Casestudy: hoe een mediabedrijf 400% groeide en SEO gebruikte om te worden overgenomen

Disclaimer: ik ben momenteel Director of Demand Generation bij Nextiva en schrijf deze case study post-mortem als de voormalige VP Marketing bij Sales Hacker (januari 2017 – september 2018).



Elk B2B-bedrijf investeert nu in contentmarketing. Waarom? Omdat ze allemaal hetzelfde willen: zoekverkeer dat leidt tot websiteconversies, wat leidt tot geld.

Maar hier is de uitdaging: bedrijven worstelen om grip te krijgen, omdat de concurrentie het hoogste punt ooit heeft bereikt. De moeilijkheid van zoekwoorden (en CPC) is in de meeste verticalen omhooggeschoten. In mijn huidige ruimte, Unified Communication as a Service (UCaaS), zijn sommige van de CPC’s sinds 2017 bijna verdubbeld, met veel zoekwoorden die bijna $ 300 per klik schommelden.

Om nog maar te zwijgen, organische CTR’s dalen en zoekopdrachten met nul klikken stijgen.

Kortom: als u geen inhoud van 10x kwaliteit maakt op basis van strategisch zoekwoordonderzoek dat voldoet aan de intentie van de zoeker en aansluit op bedrijfsdoelen, verspilt u uw tijd volledig.

Dus dat is precies wat we deden. De uitkomst? We groeiden van 19k maandelijkse organische sessies naar meer dan 100k maandelijkse organische sessies in ongeveer 14 maanden, wat leidde tot een overname door Outreach.io

We hebben ons harde werk gevalideerd door organische groei (verkeer en zoekwoorden) te meten aan de hand van onze e-maillijstgroei en omzet, die positief correleerde, zoals we hadden verwacht.

Hoogtepunten organische groei

Januari 2017 – juni 2018

Zodra ik bij Sales Hacker werd aangenomen als directeur marketing, begon ik vanaf dag één met het verbeteren van SEO. Hoewel ik geen tijd verspilde, merk je ook dat er geen zilveren kogel was.

Dit was het resultaat van dagelijkse blokkering en aanpak. Pure uitvoering en geen groeihacks of gimmicks. Ik ben er echter vast van overtuigd dat het herontwerp van de startpagina (in juli 2017) een enorme groeimotor was.

Organische groei tot heden

Ik verliet officieel Sales Hacker in augustus 2018, toen het bedrijf werd overgenomen door Outreach.io. Ik dacht echter dat het interessant zou zijn om de blijvende impact van mijn werk te zien door een huidige screenshot van de organische verkeerstrend te delen, via Google Analytics. Er lijkt een dip te zijn onmiddellijk na mijn vertrek, maar het lijkt erop dat mijn voorganger, Colin Campbell, de speling heeft opgepikt en de trein weer op de rails heeft gezet. Goed gedaan!

Unieke overwegingen – Enkele context achter de groei van Sales Hacker

Voordat ik in onze bevindingen duik, volgt hier een kleine context achter de groei van Sales Hacker:

