Google Ads tijdens de feestdagen

Google Ads tijdens de feestdagen

Het wordt al donkerder buiten, steeds meer verlichting op straat en een hoop mensen leven al toe naar de kerstperiode. Een ideale tijd om als bedrijf in te spelen op de behoefte van mensen, die tijdens de feestdagen opzoek zijn naar cadeautjes voor familie, vrienden of voor zichzelf. Google ads is daar een perfect middel voor. Wij leggen in dit artikel uit, hoe u dat aan kunt pakken!

Extra sales tijdens de feestdagen

Google heeft zelf al een artikel gedeeld over het inzetten van een campagne in de feestdagen, dit laat al zien hoe belangrijk het is. Dit is een vrij artikel waar een hoop nuttige informatie wordt gedeeld. Het zoekvolume begint vanaf Oktober al te stijgen rondom Sinterklaas en Kerst voor bepaalde zoekwoorden. Het is daarom van groot belang dat jouw online campagnes klaarstaan voor de meest belangrijke periode van het jaar.

Nieuwe functies

Google heeft ook een aantal functies geïmplementeerd waardoor u de doelgroep die u heeft beter kunt bereiken. Het was vroeger al mogelijk om van in-market doelgroepen gebruik te maken. Nu wordt het targetten van de doelgroep echter uitgebreid met een aantal nieuwe functies.

Met deze functie spreekt u een segment aan dat actief op zoek is naar een bepaald product, service of dienst. Zo target een reisbureau consumenten die bezig zijn met het boeken van een reis door de in-market doelgroep ‘toerisme’ te kiezen. Terwijl een recruiter mensen target die op zoek zijn naar een baan, middels de in-market doelgroep ‘beroep’.

Op tijd beginnen met Google Ads

Ook al doen veel mensen in Nederland hun aankopen voor de feestdagen rond de maand November, veel mensen beginnen al met zoeken in oktober. Het is daarom goed om al op tijd te beginnnen met het inzetten van Google advertenties. Als uw producten in Oktober al zichtbaar zijn is dat eigenlijk optimaal.

Door oriënterende websitebezoekers te targeten en daarvoor remarketing in te zetten, bereik je mensen die zich in de awareness fase bevinden. Deze mensen komen vroegtijdig in aanraking met jouw merk of shop, waardoor de kans dat ze bij jou zullen kopen toeneemt.

Maak gebruik van een countdown timer

Een andere tip die SMOOP wil geven is om voor de feestdagen is de countdown advertentie. Met countdown advertenties kan u mensen eerder overtuigen om te klikken op jouw advertentie omdat ze zien dat een korting of een product nog maar een bepaalde tijd beschikbaar is.

U maakt gebruik van urgentie, wat aanzet tot meer verkoop voor uw bedrijf. Het instellen van een timer in Google Ads is een stuk simpeler dan u misschien wel denkt. Hieronder een lijstje hoe u dit het beste kunt doen:

  • Maak een nieuwe advertentie aan in Google AdWords;
  • Zorg dat je begint met een { (accolade) bij bijvoorbeeld kop 2 en kies voor aftellen/countdown
    • Hier vul je in dat het aftellen eindigt op [DATUM] en [TIJD]
    • Aftellen begint [AANTAL] dagen voor het einde van de promotie periode
    • Tijdzone van advertentiekijker en de gewenste taal

Wanneer u dit hebt ingevuld gaat AdWords uw advertentie controleren en wanneer deze goedgekeurd is wordt deze vertoond.

Google Ads door SMOOP

Wilt u ook graag adverteren via Google? Dan kunnen wij u hierbij helpen. Wij zijn gespecialiseerd in het ads op verschillende platformen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Dit kunt u doen door ons contactformulier in te vullen, of door te bellen naar: 06 – 4732 1174.

Hulp nodig bij
online marketing?