Facebook Live: voor bedrijfseigenaren

Ik hoor u al denken: live uitzendingen? Ojee, moet ik dan vloggen voor mijn onderneming? Nee, dat is niet nodig. Met Facebook live heeft voor de zakelijke markt veel meer te bieden dan je misschien in eerste instantie zult denken. Daarnaast zijn er ook nog een heleboel bedrijven die op dit gebied kansen laten liggen. En daar kunt u op inspelen.

Video is al jarenlang één van de meest effectieve communicatiemiddelen in de marketingstrategie van bedrijven. Zoals het gezegde gaat: een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Dat is ook werkelijk zo. Een video spreekt namelijk veel meer aan tot uw doelgroep. Vooral wanneer dit live is.

Het is daarom ook niet verwonderlijk dat online video compleet zit verweven binnen de strategie van Facebook. Het is een belangrijke ontwikkeling die je niet aan je neus voorbij moet laten gaan als ondernemer. Om even terug te komen op je eerste gedachte, je kunt veel meer met Facebook Live dan alleen vloggen. Hoe het precies werkt leggen wij in dit artikel uit!

Wat is Facebook Live Streaming?

In maart 2016 werd Facebook Live voor iedereen beschikbaar gesteld en op dit moment blijft de populariteit maar stijgen onder de gebruikers. Ook bij ondernemers zijn de kansen voor hun onderneming niet onopgemerkt gebleven. Het is een live streaming functionaliteit waarmee je direct in contact komt met je volgers op Facebook. U kunt uw bezoekers dus gelijk targetten door middel van deze online marketing strategie.

Waarom het zo vaak wordt gebruikt

Mensen kunnen de aandacht beter bij video houden dan een stuk tekst De live uitzendingen maken het voor je volgers mogelijk om deel uit te maken van je belevenissen in het werkveld. Het ‘live’ aspect maakt het ook spannend, want je weet nooit wat er gaat gebeuren. Je kijkt toch ook liever naar live wedstrijden in plaats van een herhaling? Facebook Live is een laagdrempelige manier voor je volgers om met je in contact te komen. Het is eenvoudig te gebruiken voor jou en je volgers. Het inzetten van dit medium is dus ideaal voor in zowat elke sector.

Het verschil andere platformen

Live streaming is zeker niet nieuw. Youtube Live, Meerkat, Periscope en Google Hangouts zijn bekende voorbeelden van live streaming diensten. Het gebruik van deze andere live streamers is echter een stuk minder gebruiksvriendelijk. Bij Youtube live streaming moet je eerst een coderingsprogramma installeren en daarna nog zeven stappen afronden voordat je live kunt gaan. Wat betreft gebruiksvriendelijkheid heeft Facebook daar veel handiger op ingespeeld. We verwachten dat Youtube de komende maanden live streaming gaat verfijnen, we blijven er in elk geval bovenop zitten!

Facebook Live als bedrijfseigenaar

Facebook is een sociaal netwerk waar B2B bedrijven vaak mee worstelen. . Het is persoonlijker vergeleken met andere platformen. Maar ook voor B2B bedrijven zijn er manieren om Facebook Live uitzendingen succesvol in te zetten.

Facebook advies door SMOOP

Wij kunnen u helpen met het inzetten van een Facebook strategie en het geven van advies. Interesse? Neem contact met ons op of bel naar: 06 – 4732 1174.

 

Blog onderwerpen

smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 middengrote en kleine bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wilt je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Kantoor & Bezoek:

Smoop
Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM
Den Haag

Post:

Noord-West Buitensingel 5E
2518 PA
Den Haag

Copyright 2011 - 2020 ©  SMOOP