  • De blog van Sales Hacker is voor 100 procent door de community gegenereerd. Dit betekent dat we ‘content marketeers’ niet hebben betaald om voor ons te schrijven. Sales Hacker is een publicatiehub onder leiding van B2B-medewerkers op het gebied van verkoop, marketing en klantensucces. Dit kan tegelijkertijd een zegen en een vloek zijn – aan de ene kant krijgt de site heel veel geweldige gratis inhoud. Aan de andere kant zijn de berichten niet eens bijna geoptimaliseerd bij ontvangst van het eerste ontwerp. Dat betekent dat het redactionele proces intens en moeizaam is.
  • Agressieve publicatiecadans (4-5x per week) – Sales Hacker bouwde een ongelooflijke reputatie op in de B2B Sales Tech-niche – we werden bekend als de go-to-bestemming voor onbevooroordeeld denken leiderschap voor beoefenaars in de ruimte (denk aan Sales Hacker als de verkoop gelijk aan Growth-Hackers). Vanwege de grote vraag en populariteit hadden we meer inhoud beschikbaar dan we aankonden. Hoewel het een goed probleem is om te hebben, realiseerden we ons dat we inhoud moesten blijven verzenden om blokkering van de inhoudspijplijn en een achterstand van ongelukkige bijdragers te voorkomen.
  • We moesten SEO “reverse engineeren” – Kortom, we kregen gratis door de community gegenereerde en gesponsorde inhoud van top verkoop- en marketingleiders bij SaaS-bedrijven zoals Intercom, HubSpot, Pipedrive, LinkedIn, Adobe en vele anderen, maar niets was strategisch uit de doos gebouwd voor SEO. We hadden ook bijdragers zoals John Barrows, Richard Harris, Lauren Bailey, Tito Bohrt en Trish Bertuzzi die ons een schat aan geweldige inhoud gaven om mee te werken. We moesten echter van begin tot eind met elke medewerker samenwerken en hen door het hele proces begeleiden. Actuele ideatie (op basis van waar ze over konden schrijven), trefwoordonderzoek, inhoudsstructuur, inhoudstype, enz. De echte geheime saus zat dus in ons redactionele proces. Schreeuw mijn teamgenoot Alina Benny voor het leren en erven van mijn SEO-proces nadat we haar hadden aangenomen om contentmarketing te runnen. Ze heeft het voor ons verpletterd!
  • Bijna alle inhoud was universeel en zeer tactisch – ik maakte er een regel van dat we nooit zouden instemmen met het publiceren van donzige stukken, of deze nu gesponsord zijn of niet. Eenvoudigweg. Omdat we ‘contentmarketeers’ niet hebben toegestaan ​​om met ons te publiceren, had onze content een positieve reputatie, omdat deze afkomstig was van zeer gerespecteerde beoefenaars. We hebben ons gericht op groenblijvende contentstrategieën om onze organische groei te stimuleren. Verkopers willen geen loze praatjes horen. Ze willen actiegericht en tactisch advies dat ze onmiddellijk kunnen implementeren. Ik ben er vast van overtuigd dat het bereiken van tevredenheid van het publiek over onze inhoud een belangrijke factor was in ons SEO-succes.
  • De “grote jongens” overtreffen – Als u naar de best beoordeelde verkoopinhoud kijkt, zijn dit de gebruikelijke verdachten. HubSpot, Salesforce, Forbes, Inc en vele andere sites die veel krachtiger waren dan Sales Hacker. Maar het deed er niet zoveel toe als traditionele SEO-wijsheid ons vertelt, grotendeels vanwege het feit dat we authenticiteit en rauwheid in onze inhoud hadden. We realiseerden ons dat de meeste verkoopmedewerkers liever inzichten van hun collega’s in hun gemeenschap zouden lezen, boven de traditionele ‘Ultimate Guides’, die meestal een beetje droog waren.
  • We hebben ZEER weinig handmatige linkbuilding gedaan – Onze linkbuilding was letterlijk een e-mail van mij of onze CEO naar een site waarmee we een geweldige relatie hadden. “Yo, kunnen we een link krijgen?” Het was zo simpel. We hebben nooit grootschalige outreach gedaan om links te bouwen. We waren een zeer slank, extern digitaal marketingteam en misten daarom de bandbreedte om middelen toe te wijzen voor linkbuilding. We wisten echter dat we op een natuurlijke manier links zouden krijgen vanwege de populariteit van ons merk en het zeer tactische karakter van onze inhoud.
  • Onze sociale media en merkvuurkracht hebben ons geholpen om op natuurlijke wijze links te verwerven – het helpt VEEL als je een populair merk op sociale media hebt en een bekende CEO die een essentieel boek heeft geschreven met de naam “Hacking Sales”. De meeste artikelen van Sales Hacker zouden op grote schaal worden verspreid door meer dan 50 SaaS-partners die zouden helpen natuurlijke links te genereren.
  • Het bijwerken van verouderde inhoud was het laagst hangende fruit – Het grootste deel van ons nieuw gevonden organische verkeer kwam van het bijwerken / vernieuwen van oude berichten. We hebben hier later in de post specifieke voorbeelden van.
  • E-maillijstgroei was de “noordster” -metriek – Omdat Sales Hacker geen SaaS-bedrijf is en het “product” het publiek is, was er geen behoefte aan agressieve website-CTA’s zoals “boek een demo”. In plaats daarvan hebben we een zeer relatiezware, op verwijzing gebaseerde verkoopcadans die werd ondersteund door marketingautomatisering, dus lijstgroei was de maatstaf om op te letten. Dit was ook een belangrijk onderdeel bij het positioneren van Sales Hacker voor acquisitie. Dit is hoe de groei van e-mailgroei trending was.

