Hoe analyseert u een MVP met succes?

Een Minimum Viable Product (MVP) wordt gebouwd op basis van de precieze behoeften van uw klanten en hoe u van plan bent uw toepassing te verbeteren op basis van de feedback die u van hen krijgt.

De ontwikkeling van een mobiele applicatie begint niet alleen met het schrijven van de codes, maar begint met een goede planning en het begrijpen van de directe behoeften van uw klanten en de noodzakelijke dingen die u moet doen om oplossingen te creëren.

Het maken van een MVP is een directe en nauwe manier om gebruikers een gevoel te geven van wat uw applicatie inhoudt, zodat u de nodige wijzigingen kunt aanbrengen op basis van hun ervaringen. 

Om succes te boeken bij het creëren van oplossingen voor uw klanten, moet u de juiste metrics analyseren en uw MVP optimaliseren op basis van de reacties van uw doelpubliek.

Waarom u het succes van uw MVP moet analyseren

Het is noodzakelijk dat u het succes van uw MVP analyseert en meet, zodat u de app gemakkelijker kunt verbeteren en acceptabeler kunt maken.

  • Om u te helpen de ervaringen van uw publiek met de app te begrijpen
  • Om uw App populairder maken
  • Helpt met het verkrijgen van veel actieve gebruikers 
  • Om meer app-inkomsten te genereren
  • Om de app meer verkoopbaar te maken

MVP succes analyseren

Het analyseren en meten van het succes van uw MVP helpt u te begrijpen hoe goed of slecht het het doet in de markt. Het helpt ook om de volgende stappen te bepalen om uw applicatie beter te maken.

Om te weten hoe succesvol uw software is, moet u op de volgende metrieken letten:

1. Communicatie

Dit is niet echt een metriek, maar de eerste stap die u kunt nemen om te beginnen met het analyseren van het succes van uw MVP.

U zult uw software moeten promoten om het populair te maken bij de gebruikers. U moet gebruik maken van verschillende forums, hen vragen om uw software te evalueren, en u feedback te geven op basis van hun ervaringen. 

Verzamel de meningen die zij over uw software hebben (vooral de negatieve) en werk aan manieren om die software te verbeteren.

2. Betrokkenheid van de gebruiker

Hoe gebruikers met uw app omgaan laat niet alleen zien hoe populair het is, maar ook hoe geaccepteerd het is. Het toont u de waarde van uw app en hoeveel plannen u nodig heeft om het volledige potentieel te bereiken.

3. Aantal downloads

Deze metriek is zeer belangrijk omdat het laat zien hoe populair uw app is in de markt. Hoe meer downloads, hoe meer populariteit. 

U moet werken aan hoe het aantal van uw app download dagelijks groeit, omdat dit ook de toekomst van de app zal bepalen. Zorg ervoor dat u de metriek nauwkeurig meet.

4. Aantal actieve gebruikers

Zelfs als u een hoog aantal downloads heeft, wil dat nog niet zeggen dat alle gebruikers de app actief gebruiken. Het is dus noodzakelijk dat u de activiteiten van de gebruikers controleert. Bekijk het aantal actieve en passieve gebruikers.

Met deze metriek kunt u dan een manier bedenken om passieve gebruikers in actieve gebruikers om te zetten. Het is ook belangrijk dat u een strategie heeft om de actieve gebruikers te behouden.

5. Aantal betalende gebruikers

U moet het aantal betalende gebruikers kennen en meer informatie over hen hebben indien u wenst te verdienen aan uw app. 

Gebruik deze metriek om het aantal gebruikers te achterhalen dat bereid is te betalen voor de diensten die u levert, weet wat ze leuk vinden aan de app en wat ze liever in de app hadden opgenomen of eruit hadden verwijderd.

Vergeet niet dat de meeste gebruikers de voorkeur zullen geven aan de gratis versie van uw app, dus een goede analyse zal nodig zijn om het aantal betalende gebruikers te verhogen.

6. Gebruikers hechten waarde aan tijd

Sommige gebruikers gebruiken uw app mogelijk lange tijd niet voordat ze hem verwijderen. Het is dus noodzakelijk dat u weet hoe lang gebruikers erover doen voordat ze de app verwijderen, waarom ze de app verwijderen en indien mogelijk de volgende app die ze installeren nadat ze uw app hebben verwijderd.

Aandachtspunten bij de analyse van uw MVP

Hier zijn enkele punten die u moet overwegen wanneer u uw MVP analyseert. Deze punten zullen u helpen om een beter analyseproces te hebben.

  • Het aantal beoordelingen voor gratis toepassingen is meestal minder dan 1%.
  • Het is gebruikelijk dat ongeveer 1,5% van de gebruikers iets van uw app koopt. U kunt uw doel instellen op meer.
  • U weet dat uw MVP ingewikkeld is als eenmalige gebruikers na hun eerste bezoek niet meer terugkomen om uw app te bezoeken. 
  • Het aantal gebruikers dat uw app elke dag opent. U moet ervoor zorgen dat ten minste 10% van uw geregistreerde gebruikers uw app elke dag openen.

Conclusie

Voordat u uw applicatie lanceert, is het belangrijk dat u de directe markt waarop u zich wilt richten begrijpt en een MVP maakt om hun behoeften op te lossen.

Het is ook belangrijk dat u het succes van uw MVP meet en analyseert, zodat u weet waar u moet verbeteren en welke functie u moet schrappen.

Banner Smoop website
smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 kleine en middelgrote bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wil je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Kantoor & Bezoek:

Smoop
Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM
Den Haag

Postadres:

Prins Willem-Alexanderweg 139
2595 BT
Den Haag

Copyright 2011 - 2021 ©  SMOOP

Chat openen
Stel hier vrijblijvend je vraag
Hallo,
Hoe kunnen we je helpen?