Het gebruik van video marketing wordt steeds groter en bekender. Youtube is hierin de grootste speler. Meest meer eigen bedrijven hebben een eigen youtube account, maar zij maken nog geen gebruik van de vele mogelijkheden die youtube te bieden heeft. Zoals adverteren op YouTube. Veel bedrijven maken al gebruik van Facebook en Instagram om op te adverteren. YouTube wordt hierin vaak vergeten. Hier kunt u van profiteren! hoe u dit moet doen? leest u in dit artikel.

Waarom adverteren op YouTube?

Er zijn veel redenen om ervoor te kiezen om op YouTube te gaan adverteren. Youtube is eigenlijk voor bijna elke branche goed geschrikt om te targetten waarbij u zich richt op een specifieke groep. Dit video platform biedt de mogelijkheid om heel gericht uw doelgroep te bereiken. U kunt hierbij onder andere targetten op leeftijd, geslacht, zoekwoorden, interesse's en nog veel meer. Wanneer men dit vergelijkt met de mainstream media, dan ziet u al dat de doelgroep veel gerichter te bereiken is. YouTube is goed te gebruiken om de online awareness / de naamsbekendheid te vergroten. Ook wanneer u de bezoekers van uw website opnieuw wil benaderen. Dit wordt remarketing genoemd. Lees meer over remarketing en de andere diensten diensten waarbij we u kunnen helpen op onze dienstenpagina.

Adverteren op YouTube kosten

Hoeveel kost het nou eigenlijk om te gaan adverteren op YouTube? goede vraag. Afgezien van het feit dat men met YouTube advertenties de doelgroep veel gerichter kan targetten, zoals hierboven is te lezen. Betaalt u bij YouTube adverteren per weergave. De drempel om voor YouTube te kiezen als platform om te adverteren ligt dus een stuk lager vergeleken met een TV reclame. De kosten van een videoadvertentie ligt ongeveer tussen de € 0,05 en € 0,30 per weergave. De prijs hierin is verder afhankelijk van een heleboel factoren, zoals de doelgroep die u met uw video wilt aanspreken en de zoekwoorden waar u voor kiest. Met Instream video advertenties betaalt u niet voor het aantal kijkers die naar jouw video video hebben gekeken. TrueView InStream-advertenties worden op YouTube weergegeven op een verzameling sites in apps in het Google Display Network. Afgekort GDN. Dit betekent dat de advertenties niet alleen op Youtube.com te zien zijn. Maar ook op Youtube-apps op iPhone's, iPad's, android apparaten en zelfs op gekoppelde tv's. De kosten van InStream video advertentie komt tot stand via een veilingmodel. Net zoals dit bij Adwords werkt. U moet pas betalen nadat 50% van de video is gekeken of totdat 30 seconde van de video is verstreken. Met video discovery betaalt u pas voor een advertentie als iemand daadwerkelijk op de video klikt. Bent u nog niet zeker welke keuze u moet maken en bent u opzoek naar advies? of wilt u YouTube advertenties laten maken? neem dan contact met ons op. Of bel naar: 06 - 4732 1174.

content maken op youtube

Bij het creëren van content op YouTube is het slim op dit vanaf het begin af aan goed in te delen. Maak je een zakelijk kanaal aan voor op YouTube? dan is het slim om gebruik te maken van de zoekwoorden waarop mensen jouw bedrijf kunnen vinden. Of waarop het meest wordt gezocht. Kies een toepasselijke Youtube header, een profielfoto en schrijf een tekst bij de 'over-ons' pagina. Hierbij zijn de eerste 48 tekens het belangrijkst. Deze verschijnen namelijk in de zoekresultaten. Maak hierbij gebruik van de zoekwoorden waarop u het best gevonden kunt worden. Als u uw kanaal volledig heeft geoptimaliseerd, is het belangrijk om de videocontent van uw kanaal te optimaliseren. Zorg er hierbij voor dat er zowel in de video's als bij het plaatsen van de video's gebruik wordt gemaakt van een doordacht plan. Neem de kijker mee in de video zodat de video bestaat uit een beginstuk, een middenstuk en een eindstuk.

YouTube statistieken

Uit een recent gepubliceerde Infographic van G0-Globe, wordt de feiten nog eens op een rijtje gezet. Hieruit valt onder andere te concluderen dat het het aantal bedrijven die gebruik zullen gaan maken van Youtube ads, alleen maar zal gaan toenemen. Wat nog meer blijkt is dat adverteren op YouTube vele malen effectiever is dan via de tv. Onder andere omdat men bij YouTube advertenties de aandacht beter kan vasthouden. Wilt u hierbij ook niet achterblijven? neem dan vrijblijvend contact met ons op

Promotievideo

Wist u dat de eerste 15 seconden van uw video het belangrijkste zijn? Het is dus belangrijk om gelijk de aandacht van de kijker te pakken. Hierin is het ook belangrijk watvoor thumbnail u kiest voor de video. Dit is als het ware het stilstaande beeld dat gebruikers te zien krijgen in de zoekresultaten. Heeft u een aantrekkelijke thumbnail? dan is de kans ook veel groter dat met op uw video klikt.

YouTube Ads door Smoop

Weet u niet precies, wat u met uw zakelijke YouTube kanaal moet doen. En kunt u hier wel wat hup bij gebruiken? neem dan vrijblijvend contact op met Online Marketing bureau Smoop. Wij kunnen u adviseren, hoe u YouTube advertenties het beste voor uw bedrijf kunt toepassen. En alles wat bij het maken van YouTube advertenties komt kijken!