Dus, nu ik het toneel heb gezet, laten we duiken in precies hoe ik deze SEO-strategie heb gebouwd.

Bonus: u kunt ook het interview bekijken dat ik met Dan Shure heb gehad over de evoluerende SEO Podcast, waarin ik deze strategie in detail uitvoeren.

1) Publieksonderzoek

Stel je voor dat je het nieuwe hoofd marketing bent voor een bekend startup-merk. Je hebt de taak om groei aan te pakken en moet snelle resultaten laten zien – waar begin je?

Dat is precies de positie waarin ik me bevond. Er waren een miljoen dingen die ik had kunnen doen, maar ik besloot om te beginnen met het onderzoeken en interviewen van ons publiek en klanten.

Omdat Sales Hacker een bedrijf is dat op inhoud is gebouwd, wist ik dat dit de juiste keuze was.

Ik wist ook dat ik in een niet-glamoureuze industrie zou kunnen opvallen door met klanten te praten over hun inhoudsbelangen.

Denk er eens over na: B2B technische verkoop draait helemaal om cijfers en dingen verkopen. Zeer weinig merken nemen echt de tijd om meer te weten te komen over de soorten inhoud die hun publiek zou willen consumeren.

Toen ik mensen vroeg of ik met hen kon praten over hun media- en inhoudsbelangen, was hun antwoord: “Wacht eens even, je probeert me eigenlijk niets te verkopen?” Zeker! Laten we praten!”

Dit is wat ik wilde leren:

 

  • Doel 1 – Vind een belangrijk inzicht in merkberichten.
  • Doel 2 – Vind een belangrijk inzicht in de ontwikkeling van het publiek.
  • Doel 3 – Vind een belangrijk inzicht in de inhoudsstrategie.
  • Doel 4 – Vind een belangrijk inzicht in UX / website-navigatie.
  • Doel 5 – Vind een belangrijk inzicht in e-mailmarketing.

Kortom, ik heb al deze leerdoelen bereikt en veranderingen doorgevoerd op basis van wat het publiek me vertelde.

Als je nieuwsgierig bent, kun je mijn hele UX-onderzoeksproces zelf bekijken, maar hier zijn enkele van de belangrijkste lessen:

Op basis van deze resultaten kon ik het volgende bepalen:

 

  • Actuele ‘topics’ om op te focussen –Op basis van de meest voorkomende dagelijkse taken, vertelden de gegevens ons om inhoud op te bouwen over verkoopprospectie, partnerschappen en verwijzingsprogramma’s, uitgaande verkoop, verkoopbeheer, verkoopleiderschap, verkooptraining en verkoopoplossingen.
  • Gedacht leiderschap – 62 procent van de bezoekers van de site zei dat ze puur en alleen terugkwamen vanwege de inhoud van gedachteleiderschap, dus dat moesten we verdubbelen.
  • Inhoudstypen – Stapsgewijze handleidingen, checklists en sjablonen waren zeer gewenst. Dit vertelde me dat pluizig BS-gehalte koste wat kost moest worden geëlimineerd.
  • Sales Hacker Podcast – 76 procent van de respondenten zei dat ze naar de Sales Hacker Podcast zouden luisteren (als deze bestond), dus we moesten hem lanceren!

2) SEO-siteaudit – Belangrijkste bevindingen

Ik kan niet volledig uitsplitsen hoe je een SEO-siteaudit stap voor stap in dit bericht kunt doen (omdat het veel te veel informatie zou zijn), maar ik zal de belangrijkste bevindingen en afhaalrestaurants van onze eigen site-audit delen die tot een aantal belangrijke verbeteringen in onze websiteprestaties.

