FAQ, HowTo, en Q&A: het Gebruik van Nieuwe Soorten Schema voor het Maken van Interactieve Rijke Resultaten

Gestructureerde gegevens (Schema markup) is een krachtige tool, Seo ‘s kunnen gebruiken om efficiënt te leveren de meest belangrijke informatie op onze webpagina’ s voor zoekmachines. Wanneer toegepast op alle relevante entiteiten, Schema markup biedt aanzienlijke mogelijkheden tot het verbeteren van een website de SEO prestaties door het helpen van zoekmachines om beter te begrijpen wat het inhoud.

Terwijl Schema.org is continu aan het uitbreiden en verfijnen van de documentatie, Google updates van de lijst van ondersteunde functies die in aanmerking komen om te worden weergegeven als rijke organische resultaten veel minder vaak. Wanneer ze gebeuren, deze updates zijn spannend, want ze geven marketeers nieuwe manieren invloed hebben op hoe hun organische zoekresultaten verschijnen in de zoekresultaten van Google. Om de zaken nog interessanter, enkele van de dit jaar nieuwe Schema soorten bieden de unieke mogelijkheid voor marketeers om te gebruiken Schema te rijden klikken om meer dan één pagina op hun site door middel van slechts een organische zoekresultaten.

Drie nieuwe Schema types moeite waard om te focussen op zijn FAQ ‘ s, HowTo, en Q&A-Schema, al die grote mogelijkheden voor het verbeteren van de organische zoekresultaten verkeer met in het oog springende, real estate, opvallende vermelding biedt. Door het strategisch toepassen van deze Schema soorten in aanmerking de inhoud van de pagina, marketeers kan dramatisch verhogen van hun pagina’ s van de zichtbaarheid in de zoekresultaten voor doelgerichte zoekwoorden — met name op mobiele apparaten.

Pro tip: Bij het uitrollen van het nieuwe Schema, gebruik maken van de Rijke Resultaten Hulpprogramma voor het Testen om te zien hoe uw Schema kunnen verschijnen in Google ‘ s zoekresultaten. Google Search-Console biedt ook de rapportage over de FAQ, HowTo, en Q&A Schema samen met andere Schema typen uit het Rijke Resultaten Status Rapport.

FAQ-Schema

Volgens Google, FAQ Schema kan worden gebruikt op elke pagina bevat een lijst van vragen en antwoorden over een bepaald onderwerp. Dat betekent FAQ Schema hoeft niet te worden gereserveerd alleen voor het bedrijf FAQ-pagina ‘ s; je kunt het creëren van een “veelgestelde vragen” bron op een onderwerp en gebruik het Schema om aan te geven dat de content is gestructureerd als een FAQ.

FAQ-Schema is een bijzonder spannende nieuwe Schema type te wijten aan hoe veel onroerend goed kan vastleggen in de organische zoekresultaten. Het markeren van uw FAQ content kunt creëren rijke resultaten die absoluut domineren de SERP, met de potentie om een enorme hoeveelheid van de verticale ruimte in vergelijking met de andere vermeldingen. Zie het voorbeeld hieronder op mobiel:

Net als alle Schema, de FAQ inhoud moet worden van een 100 procent match om de inhoud die wordt weergegeven op de pagina, en andere inhoud wordt weergegeven in uw Schema is dan wat wordt weergegeven op de pagina kan resulteren in een handmatige actie. Google vereist ook dat de inhoud gemarkeerd met FAQ Schema is niet gebruikt voor reclame doeleinden.

De effecten op de click-through rate

Er is een aantal risico ‘ s die betrokken zijn met de implementatie van dit Schema: als de inhoud is ook informatief van aard, het kunnen maken van een situatie waarin gebruikers om de antwoorden te krijgen die ze nodig hebben volledig binnen de zoekresultaten. Dit is precies wat er gebeurde toen we voor het eerst uitgerold FAQ Schema voor een van onze opdrachtgevers op Pad Interactive — indrukken om de pagina gestegen, maar klikken viel net zo snel.

Dit raadsel heeft geleid tot ons ontdek de meest spannende functie van FAQ-Schema: Het feit dat Google ondersteunt links en andere HTML-binnen de antwoorden. Kijk voor de mogelijkheden binnen uw FAQ-antwoorden door te linken naar andere relevante pagina ‘ s op uw site, en u kunt gebruik maken van FAQ Schema te rijden organische-gebruikers meer dan één pagina op uw website. Dit is een geweldige manier om het gebruik van informatieve inhoud aan gebruikers naar uw product of service pagina ‘ s.

