Effectieve ads maken met Google Ads (Adwords)

google ads

Google Ads (AdWords), ook bekend als Pay-Per-Click, kan een onmiddellijke boost geven aan het websiteverkeer van uw site. U ziet ads  wanneer u een zoekopdracht uitvoert op Google. Bedrijven maken advertenties die hoger op de SERP verschijnen dan hun concurrenten organische zoekresultaten. Hoogwaardige advertenties zijn het eerste wat een potentiële klant zal zien.

Een succesvolle Ad in het winnen van de verkoop is uiteindelijk te wijten aan hoe boeiend uw landing page of site is wanneer de klanten op uw website belanden. Maar eerst moet u een overtuigend geschreven advertentie hebben om de kliks te krijgen die u nodig heeft om verkeer naar uw website te krijgen. Dat is de eerste stap.

Het schrijven van Google Ads (AdWords)-advertenties kan lastig zijn. Met 25 tekens voor de koptekst, 70 voor de advertentietekst en 35 voor de URL, zult u niet in staat zijn om alle functies van uw bedrijf te passen in de kleine ruimte, dus je moet creatief zijn.

SMOOP geeft u een aantal nuttige tips!

Houd uw klantendoel in het vizier

Het kan zijn dat u veel van uw concurrenten in uw vakgebied opmerkt met behulp van dynamische keyword insertion en het bieden op dezelfde trefwoorden. Veel van hun advertenties zullen er uiteindelijk vrij gelijkaardig uitzien.

Met al deze concurrentie voor dezelfde zoekwoorden, is het gemakkelijk om te verdwalen in de menigte. Veel adverteerders verliezen uiteindelijk uit het oog wat hun klanten willen, en de daaropvolgende zoekopdrachten die ze in Google intypen. Dit is het “einddoel”. Wat mensen willen bereiken met behulp van uw service.

Als u bijvoorbeeld een ongediertebestrijdingsdienst heeft, zullen uw potentiële klanten in Google typen, zoekopdrachten zoals: “helpen om van ongedierte af te komen”. Daarom moet uw kop niet zoiets zijn als: “Last van ongedierte?”, omdat u al weet dat ze dat zijn, als de adverteerder. Doe in plaats daarvan een beroep op hun einddoel met zoiets als: “Roei ongedierte uit”. Gebruik geen kostbare kopteksten om gemeenschappelijke kennis die zowel u als uw klant delen.

Maak gebruik van Googles Countdown Timers

Niet veel mensen zijn zich bewust van het psychologische fenomeen “verliesaversie”, of in het engels, “loss aversion”. Dit vertelt ons dat mensen veel meer gemotiveerd zijn wanneer men denkt dat ze misschien verliezen, in plaats van dat ze iets winnen.

Google maakt hier gebruik van met de recent geïmplementeerde aftelklok. Voeg eenvoudigweg “{=”toe binnen uw kop of beschrijving. Er verschijnt een pop-up met de vraag om een einddatum in te stellen. Een countdown zal in real-time verschijnen op uw advertentie, het motiveren van klanten met fear of loss, werkt erg goed.

 

Zijn uw advertenties up to date?

Relevante advertenties zullen zeker meer klikken opleveren. Ze zijn ³”van het moment³”, en in overeenstemming met uw klanten huidige behoeften. Bijvoorbeeld, laat de klant weten hoeveel mensen je “geholpen” hebt vorige week. Hoe specifieker u hiermee bent, hoe geloofwaardiger u bij de klant overkomt. Specifieke cijfers, in tegenstelling tot afgeronde cijfers, zijn gunstig omdat ze veel waarschijnlijker waar lijken te zijn. Kortom, als u besluit om een getal op te nemen, rond het dan niet af en maak het mooi!

Maak uw advertenties persoonlijk

Trap niet in de val om te praten over hoe geweldig uw bedrijf of product is, maar richt u op de behoeften van de klant. Gebruik de kracht van “u”. “Woorden als “wij” en “ik”, werk niet zo hard om de klant te betrekken, en zal niet opvallen tussen uw concurrenten. Gebruik zinnen als “krijg vandaag uw gratis taxatie” en “Alles wat je nodig hebt om te beginnen”.

Let ook op het belang van Quality Score bij het schrijven van Google Ads (AdWords). Dit is een schatting van de kwaliteit en relevantie van uw advertenties en trefwoorden. Uw kwaliteitsscore wordt gebruikt om uw CPC en de rang van uw advertenties te bepalen. Een hogere kwaliteitsscore betekent een meer relevante advertentie. Wanneer u hoge doorklikpercentages krijgt voor relevante advertenties, zal Google u belonen met hogere advertentiewaarderingen tegen lagere kosten. U krijgt dus meer voor uw geld voor een meer relevante advertentiecampagne en landingspagina met betrekking tot de gerichte zoekopdracht.

Kortom, maak persoonlijke, relevante advertenties die gebruik maken van countdown-timers en houd uw klanten doel in het vizier, en vergeet niet dat het optimaliseren van uw Quality Scores ervoor zal zorgen dat u een hogere ROI ziet.

 

Hulp nodig bij
online marketing?