Gestructureerde content: meer nieuwe leads?

Gestructureerde gegevens, ook wel structured data markup genoemd. Is een standaard manier om inhoud op uw website te annoteren. Zodat zoekmachines de inhoud beter kunnen opnemen in de zoekmachines . Wanneer de uw website dan is het makkelijker voor zoekmachines zoals Google om de tekst op uw website beter te lezen. Als u dit op de juiste manier toepast, dan vergroot u uw kansen om hoog in de zoekmachines te komen. Bent u in de war hoe u dit moet doen? Geen zorgen! wij leggen hieronder uit.

Wat is structured data precies?

Structured data is het op een gestructureerde wijze toevoegen van elementen aan de html-code met als doel meer begrip te creëren bij de zoekmachinespiders over wat er op een pagina van je website staat.  Een andere term voor ‘structured data’ die wij veel terugzien in de marketing wereld, is markup.

Schema.org voor SEO

De zaken die binnen gestructureerde data vallen moeten wel volgens een bepaalde methode  worden ‘omgezet’ zodat de zoekmachine spiders het begrijpen. De makkelijkste en bekendste manier om dit te doen is door middel van Schema.org. Schema.org maakt uw snippets opvallend in de resultaat pagina’s van zoekmachine (SERP).

Zoekmachines begrijpen over het algemeen erg goed de content die u op uw website zet. Maar als u gebruik maakt van schema.org, dan zullen de zoekmachines uw website en content nog beter begrijpen. Het is dan meer waarschijnlijk dat ze enhanced snippets voor jouw pagina’s laten zien. Enhanced snippets zijn meer opvallend dan gewone snippets en dit leidt tot meer kliks.

Rich Snippets

Rich snippets zijn zoekresultaten die meer (visuele) informatie bieden doordat de pagina is opgemaakt met structured data. In de zoekresultaten vallen er namelijk een aantal dingen meer op . Er bestaan momenteel verschillende rich snippets, waaronder reviews, hierbij zijn er oranje sterren te zien onder het zoekresultaat. Of recepten. Waarbij er 1 recept bij een special zoekwoord wordt uitgelegd.

Met het voorbeeld dat we hebben gegeven over het recept. Er is geen bepaalde manier om te bepalen of en hoe u in de rich snippets komt. Zelfs als u qua SEO goed scoort en als hoogste rankt op een bepaald zoekwoord, dan wil het nog niet betekenen dat uw website als rich snippet wordt uitgelicht.

In de knowledge graph worden weergegeven

The Knowledge Graph is Google’s systeem voor het organiseren van informatie over personen van vele gegevensbronnen. Via gestructureerde gegevens opmaak kunnen bijvoorbeeld personen en bedrijven logo’s, social media links en contactgegevens aanpassen in de zoekresultaten van Google. Men kan hier echter geen reviews schrijven zoals dat bij Google Mijn Bedrijf wel kan.  Door het juist gebruik van gestructureerde gegevens kan Google beter begrijpen welke informatie aan de gebruiker getoond moet worden.

Technische SEO door SMOOP

Het optimaliseren van de technische SEO voor op uw

Het kopen van een domeinnaam is slechts de eerste stap bij het maken van een succesvolle website. Wilt u advies krijgen van één van de marketingexperts van SMOOP? Neem dan contact met ons op.

Ook kunnen wij de volledige site voor u verzorgen

Banner Smoop website
smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 kleine en middelgrote bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wil je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Kantoor & Bezoek:

Smoop
Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM
Den Haag

Postadres:

Prins Willem-Alexanderweg 139
2595 BT
Den Haag

Copyright 2011 - 2021 ©  SMOOP

Chat openen
Stel hier vrijblijvend je vraag
Hallo,
Hoe kunnen we je helpen?