Gebrek aan verwijzende domeinen

Sales Hacker was niet in staat om verwijzende domeinen tegen dezelfde snelheid te verwerven als concurrenten. Ik wist dat dit niet kwam door een probleem met de acquisitie van linkbuilding, maar vanwege een probleem met de inhoudskwaliteit.

Gebrek aan organische groei van zoekwoorden

Sales Hacker publiceerde al jaren bloginhoud (voordat ik lid werd) en er was niet veel te zien vanuit een organisch verkeersstandpunt. Ik vind echter dat het merk een opmerkelijke opleving van sociale media heeft ervaren door inhoud te bouwen die nuttig en boeiend was.

Sales Hacker heeft toevallig geluk gehad en per ongeluk gerangschikt voor sommige niet-merkzoekwoorden, maar de hoeveelheid gepubliceerde inhoud versus de hoeveelheid verkeer die ze kregen was niet logisch.

Voor mij schreeuwde dit meteen dat er een probleem was met on-page optimalisatie en zoekwoordtargeting. Het was niet de schuld van iemand – dit was grotendeels te wijten aan een startup-oprichter die erover dacht eerst een community op te bouwen en vervolgens later SEO in beeld te brengen.

Aan het einde van de dag stond Sales Hacker alleen op de ranglijst van 6k zoekwoorden tegen een geschatte organische verkeerskosten van $ 8,9k – wat niets is. Tegen de tijd dat Sales Hacker werd overgenomen, had de site een organische verkeerskost van $ 122k.

Niet-geoptimaliseerde URLs

Dit komt vaak voor bij startups die alleen maar inhoud willen ophalen. Dit is slechts één voorbeeld, maar de waarheid is dat er een hele puinhoop van niet-beschrijvende URL’s was die moesten worden opgeruimd.

Slechte interne koppelingsstructuur

De interne koppelingsconcentratie was slecht verdeeld. Het grootste deel van het eigen vermogen wees naar enkele van de pagina’s met de laagste waarde op de site.

Slechte taxonomie, sitestructuur en navigatie

Ik heb een mindmap gemaakt van hoe ik de nieuwe sitestructuur en het interne koppelingsschema voor ogen had. Ik wilde dat alle inhoudspagina’s in categorieën en subcategorieën werden georganiseerd.

Mijn doelen met de nieuwe voorgestelde taxonomie zouden het volgende bereiken:

 

  • Verhoog de betrokkenheid van natuurlijke bezoekers van de site
  • Sta gebruikers toe om naar de belangrijkste inhoud op de site te navigeren
  • De zichtbaarheid van de bestemmingspagina verbeteren door een toename van relevante interne links die naar hen verwijzen.

Actuele mappen en categoriepagina’s geëlimineerd met omleidingen

Vroeger bestonden bestemmingspagina’s op SalesHacker.com, maar ze werden geëlimineerd met 301-omleidingen en niet toegestaan ​​in robots.txt. Ik was het niet eens met deze configuratie. Voorbeeld: / social selling /

Trash slash versus niet-trash slash dubbele inhoud met canonieke fouten

Meerdere pagina’s voor dezelfde exacte bedoeling. Niet opgeven van de canonieke versie.

Problemen met merkzoekopdrachten – ‘Webinar voor verkoop-hackers”

Sommige van de belangrijkste inhoud van de site kan niet worden gevonden via de zoekopdracht vanwege technische problemen. Een zoekopdracht naar ‘Sales Hacker Webinar’ levert bijvoorbeeld niet-relevante resultaten op in Google omdat er geen geoptimaliseerde indexeerbare hubpagina is voor webinarinhoud. Het krijgt niet zoveel zoekvolume (0-10 maandelijkse volume volgens de Zoekwoordverkenner), maar toch zijn dat 10 potentiële klanten die je elke maand lastig valt door dit niet te corrigeren.

3) Homepage – Voor en na

Zoooo, deze schoonheid hier (screenshot hieronder) was de startpagina die ik begin 2017 erfde toen ik de site overnam.