Merk op dat deze tactiek moet worden gedaan binnen de reden: De links naar andere pagina ‘ s moet daadwerkelijk meerwaarde bieden aan de gebruiker, en moeten ze ook worden toegevoegd aan de inhoud van de pagina, zodat het Schema code is een 100 procent match met de inhoud op de pagina. Bekijk mijn andere gedetailleerd artikel op de uitvoering van FAQ-Schema, waarin aanbevelingen rond tagging links in de FAQ antwoorden, zodat u kunt zien hoe de links zijn bij het uitvoeren van, en voor het onderscheid klikken naar de FAQ links van uw andere organische zoekresultaten.

HowTo Schema

HowTo Schema is een nieuw Schema type dat kan worden gebruikt voor het verbeteren van artikelen met instructies over het “hoe” iets doen. Zoals FAQ Schema, Google legt bepaalde vereisten voor inhoud over wat kan en niet kan worden gemarkeerd met een Procedure Schema, met inbegrip van:

  • Niet markeert, aanstootgevende, gewelddadige of expliciete content
  • De volledige inhoud van elke “stap” moet worden gemarkeerd
  • Niet gebruiken HowTo markup voor het adverteren van een product
  • Met inbegrip van de relevante afbeeldingen, alsmede de materialen en gereedschappen die gebruikt worden om de taak te voltooien
  • HowTo mag niet worden gebruikt voor Recepten, die hun eigen Schema

Helaas, in tegenstelling tot de FAQ Schema, de tekst opgenomen binnen elke Procedure stap is niet koppelbare. Echter, de individuele stappen zelf kan links naar een anker op uw pagina die overeenkomt met elke stap in het proces, als je ook verankerd links en afbeeldingen in uw Document opmaak.

HowTo heeft twee visuele lay-outs:

Bron afbeelding: https://developers.google.com/search/docs/data-types/how-to

Een lay-out bevat miniaturen voor elke stap in het proces. Met deze lay-out, kunnen gebruikers klikken op bij elke stap en direct worden genomen om die stap op je pagina. Verankerd (#) links ook worden afzonderlijk weergegeven in de Google zoekmachine Console, zodat u kunt bijhouden van vertoningen en klikken voor elke stap in uw HowTo proces.

Bron afbeelding: https://developers.google.com/search/docs/data-types/how-to

De tweede Procedure lay-out maakt gebruik van accordeons te geven van de stappen.

Een bijkomend voordeel van het Procedure Schema is haar stem zoekmogelijkheden: goed gemarkeerd HowTo inhoud in aanmerking komen om te worden voorgelezen door Google Assistent-apparaten. Wanneer een stem zoekers vragen hun Google-Assistenten voor het helpen met een taak die het best beantwoord met een “how to” gids, inhoud gemarkeerd met HowTo Schema zal meer kans om te worden voorgelezen als antwoord.

Zoals FAQ Schema, HowTo markup presenteert de voor-en nadelen voor marketeers. Gezien het feit dat de rijke resultaat neemt dus veel ruimte in de SERP, het is een geweldige manier om uw vermelding te laten opvallen ten opzichte van de concurrerende resultaten. Als gebruikers echter kan alle informatie krijgen die ze nodig hebben van uw gemarkeerde inhoud in de zoekresultaten, het kan resulteren in minder klikken naar uw website, die samenvalt met de Google rise in no-klik op zoekt.

Bij het uitrollen van HowTo markup is het belangrijk om de gevolgen van het Schema is op uw vertoningen, klikken en rankings voor de pagina, zorg ervoor dat het Schema is het produceren van positieve resultaten voor uw bedrijf. Voor uitgevers van de sites die zijn gebaseerd op ad-inkomsten, het potentiële verlies van de click-through-rate misschien niet de moeite waard de verbeterde vormgeving van de Procedure opmaak in de zoekresultaten.

Doet HowTo markup verdienen aanbevolen snippets voor “hoe” vragen?

Gezien het feit dat vrijwel elke “Hoe” query genereert een Aanbevolen Fragment resultaat, ik wilde zien of er geen correlatie tussen de uitvoering van HowTo Schema en het behalen van Aanbevolen Fragmenten. Ik heb een analyse uitgevoerd van 420 Url ‘ s die momenteel ranking in de Aanbevolen Snippets voor gemeenschappelijk “hoe” vragen, en op slechts 3 deze pagina ‘ s worden momenteel gebruikt HowTo markup. Hoewel dit Schema type is nog relatief nieuw, het lijkt niet het geval te zijn dat het gebruik van HowTo markup is een vereiste voor het verdienen van de Aanbevolen Fragment voor “hoe” – vragen.

