Handige tips om met je Google Mijn Bedrijf pagina de online zichtbaarheid te vergroten

De afgelopen maanden is het mij regelmatig overkomen dat ik op weg ben naar een locatie en bij aankomst erachter kom dat de locatie dicht is. Of dat je – tijdens de lockdown – bij een restaurant iets wilt afhalen, maar dat dit niet mogelijk is. Dat is zonde. Ik ben Patrick eigenaar van Het Marketing Atelier in Arnhem en probeer ondernemers te helpen met online marketing. Zo valt het mij op dat veel bedrijven hun Google Mijn Bedrijfspagina niet bijwerken.

Juist nu in deze pandemie is het erg belangrijk om jouw Google Mijn Bedrijven vermelding goed bij te werken. De bedrijfsgegevens worden namelijk getoond in de zoekresultaten van Google en in andere services waaronder Google Maps. Het is niet alleen belangrijk voor mensen die actief naar jouw bedrijfsnaam zoeken, maar ook voor het vergroten van de zichtbaarheid van jouw locatie. Vandaar dat ik 4 belangrijke tips voor je op een rij heb gezet om jouw zichtbaarheid binnen Google Maps te vergroten.

1. Zorg dat je openingstijden up-to-date zijn

Dit is heel belangrijk. Veel ondernemers vinden het bijwerken van hun website een gedoetje. Daarom plaatsen ze vaak updates op social media, om zo de potentiële klanten te informeren. Maar vergeet niet dat veel mensen ook gaan Googelen en dan ook op Google Maps belanden. Daarom is het extra belangrijk om de openingstijden goed bij te werken.

2. Open op afspraak?

Is jouw locatie vanwege de pandemie gesloten, maar werk je wel op afspraak bij de mensen thuis? Dan kun je dit aangeven in jouw Google Mijn Bedrijven account. Bij het kopje ‘meer openingstijden’ kun je aangeven dat je open bent voor online afspraken of om af te halen. Je hebt ook nog de mogelijkheid om een speciale ‘afspraken’ link toe te voegen. Zo stuur je de bezoekers altijd de juiste richting op.

3. Vergroot de zichtbaarheid met speciale posts

Binnen Google Mijn Bedrijven kun je updates plaatsen die worden weergegeven als iemand jouw bedrijf bijvoorbeeld zoekt op Google Maps. Heb je bijvoorbeeld een speciale aanbieding of een event? Zoek je personeel? Of heb je tijdelijk een ander menu? Plaats dan een post om de bezoekers te informeren. Deze post worden weergegeven in de zoekresultaten bij je bedrijf en bij je Google Mapslocatie.

4. Vul de categorieën in

Kies de bedrijfscategorieen die bij je passen. Als iemand naar een bepaalde service zoekt die jij aanbiedt. Dan wordt je meegenomen op de zoekkaart van Google Maps.

Ontdek meer

Binnen je eigen Google Mijn Bedrijven account is er nog veel meer mogelijk om je zichtbaarheid te vergroten. Via Het Marketing Atelier in Arnhem help ik de MKB ondernemer met het vergroten van de online zichtbaarheid. Wil je adverteren in Google Ads of op Facebook/Instagram? Ontdek dan de nieuwe online marketing workshops die ik aanbied.

 

Hulp nodig bij
online marketing?