Zes maanden later snel vooruit, en dit was de nieuwe startpagina die we hebben gebouwd na onderzoek naar doelgroepen en klanten …

Nieuwe startpagina doelen

 

  • Vertel mensen PRECIES wat Sales Hacker is en wat we doen.
  • Maak het stom eenvoudig om u aan te melden voor de e-maillijst.
  • Laat bezoekers eenvoudig en snel de gewenste inhoud vinden.
  • Voeg sociaal bewijs toe.
  • Interne koppeling verbeteren.

Ik ben trots om te zeggen dat alles volgens plan is verlopen. Ik ben ook trots om te zeggen dat het organische verkeer hierdoor kort daarna omhoogschoot.

Speciale opmerking: grote roep naar Joshua Giardino, de hoofdontwikkelaar die met mij aan het nieuwe ontwerp van de startpagina heeft gewerkt. Josh is een van mijn beste vrienden en mijn marketingmentor. Ik zou deze case study vandaag zonder hem niet schrijven!

Er was niet één super meetbaar ding dat we hebben geïsoleerd om dit te bewijzen. We wisten gewoon intuïtief dat er een positieve correlatie was met de organische groei van het verkeer, en dachten dat dit te wijten was aan de interne koppelingsverbeteringen en de verhoogde gemiddelde sessieduur van het verbeteren van de UX.

4) Bijwerken en optimaliseren van bestaande inhoud

Speciale opmerking: we hebben “Ditch the Pitch” afgedwongen

Voordat ik inga op de nitty-gritty SEO-dingen, zal ik je nu vertellen dat een van de belangrijkste dingen die we hebben gedaan, blokkeerders en sponsoren was om te linken naar productpagina’s en screenshots van productfuncties in blogartikelen, webinars, enz. Te injecteren .

Kanttekening: een ding dat we ook moesten doen, was een nofollow-kenmerk toevoegen aan alle uitgaande links in gesponsorde inhoud die verwijzingsverkeer terugstuurde naar partnerwebsites (wat niet langer van toepassing is vanwege de overname).

De # 1-klacht die we in ons publieksonderzoek ontdekten, was dat mensen geïrriteerd raakten met inhoud die “te verkooprijk” of “te pikant” was – en terecht, want wie wil er de hele dag worden gepitched?

Dus hebben we het allemaal over waarde gemaakt. Puur onderwijs. School met harde stoten stijl inzichten. Bruikbaar en tactisch. Geen pluisjes. Geen onzin. Ter zake.

En dat is waar de dingen echt van start gingen.

Voor en na: “Beste verkoopboeken”

Wat u gaat zien, is klassieke SEO-optimalisatie op de pagina op zijn best.

Zo zag het bericht er oorspronkelijk uit (en het scoorde niet goed voor ‘beste verkoopboeken’).

En dan erna…

En het resultaat…

Voor en na: “Verkoopactiviteiten”

Wat ons hier opviel was een waardeloos artikel dat de rol van verkoopactiviteiten probeerde uit te leggen.

Hier zijn de stappen die we hebben genomen om # 1 te rangschikken voor “Verkoopactiviteiten:”

 

  • Een supergeoptimaliseerde megagids over het onderwerp gebouwd.
  • Omdat het oude waardeloze artikel een paar behoorlijke links had, dachten we dat we het door zouden sturen naar de nieuwe megagids.
  • Promoot het op sociale, e-mail en normale kanalen.

Dit is hoe de nieuwe gids over Sales Ops eruit ziet …

En het resultaat …

5) Nieuwe contentmogelijkheden

Een ding dat ik me snel realiseerde dat Sales Hacker in zijn voordeel had, was de actuele autoriteit. Dit exploiteren zou ons geheime wapen worden, en jongen, hebben we het goed gedaan:

“Cold calling”

We wisten dat we deze SERP konden winnen door content te maken die superactief en tactisch was met voorbeelden.

De meeste van de concurrerende artikelen in de SERP waren definitie stijl en op theorie gebaseerde, of low-value roundups van domeinen met een hoge autoriteit.

In dit geval doet DA er niet echt toe. De betere man wint.

“Best sales tools”

Omdat Sales Hacker een aggregatiewebsite is, hadden we het voordeel dat websites van verkopers gemakkelijk overtroffen werden voor de beste en beste zoekopdrachten.

