De kracht van online marketing

online marketing uitbesteden

Ben je je ervan bewust dat 90% van alle online ervaringen begint met een online zoekopdracht?

Als gevolg hiervan is het onwaarschijnlijk dat mensen een website bereiken als deze niet goed scoort in zoekmachines. Het kan een uitdaging kan zijn om zelf je website te verbeteren zonder hulp van een online marketing bureau. Om meer verkeer naar een website te krijgen kan je overwegen te investeren in online marketing.

In dit artikel van Smoop introduceren we verschillende manieren om een effectief marketingplan op te zetten. Daarnaast bespreken we hoe je externe middelen kunt gebruiken om de beste resultaten te bereiken.

Waar te beginnen

Online marketing strategieën worden voor bedrijven steeds populairder. Jouw klanten kijken waarschijnlijk steeds meer online om in hun behoefte te voldoen.
Online marketing is een belangrijk onderdeel om nieuwe klanten aan te trekken en om een merk op te bouwen, terwijl vertrouwen wordt opgebouwd met bestaande bezoekers van je website.

Vernieuwen van de website

Volgens onderzoek zal 79% van de mensen die het gevoel hebben dat een site niet van een hoog niveau is, terugkeren om een andere site te zoeken. Als je dus bijvoorbeeld een website hebt die ruim 5 jaar geleden is gebouwd, dan is deze waarschijnlijk toe aan een nieuwe en frisse look. Waarschijnlijk lijkt jouw website erg op de website van jouw concurrenten. Als je je huidige website analyseert, zorg er dan voor dat jouw website er net iets anders uitziet als de website van jouw concurrenten.

Bloggen helpt

Het starten en regelmatig bijhouden van een blog zal helpen om nieuwe bezoekers aan te trekken en mensen te informeren over het product / de dienst die je verkoopt. Het ontwikkelen van een contentmarketing plan, dat efficiënt verschillende zoekwoorden target zodat het goed scoort d.m.v. SEO, is essentieel. Schrijf blogs over relevante onderwerpen die aansluiten bij de missie en visie van jouw bedrijf.

Om in contact te komen met jouw bestaande klanten, kan je schrijven rondom jouw product of dienst. Wat zou jouw potentiële klant nou echt hierover willen weten? En met welke vragen zit hij / zij?

Plan Vooruit: SEO en contentmarketing

Zonder een effectief, uitgebreid plan voor het creëren van een doorlopende reeks van impactvolle content, is de kans groot dat het wordt verwaarloosd of dat de content onsamenhangend is en er niet in slaagt om jouw merk goed te tonen. Online marketing uitbesteden is de beste manier om hiermee om te gaan. Laat het werk uitvoeren door een professional.

Investeer in PPC-reclame

Er zijn een aantal platforms waar adverteren zeker de moeite waard is. Google, Facebook, en Instagram zijn drie van de meer invloedrijke platforms waar je reclamecampagnes kunt starten en kan plannen om op die manier meer verkeer te krijgen. Verschillende sociale media platforms hebben elk unieke voordelen. Google Ads is veruit de meest gebruikte manier om te adverteren, omdat het zo effectief kan zijn wanneer je dit goed aanpakt en omdat dit een hoge ROI heeft.

E-mail Marketing

Heb je al een lijst van mensen die klanten zijn / klanten zijn geweest? Dan bevind je je in een uitstekende positie om e-mailmarketing te gebruiken om een leadgeneratiestrategie uit te voeren. Dit houd in dat er regelmatig wordt gecommuniceerd om de huidige relaties te onderhouden terwijl er ook nieuwe relaties worden ontwikkeld. Je kan dit ontzettend persoonlijk maken waardoor de conversie beter is. Zo is het invoegen van de naam van personen aan wie je de mail stuurt belangrijk. Men voelt zich dan persoonlijk aangesproken.

Wil je graag investeren in online marketing?

Uiteindelijk zal het doen van een goede analyse en het uitvoeren van een goed online marketingplan ontzettend veel extra omzet kunnen opleveren. Je kan online marketing makkelijk zelf doen als je over de juiste waardigheden beschikt en veel tijd investeert om te leren wat je het beste kan doen. Je kan het ook uitbesteden, wat je een hoop tijd en geld kan besparen. Neem contact met ons op en wij helpen je graag verder.

Hulp nodig bij
online marketing?