Growth hacking voor slimme marketeers

growth hacking

Starters leven en sterven door hun vermogen om de groei van klantenwerving te stimuleren. Natuurlijk zijn veel startups gedoemd te mislukken en kunnen ze niet groeien omdat ze nooit product / marktgericht werken. Maar zelfs met een goede product /markt is tractie moeilijk. Startups staan onder extreme beperkingen van hun middelen en moeten uitzoeken hoe ze het lawaai kunnen doorbreken om hun doelgroep te laten weten dat ze een superieure oplossing hebben voor een groot probleem.

Het doorbreken van de ruis is erg moeilijk wanneer goed gecentreerde bedrijven de middelen hebben om de traditionele kanalen te domineren. Het beste waar een startup op kan hopen in traditionele kanalen is om een aantal vroege investeerder te betrekken bij zo’n soort project.

Deze wanhoop over de middelen is precies het scenario dat Malcolm Gladwell suggereert dat underdogs tot extreme innovatie leidt.

Wanhoop leidt tot innovatie

Voor een zinvolle groei moeten starters de regels van de traditionele kanalen volledig veranderen of buiten het normale growth hacking denken. Ze zijn te wanhopig en benadeeld om zich aan te passen aan de oude regels van de marketing. Ze moeten creatief diep graven en voortdurend nieuwe ideeën uitproberen. Als ze er niet snel achter komen, gaan ze failliet.

Sommige mensen zouden dit gewoon marketing noemen. Ik noem het growth hacking. En de beste growth hacks maken gebruik van de unieke mogelijkheden die er zijn in een verbonden wereld waar digitale ervaringen zich snel kunnen verspreiden. Aangezien de meeste groei-ideeën falen, wordt het cruciaal om veel van deze ideeën te testen. Hoe sneller je een idee samen kunt hacken, hoe sneller je het kunt gaan testen op enkele tekenen van leven.

Growth hackers hebben geen tijd te verliezen door bijvoorbeeld het toepassen van een marketingstrategie. Ze zijn wanhopig aan het testen om iets te vinden dat werkt.

Het was in dit gezicht van de wanhoop dat ik deel uitmaakte van het team dat de eerste virale growth hack uitvond. We waren een licht gesubsidieerd online game bedrijf in het midden van de jaren 1990. We concurreerden met de nummer 1 adverteerder op het hele internet, Sony Online Games. Niet alleen gaven ze meer geld uit aan banners dan wie dan ook, ze dekten hun televisiemateriaal met promotie.

Hulp nodig bij
online marketing?