Natuurlijk helpt het ook als je een superhandige megalijst met tools maakt. We hebben meer dan 150 opties om uit te kiezen in de lijst opgenomen. Terwijl SERP-concurrenten niet eens in de buurt kwamen.

“Channel sales”

Merk op hoe het artikel van Sales Hacker uit 2017 nog steeds beter is dan de 2019-versie van HubSpot. Waarom? Omdat we waarschijnlijk de gebruikersintentie beter tevreden hebben gesteld dan zij.

Voor deze zoekopdracht hebben we ontdekt dat gebruikers echt iets willen weten over Direct Sales versus Channel Sales en hoe ze elkaar kruisen.

HubSpot koos voor de generieke Ultimate Guide-tactiek in “fabrieksstijl”.

Begrijp me niet verkeerd, het werkt heel goed voor hen (vooral met hun 91 DA), maar hier is nog een voorbeeld waarin het nagelen van de gebruikersintentie wint.

“Sales excel templates”

Dit was puur loodgen goud voor ons. Iedereen houdt van sjablonen, met name sales excel-sjablonen.

De SERP was gemakkelijk te winnen omdat de competitie zo saai was in hun exemplaar. We hebben niet alleen een betere inhoudservaring opgebouwd, maar we hebben cijfers, lijsten en machtswoorden gebruikt die verkopers graag zien, zoals FAST en Pipeline Growth.

Speciale opmerking: we hebben nooit lange intro’s gebruikt

De enige trend die u zult opvallen, is dat al onze inhoud RECHTSTREEKS TOT HET PUNT komt. Dit is inherent duidelijk, maar we hebben het ook ontdekt tijdens publieksenquête. Verkopers hebben geen tijd voor pluis. Ze moeten zo snel mogelijk aan de slag gaan, krijgen waarvoor ze kwamen en weer aan de slag gaan. Het is echt zo eenvoudig.

Wanneer je iets bedenkt dat belangrijk is voor je publiek, (zoals intro’s kort en krachtig houden), en je het continu in je voordeel gebruikt, is het echt krachtig.

6) Aanbevolen fragmenten

 

Uitgelichte fragmenten werden een groot deel van onze zoektocht naar SERP-dominantie. Zelfs voor SERP’s waar organische klikken zijn afgenomen, vonden we dat niet zo erg, omdat we wisten dat we het fragment en de free brand exposure kregen.

Hier zijn enkele van de best aanbevolen fragmenten die we hebben!

Aanbevolen fragment: “Channel sales”

Aanbevolen fragment: “Sales pipeline management”

Aanbevolen fragment: “BANT”

Aanbevolen fragment: “Customer success manager”

Aanbevolen fragment: “How to manage a sales team”

Aanbevolen fragment: “How to get past the gatekeeper”

Aanbevolen fragment: “Sales forecast modeling”

Aanbevolen fragment: “How to build a sales pipeline”

7) Dus, waarom is Sales Hacker overgenomen?

In eerste instantie lijkt het raar. Waarom zou een SaaS-bedrijf een blog kopen? Het komt echt op één ding neer – gemeenschap (en de hefboom die je ermee krijgt).

Twee lessen van deze acquisitie zijn:

  1. Het kan de moeite waard zijn om een ​​speciaal mediamerk aan te schaffen in uw ruimte
  2. Het kan de moeite waard zijn om uw eigen nichemedia-merk in uw ruimte te starten

Ik heb het gevoel dat de meeste B2B-bedrijven (niet alle, maar de meeste) overkomen omdat ze alleen maar proberen een product te verkopen – omdat de meeste dat zijn. Je ziet niet dat de meeste B2B-merken het goed doen op social media. Ze weten niet hoe ze emotie kunnen promoten. Ze negeren toptrechter in veel gevallen volledig en krijgen daardoor minimale betrokkenheid bij hun inhoud.

Er zijn echt zoveel mogelijkheden om te profiteren van B2B-marketing als je weet hoe je die menselijke emotie kunt benutten – het is gemakkelijk om op te vallen als je een ziel hebt. Sales Hacker werd die “ziel” voor Outreach – die stem en gemeenschap.

