In de loop van de tijd hebben we een aantal berichten over branding geschreven. Bij branding gaat het erom mensen te laten linken met uw bedrijf en producten. Het gaat ook over het proberen om uw merk synoniem te maken voor een bepaald product of dienst. Dit kan een langdurig en zwaar project zijn. Het kan u mogelijk al uw inkomsten kosten. Het is geen verrassing dat branding vaak wordt geassocieerd met het investeren van veel geld in marketing en marketing.
U kunt een lokale bakkerij zijn met 10 werknemers, of een regionaal industrieel bedrijf met maximaal 500 mensen. Dit alles kan worden gekwalificeerd als ‘kleinbedrijf’. Ze hebben allemaal hetzelfde hoofddoel als ze beginnen: de eis om een naam te vestigen binnen hun vakgebied. In deze post zal ik mijn ideeën delen over hoe u uw low-budget branding het beste kunt doen.
Branding op de juiste manier inzetten
Branding met een beperkt budget begint met het vaststellen van de waarden van uw bedrijf en uw merk. U moet nadenken over wat u, als nieuweling, wilt communiceren met de wereld. Het kost u niets om dit zelf te doen, als u maar in staat bent om dit zelf te doen. In feite is het een vrij moeilijke klus, als je erover nadenkt. Het gaat om je opdracht, de dingen die je merk in je merk maken.
Mijn favoriete voorbeeld ter illustratie van de eenheid: outdoormerken zoals Patagonia en The North Face, die je het gevoel geven dat je deel uitmaakt van de familie van hun bedrijf’. Doordat we ons kunnen verhouden tot deze merken en hun waarde, zijn we meer geneigd om hun merchandise te kopen. Het is een merk voor ons, buitenmensen.
Neem de tijd om je merkwaarden te bepalen. Zo bent u in staat om uw primaire boodschap op een duidelijke en consistente manier over te brengen. Het maakt uw marketing des te eenvoudiger.
Gebruik een goede slogan
Als je eenmaal je merkwaarden hebt gedefinieerd, is het tijd om ze allemaal in één enkele tagline te schetsen. De missie van WordPress is bijvoorbeeld om “het publiceren te democratiseren”. Op uw tagline formuleert u uw waarden en zorgt u ervoor dat uw toegevoegde waarde voor uw klant, bezoeker of gebruiker ook tot uiting komt. Ook hier geldt: wees consequent. Als u een tagline instelt, dan moeten uw acties en producten ook daadwerkelijk betrekking hebben op die tagline. Het vat uw bedrijf samen.
Heroverweeg het re-designen van uw logo
Het hebben van een geweldig logo is van vitaal belang. Bij het ontwerpen van dat embleem zal je moeten onthouden dat het waarschijnlijk iets is wat je jarenlang nodig zult hebben. Het is het belangrijkste – behalve jezelf – dat de (merk)herkenning zal activeren. Het is niet zo dat je je embleem nooit kunt veranderen, maar voeg niet ‘gewoon’ een logo toe.
Als dat zo is, is het terug naar de tekentafel. Heb je het gevoel dat je er geen relatie mee hebt in termen van zakelijke waarden of misschien van karakter? Als je het hebt over niet-invasieve branding, is het ontwerpen van een geweldig logo waarschijnlijk je duurste taak.
Online low-budget branding
De internetwereld is een uitstekende plek om te werken aan uw online marketing. U moet een titel opzetten in uw vakgebied, en het teveel aan sociale websites kan dat vergemakkelijken door u een gratis platform te bieden.
Sociale media
Ik doe veel aan lokaal netwerken, want ik vind de stad waarin we wonen en de grote verscheidenheid aan ondernemers die in onze woonplaats Wijchen werken, eigenlijk wel leuk. Tijdens netwerkbijeenkomsten is een van die zinnen die ik vaak hoor: “Voor sociale media ben ik alleen te lang nodig”. Om eerlijk te zijn, kan het verstandig zijn om je gedachten over de prijzen te veranderen en te beginnen met het zien van de inkomsten die sociale websites je kunnen opleveren. Het is echt de makkelijkste en waarschijnlijk een van de goedkoopste manieren om uw merk te promoten. Het kan een tijdje duren voordat je een strategie en/of platform vindt dat werkt, dus geef het wat tijd en gooi niet alleen de handdoek in de ring!
Deel uw vakkennis met uw doelgroep
U kunt Twitter gebruiken om in contact te blijven met gelijkgestemde ondernemers. Ontdek het enorme aantal Facebook-groepen in uw stad, en/of op uw ervaringsgebied. Binding met mensen die dezelfde waarden delen. Beantwoord gerust vragen in uw vakgebied en doe dit ook met vertrouwen. Positioneer jezelf als de ‘go-to-business’ voor deze vragen. Help mensen op die manier en creëer nieuwe ambassadeurs. Je moet echt moeite doen om je eigen positie te bepalen. Het zal niet van de ene op de andere dag gebeuren.
Een beetje een extreem voorbeeld: voordat Yoast een bedrijf werd, was Joost al bezig met het delen van content/expertise en ons open source programma. Hij nam actief deel aan discussies en maatschappelijke discussies over WordPress en SEO. Commentaar op websites van anderen. Tijd voor verdiensten: 8 jaar. Ik zeg niet dat je acht jaar moet wachten om met je passie geld te verdienen. Wel denk ik dat je de mogelijkheid moet hebben om te schrijven, commentaar te geven en een standpunt in te nemen in zaken die voor jou van belang zijn vanaf het begin.
Maak uzelf zichtbaar
Eindelijk komt het terug op de zakelijke waarden. Alles wat je communiceert moet die waarden weerspiegelen. Het geeft u richtlijnen en zorgt ervoor dat uw boodschap voortdurend in dezelfde stijl wordt overgebracht. Low-budget branding is precies dat: jezelf zichtbaar maken, op een constante manier.