Door een Subaru automotor te plaatsen in het chassis van een Kawasaki maakte Marcel van Hooijdonk uit Nieuw Zeeland de ultieme motorfiets. Marcel van Hooijdonk is meer dan 5 jaar bezig geweest om de verschillende elementen van verschillende genres motorfietsen met elkaar te combineren. Om zo tot de ultieme motorfiets te komen.
Om het project van de grond te krijgen heeft Marcel van Hooijdonk een motor en de wielen van een motorfiets los van elkaar gezet. Nadat hij met een glas bier in zijn hand, dit alles goed had geobserveerd heeft hij de knoop doorgehakt. Hij kwam erachter dat een motor van een personenauto ideaal was om in deze motor te verwerken. Het blok wat het meest voor de hand lag was er één uit de EJ serie van Subaru. Dit 1.5 tot 2.5 liter motorblok is terug te vinden in de meeste auto’s van Subaru rond 1989. Verder zijn veel van de onderdelen die op de motorfiets zijn gebruikt ontworpen door Marcel van Hooijdonk zelf.
De ‘mad boxer’ zoals de motor ook wel wordt genoemd. Werd later uitgerust door met een benzinetank van Kawasaki. Samen met een smallere twin-turbo van een Subaru legende. Namelijk de grote WRX turbo.
Het resultaat hiervan is, een motor die heel soepel en mooi loopt. Zelfs zonder dat de motor eigenlijk een vliegwiel heeft. Marcel van Hooijdonk heeft gekozen voor een aangepaste tweetraps automatische versnellingsbak. Deze automaat maakt gebruik van een ketting die het achterwiel aandrijft.
Normaal gesproken heeft een motor een koppeling die je met je voet kan besturen. Je trekt dan de koppeling in laat het gas los en bediend het schakelpedaal. Bij de mad boxer is dit niet het geval, deze heeft dit namelijk niet. Je schakelt met een knop op het stuur.
Het remmen gaat op dezelfde manier zoals je bij een scooter zou doen. Je knijpt gewoon de remhendel in, die onder de handvatten zit gemonteerd. Zo kom je veilig tot stilstand. Naast de hoge NM koppel. Waar de meeste motoren in de verste verte niet aan kunnen tippen. Is dat de wielen onder de motor reusachtig zijn. Deze zijn echter ook niet toegestaan op de openbare weg. Voor korte ritten binnen de stad of in de zomer zonder helm is een scooter aan te bevelen boven een motorfiets (waar een warm pak verplicht is voor de veiligheid).
Wanneer je scooter rijdt is het belangrijk dat je scooterverzekering goed geregeld is. De verzekering moet goed zijn en je wil niet teveel betalen, daarom is het goed om hier vooraf onderzoek naar te doen –> scooterverzekering vergelijken.