Maar een laatste reden waarom een ​​SaaS-bedrijf een mediamerk zou kopen, is om een ​​voorsprong te nemen op een concurrerende concurrent. Vooral in een nis waar twee reuzen over de bovenste plek vechten.

In dit geval is het de goede oude aartsvijand van Outreach, Salesloft. U ziet dat zowel Outreach als Salesloft met elkaar vechten om een ​​nieuwe categorie te winnen met de naam ‘Sales Engagement’”.

Als onderdeel van het acquisitieproces heb ik een deck voorbereid dat benadrukte hoe voordelig het zou zijn voor Outreach om Sales Hacker te verwerven, puur op basis van het verkeersvoordeel dat het hen ten opzichte van Salesloft zou opleveren.

Sales Hacker versus Salesloft versus Outreach – Totaal organische zoekwoorden

Deze grafiek uit 2018 (gegevens geëxporteerd via SEMrush) geeft aan dat Sales Hacker scoort voor meer totaal organische zoekwoorden dan Salesloft en Outreach samen.

Sales Hacker versus Salesloft versus Outreach – Geschatte verkeerskosten

Deze grafiek uit 2018 (gegevens geëxporteerd via SEMrush), toont de kosten van het organische verkeer vergeleken met domein. Sales Hacker scoort meer commerciële voorwaarden vanwege de hoogste verkeerskosten.

Sales Hacker versus Salesloft versus Outreach – Rank zone distributies

Deze grafiek uit 2018 (gegevens geëxporteerd via SEMrush), geeft de rangzone verdeling per domein weer. Sales Hacker gerangschikt voor meer organische zoekwoorden in alle zoekposities.

Sales Hacker versus Salesloft versus Outreach – Ondersteuning versus vraagzoekwoorden

Deze grafiek uit 2018 (gegevens geëxporteerd via SEMrush) geeft ondersteuning versus vraagzoekwoorden per domein weer. Omdat Sales Hacker geen ondersteuningsportaal had, waren alle zoekwoorden inherent vraaggericht.

Ondertussen stond Outreach op dat moment vooral op de ranglijst voor ondersteunende zoekwoorden. In vergelijking met Salesloft hadden ze een enorm nadeel.

Conclusie

Ik zou dit nu niet schrijven zonder de hulp, ondersteuning en het vertrouwen dat ik onderweg van zoveel mensen heb gekregen.

  • Joshua Giardino — Hoofdontwikkelaar bij Sales Hacker, mijn marketingmentor en oudere broer die ik nooit heb gehad. Had dit niet zonder jou kunnen doen!
  • Max Altschuler — oprichter van Sales Hacker en de man die me een kans gaf op de grote competities. Je hebt een ongelooflijk platform gebouwd en ik ben eeuwig dankbaar dat ik er onderdeel van was.
  • Scott Barker — Head of Partnerships bij Sales Hacker. Bedankt dat je met mij in de loopgraven bent! Het is een genoegen om terug te blikken op deze wilde rit en ons af te vragen hoe we dit voor elkaar hebben gekregen.
  • Alina Benny — Mijn marketingprotege. Super trots op je groei! Je kwam zonder angst in Sales Hacker en greep de kans.
  • Mike King — oprichter van iPullRank, en de man die me mijn allereerste shot in SEO gaf. Bedankt voor het nemen van een kans op een onbewezen kind uit de Bronx die altijd laat aan het werk was.
  • Yaniv Masjedi — Onze fenomenale CMO bij Nextiva. Bedankt dat je altijd in me hebt geloofd en me hebt aangemoedigd om mijn denkleiderschapsspieren te vergroten. Uw steun heeft me in staat gesteld om echt een impactvolle groeimarketeer te worden.

Thanks for reading — tell me what you think below in the comments!

Vertaald van MOZ

Banner Smoop website
smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 kleine en middelgrote bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wil je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Kantoor & Bezoek:

Smoop
Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM
Den Haag

Postadres:

Prins Willem-Alexanderweg 139
2595 BT
Den Haag

Copyright 2011 - 2021 ©  SMOOP

Chat openen
Stel hier vrijblijvend je vraag
Hallo,
Hoe kunnen we je helpen?