Als marketingbureau krijg je verschillende aanvragen van organisaties. Door die organisaties te laten groeien heb je als reclamemaker impact op de wereld. Daarom heeft marketingbureau Aanpoters gekozen om alleen nog organisaties te helpen die iets bijdragen aan de wereld. Dit kan op het gebied van milieu, mens en/of leefomgeving zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan klanten zoals: het Rode Kruis, een stichting voor daklozen en een bedrijf dat duurzame energie levert.
Niet winstgevend voor het marketingbureau.
Het kan veel geld kosten om niet-duurzame bedrijven af te wijzen. Zo wees Aanpoters in het bijzonder een bedrijf af met meer dan 60 miljoen euro omzet per jaar, meer dan 140 medewerkers en producten in supermarkten over de hele wereld. Veel marketingbureau’s zouden dit als een grote kans zien die zij met beide handen willen aanpakken. Maar na één telefoongesprek was het voor Aanpoters duidelijk. De organisatie richt zich op steeds meer verkopen. Het onderwerp duurzaamheid is daarbij niet naar boven gekomen. Daar kan Aanpoters niet voor aan de slag. Deze grote partijen horen het verschil te maken met nieuwe generatie marketing.
Het beste resultaat voor de organisaties.
Tegenwoordig is het niet meer relevant om de wereld van marketing te verbeteren, maar draait het om de wereld verbeteren met marketing. Als nieuwe generatie marketeers vinden Aanpoters dat marketing op een positieve manier ingezet moet worden voor bedrijven die hun steentje bijdragen aan een betere wereld. Een grote impact voor groene bedrijven, daar gaat het om. Mooie verhalen van eerlijke organisaties moeten gedeeld worden. Uit ervaring blijkt dat dit ook nog eens tot betere resultaten leidt.
Duurzaam marketingbureau, wat doe je dan?
Full service marketing maakt het delen van duurzame verhalen tot een groot succes. Dit begint met een sterk merkverhaal (strategie, branding en huisstijl) met daarbij een opvallende website (UX, SEO en design) en content (videografie en copywriting). Waar de meeste marketingbureau’s stoppen gaat Aanpoters vervolgens verder. Met campagnes (Google, Facebook, Instagram en LinkedIn) op veel verschillende kanalen komt de potentiële klant niet meer onder jouw groene merk uit.
Ga jij ook voor duurzame marketing? Aanpoters is al begonnen!