Google heeft een nieuw ontwerp getest voor het ‘lokale pakket’, het vak met lokale resultaten in de zoekresultaten. Dit nieuwe ontwerp toont de lokale resultaten in een schuifbaar carrouselformaat en bevat nu ook een advertentievlek bovenaan.
Hoe het eruit ziet. Mike Blumenthal publiceerde een artikel over dit nieuwe ontwerp op zijn blog, hij heeft de afgelopen paar maanden deze nieuwe, lokale pakketten behandeld. Hier is een screenshot die niet alleen het carrouselformaat toont, maar ook de statische, niet-schuifbare advertentievlek boven de carrousel voor organische lokale vermeldingen.
Hoe het er normaal uit ziet. Hier is een screenshot van de normale interface, zonder de carrousel.
Waarom de update belangrijk is. Het lokale pakket in dit nieuwe carrousel-formaat is veel interactiever en toont standaard slechts anderhalve lokale resultaat op het eerste gezicht. Om meer resultaten te zien, moet u door de lijst bladeren en wanneer u op een lijst klikt, krijgt u andere opties. Mike Blumenthal schreef een mooi gedetailleerd stuk over waarom je je zorgen moet maken over dit schuifbare carrouselformaat voor het lokale pakket, het is het lezen waard als je lokale SEO doet.
Dit artikel is vertaald van Search Engine Land
Geschreven door Barry Schwartz