Q&A-Schema

Q&A-Schema is een nieuw Schema type dat gebruikt wordt voor de pagina ‘ s bevatten een vraag en een manier voor gebruikers om antwoorden op die vraag. De Q&A-Schema moet alleen worden toegepast op pagina ‘ s met één vraag als de focus op de pagina — niet een verscheidenheid van verschillende vragen. In de documentatie vanGoogle ook een onderscheid gemaakt tussen Q&A en FAQ markup: Als gebruikers zijn niet in staat om hun eigen antwoorden op de vraag, FAQ markup moet in plaats daarvan worden gebruikt.

Q&A Schema is ideaal voor forums of andere online prikbord waar gebruikers kunnen een vraag stellen en de gemeenschap kunnen indienen antwoorden, zoals de Moz Q&A Forum.

Google raadt ten zeerste aan dat Q&A Schema ook een URL die rechtstreeks links naar elk individu antwoord om de gebruikerservaring te verbeteren. Zoals met de Procedure Schema, dit kan worden gedaan met behulp van het anker (#) links, die vervolgens kan worden gecontroleerd individueel in Google Zoeken Console.

Bron afbeelding: https://developers.google.com/search/docs/data-types/qapage

Het mengen van soorten Schema

Een spannende nieuwe ontwikkeling met deze nieuwe Schema typen is de mogelijkheid om de mix van meerdere soorten Schema genereren rijke resultaten op dezelfde pagina. FAQ-Schema in het bijzonder werkt als een goede aanvulling op andere Schema soorten, zoals Product-of Professionele Service, die kan leiden tot sterren, review telt, of andere attributen in de SERP. Hieronder is een voorbeeld van hoe de combinatie van deze Schema types kunnen kijken op mobiel:

Als het zinvol is voor uw inhoud, het de moeite waard is het testen van het toevoegen van FAQ of Procedure opmaak om pagina ‘ s die al hebben andere Schema types die het genereren van rijke resultaten. Het is mogelijk dat Google de weergave van meerdere rijke resultaat soorten tegelijk voor bepaalde query ‘ s, of het kan veranderen, de rijke uitstraling van uw vermelding afhankelijk van de query. Dit kan mogelijk leiden tot een grote stijging in de click-through-rate te krijgen hoeveel ruimte deze gemengde resultaten in de SERP.

Opmerking: er is geen garantie Google geeft altijd gemengd Schema vormen de manier waarop het momenteel doet voor websites die dit reeds heeft gedaan uitvoering. Google is altijd in beweging en hoe toont het rijke resultaten, dus het is belangrijk om dit te testen op je eigen pagina ‘ s en zie wat Google kiest weer te geven.

Risico ‘ s die betrokken zijn met de uitvoering van het Schema

Het zou onverantwoord zijn om te schrijven over het gebruik van Schema zonder een waarschuwing over de potentiële risico ‘ s. Voor de één, Google heeft specifieke criteria over het Schema moet worden gebruikt, en die misbruik maken van de markup (opzettelijk of niet) kan resulteren in een gestructureerde gegevens handmatige actie. Een gebruikelijke manier waarop dit gebeurt is wanneer de JSON-LD-code bevat informatie die niet zichtbaar is voor de gebruikers op de pagina.

Ten tweede, kan het verleidelijk zijn om te implementeren Schema markup zonder grondig nadenken over de impact die het kan hebben op de click-through-rate) van de pagina. Het is mogelijk dat Schema markup kan resulteren in een dergelijke positieve user experience binnen de SERP, dat het daadwerkelijk kan leiden tot een daling van de click-through-rate en minder verkeer naar uw site (als gebruikers krijgen alle informatie die ze nodig hebben binnen de zoekresultaten). Dit alles vereist dat de verkopers strategisch nadenken over de vraag of en hoe het te implementeren Schema te zorgen dat ze niet alleen voldoen aan Google ‘ s richtlijnen, maar ook met behulp van het Schema op een manier die zal zorgen voor betekenisvolle resultaten voor hun websites.

Ten slotte is het mogelijk dat Google een update van de richtlijnen voor de kwaliteit van rond hoe rijk de resultaten worden weergegeven als ze vinden dat deze nieuwe Schema types leiden tot spam of een lage kwaliteit van de resultaten.

Voorkomen misbruik Schema, of het mogelijk is Google zou wegnemen, deze fantastische mogelijkheden voor vergroting van de organische zoekresultaten op in de toekomst.

Vertaald van MOZ

Blog onderwerpen

smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 kleine en middelgrote bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wil je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Kantoor & Bezoek:

Smoop
Wijnhaven 6
2511 GA
Den Haag

Postadres:

Noord-West Buitensingel 5E
2518 PA
Den Haag

Copyright 2011 - 2020 ©  SMOOP

Chat openen
Stel hier vrijblijvend je vraag
Hallo,
Hoe kunnen we je helpen?