Als marketeer moet je altijd op de hoogte zijn van trends en je aanpassen aan het steeds veranderende marketinglandschap vinden wij van SMOOP. Een onderdeel van marketing dat de afgelopen jaren consistent is geweest, maar in strategie behoorlijk is veranderd, is het bloggen. Bloggen is een kritisch element voor elk bedrijf. Maar de vraag die we altijd krijgen is, “waarom heeft mijn bedrijf een blog nodig?”. Dit bespreken we samen met de eigenaar van treflomium.be binnen deze blog.
Het maakt niet uit wat voor soort bedrijf je leidt, of het nu een online ondernemerschap is of een lokaal bedrijf, je zou nog steeds een blog moeten hebben. Hier zijn 6 redenen waarom uw bedrijf een blog nodig heeft:
1. Een blog kan uw marketingstrategie onderhouden en uw relevante inhoud structureren
Het promoten van uw diensten en goederen is geen gemakkelijke taak, zeker niet in een zeer competitief bedrijfsklimaat. Dan komt de blog goed van pas. Het helpt u bij de multimediale vertegenwoordiging van uw bedrijf, houdt het publiek geïnteresseerd en promoot uw bedrijf. Denk aan het promoten van uw video’s, podcasts, interviews en meer op uw blog. Dit is nuttige inhoud voor uw publiek, en geweldige inhoud voor uw website. Het belangrijkste onderdeel is de kwaliteit van uw berichten.
2. Een blog kan nieuwe klanten aantrekken
Het bloggen en plaatsen van relevante content is een ongelooflijk nuttig instrument om het verkeer naar uw website en uw diensten te verhogen. Met behulp van SEO-strategieën zoals trefwoorden, titels, metabeschrijvingen en meer, worden blogberichten een krachtig hulpmiddel voor het verkrijgen van zichtbaarheid voor uw merk. Bovendien voegt elke nieuwe blog die u plaatst een nieuwe pagina toe aan uw website. Dat helpt enorm met SEO omdat het Google en andere zoekmachines een reden geeft om uw website te hercrawlen om nieuwe inhoud te indexeren.
3. Een blog kan de vorming van een gemeenschap rond uw website en organisatie bevorderen.
Dit is een perfecte manier om uw diensten te onderhouden en te verspreiden en een langdurige band met prospects te creëren. Deel uw blogs op sociale media om een breder publiek te bereiken en een gemeenschap op te bouwen rond uw berichten, inzichten van uw bedrijf en uw perspectief. U zult beginnen te zien hoeveel tractie een blog kan brengen als u het deelt op sociale media en nieuwe bezoekers naar uw website brengt.
4. Een blog kan uw reputatie opbouwen op een bepaald gebied van uw interesse en een autoriteitsfiguur worden.
Niets kan tippen aan een goede, solide reputatie, en bloggen is een essentiële investering in dit proces, omdat het u in staat stelt om uw perspectief te delen met uw publiek op een nieuwe manier.
5. Een blog kan u helpen bij het adverteren
Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 80% van de bedrijven de voorkeur geeft aan een advertentie in de vorm van een serie artikelen in plaats van de traditionele “koop nu” agenda. En klanten worden ook een beetje moe van de conventionele manieren van commercials en reclame, dus de creatieve manieren om uw diensten te presenteren zijn cruciaal voor de moderne zakelijke omgeving.
6. Een blog kan u helpen om betrouwbaarder te lijken voor uw potentiële klanten.
Mensen vertrouwen het geschreven woord, en blogs verbeteren het vertrouwen in uw organisatie of onderneming. Zorg ervoor dat u nuttige en accurate inhoud levert, stimuleer discussies en het delen van kennis, en u zult het toegenomen vertrouwen in uw merk zien!
Het belang van bloggen voor zakelijke ondernemingen kan niet worden onderschat onder de huidige digitale en marketingomstandigheden. Zelfs met de opkomst van andere creatieve tools om uw zichtbaarheid te ondersteunen en uw diensten te bevorderen, doet het niets af aan de waarde van wat een blog kan doen voor uw merk. Wat uw behoeften ook zijn, een blogbericht is een geweldig hulpmiddel voor het creëren van een stroom van websiteverkeer, een groeiend publiek en nieuwe prospects.