De meeste eigenaren van kleine bedrijven begrijpen de cruciale rol die een website speelt bij het genereren van leads en het stimuleren van de verkoop. Een aantrekkelijke, gebruiksvriendelijke website is de sleutel tot het betrekken van potentiële klanten en het concurreren met andere bedrijven. Veel websites veranderen echter niet om de veranderende behoeften van het bedrijf en zijn publiek te weerspiegelen.
Hoewel een herontwerp van een website misschien niet de hoogste prioriteit heeft voor iedereen die een bedrijf runt, kan het niet updaten van een zakelijke website de marketinginspanningen ernstig ondermijnen en de groei van het bedrijf beperken. Hier zijn 10 redenen waarom het misschien tijd is om uw website te herontwerpen.
De resultaten komen niet overeen met uw verwachtingen
Als uw website u niet helpt uw marketingdoelstellingen te bereiken, kan een herontwerp nodig zijn. Misschien zijn uw conversies laag, of stuiteren er te veel bezoekers van uw site. Soms hoeft u alleen maar bepaalde onderdelen van uw website te herontwerpen om de resultaten te verbeteren, zoals navigatie-elementen of websiteformulieren.
Tip: Bestudeer de websites van uw concurrenten en gebruik Google Analytics om waardevolle informatie te verkrijgen die een herontwerp kan informeren.
Uw Website is niet afgestemd op de behoeften van uw publiek
De structuur van uw website lijkt u misschien logisch, maar wat als potentiële klanten niet snel vinden wat ze zoeken? Een ontwerp dat niet gebruiksvriendelijk is, leidt tot verwarring en verhoogt uiteindelijk de stuitersnelheid van de website.
Tip: Geef prioriteit aan uw navigatie-elementen op basis van de behoeften van potentiële klanten. Wat is voor hen belangrijk? Als u het niet zeker weet, vraag het dan aan uw publiek.
De identiteit van je bedrijf bijwerken
Heeft u het logo of de visuele stijl van uw bedrijf veranderd? Heeft u onlangs een prijs gewonnen of uw producten en diensten geüpgraded? Het is belangrijk om deze veranderingen in het ontwerp van uw website weer te geven om het vertrouwen van de klant op te bouwen.
Tip: Gebruik uw homepage om de recente prestaties en ontwikkelingen van uw bedrijf in de kijker te zetten. Uw website moet uw bedrijf vertegenwoordigen zoals het nu is, niet zoals het was toen u uw website bouwde.
Nieuwe marketingdoelen bijstellen
Uw bedrijfsdoelstellingen kunnen ook zijn geëvolueerd. Zo kan het zijn dat uw website in het begin meer informatie bevatte om uw bedrijf uit te leggen. Als u zich vandaag de dag meer bezighoudt met het genereren van leads en het aansturen van bezoekers naar productpagina’s, moet uw website dienovereenkomstig worden bijgewerkt.
Tip: Definieer uw korte en lange termijn marketingdoelstellingen en structureer uw website pagina’s om de resultaten op deze gebieden te maximaliseren.
Uw website ziet er verouderd uit
Oudere website-ontwerpen kunnen uw bedrijf onprofessioneel maken en uw reputatie beschadigen. Om concurrerend te blijven en vertrouwen in bezoekers te wekken, heeft u een website nodig die er up-to-date uitziet. Echter, het volgen van de laatste designtrends is niet altijd de beste manier om dit te realiseren.. Niet elke designtrend is geschikt voor elk bedrijf, en sommige ontwerpen zullen snel uit de mode raken.
Tip: Kies een modern ontwerp dat het imago van uw bedrijf weerspiegelt en dat waarschijnlijk de kop op de spijker slaat.
Uw website is niet volledig responsief
Om gebruikers een consistente, gebruikersvriendelijke ervaring te geven, moet uw website “reageren” op welk apparaat dan ook. Vandaag de dag gebruiken meer consumenten smartphones en tablets om op het internet te surfen, dus als uw website niet geoptimaliseerd is voor deze apparaten, kunt u klanten verliezen zonder dat u zich dat realiseert. Bovendien heeft uw zoekresultaten eronder te lijden als uw website niet volledig reageert.
Tip: Kies een responsief websiteontwerp dat geschikt is voor alle gebruikers, ongeacht het apparaat dat ze gebruiken.
Uw website is niet geoptimaliseerd voor zoekmachines
Als uw website niet geoptimaliseerd is voor zoekmachines, zullen potentiële klanten u moeilijk kunnen vinden wanneer ze een online zoekopdracht uitvoeren. Een website herontwerp kan het makkelijker maken voor zoekmachine-crawlers om uw pagina’s te scannen, waardoor uw zoekresultaten een boost krijgen.
Uw webpagina’s zijn langzaam
In een studie werd gemeld dat 40 procent van de consumenten een website verlaat als het meer dan drie seconden duurt om te laden (1). Simpel gezegd, als uw webpagina’s niet snel laden, zult u potentiële klanten ergeren en zal uw website stuiteren. Een website herontwerp kan ervoor zorgen dat uw site wordt gebouwd met de snelheid van de pagina’s in het achterhoofd.
Tip: Gebruik de PageSpeed Insights tool van Google om de prestaties van uw website te controleren.
Uw website is niet veilig
Kleine bedrijven zijn net zo kwetsbaar voor hackers en virussen als grotere organisaties. Als bezoekers er niet van overtuigd zijn dat uw website veilig is, zullen ze u waarschijnlijk geen persoonlijke gegevens verstrekken. Om uw website te beveiligen met Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS), kunt u een SSL-certificaat (Secure Sockets Layer) voor uw website verkrijgen. Dit toont gebruikers een veilig hangslotpictogram als ze een nieuwere browser gebruiken.