?