5 redenen waarom uw website niet in de zoekresultaten verschijnt

Je hebt al het harde werk gedaan. Een hostingpakket gekregen, WordPress geïnstalleerd, een mooi thema gekozen en een aantal artikelen samengesteld. Je hebt je eerste artikel gepubliceerd. Tijd om te rake in dat verkeerslicht? Echter, bij het zoeken naar je site in Google kun je hem nergens vinden. Nou, hier zijn vijf redenen die kunnen verklaren waarom u uw website niet kunt vinden.

Het is te verfrissend, Google weet het nog niet

Ten eerste, maak je geen zorgen! Als uw website gloednieuw is, is het misschien gewoon een kwestie van schrikken en terugkomen in een tijdje. Er is een heleboel bewegende delen in het ontvangen van uw website gekropen, geïndexeerd en gerangschikt. Soms duurt het dagen of misschien zelfs weken voordat Google uw website heeft gedetecteerd.

U kunt uw site opzoeken met de site: zoekoperator in Google. Typ website:yoast.com en u ziet een lijst met pagina’s die op dat domein zijn gevonden. Als u de volledige URL van een bepaald artikel typt, ziet u slechts één zoekresultaat terug. Wanneer u ziet dat uw pagina’s, betekent dit dat Google wel degelijk op de hoogte is van uw site en een deel ervan in zijn eigen index heeft gezet. Als u ontdekt dat uw pagina uit de indicator komt, maar u denkt dat het niet goed gaat, wilt u misschien dieper graven.

De site: zoekoperator helpt u bij het vinden van uw site in de index van Google.
In Search Console kunt u ook de URL Inspectie tool gebruiken om uit te vinden hoe specifieke pagina’s het doen. Het vertelt u precies hoe Google uw website bekijkt en bekijkt.

Terwijl u wacht, kunt u lezen hoe Google werkt en hoe u kunt beginnen met het gebruik van SEO. U kunt zelfs een snelle SEO-audit uitvoeren om erachter te komen of u iets hebt gemist.

U heeft uw eigen site of het stukje content niet geïndexeerd

Een van de meest voorkomende redenen waarom Google uw website of een specifieke pagina niet indexeert, is omdat deze – per ongeluk – niet geïndexeerd is. Als u de noindexmeta-tags aan een pagina toevoegt, vertelt Googlebot dat deze mogelijk een pagina kruipt, maar dat de resultaten niet aan de index kunnen worden toegevoegd.

Hoe kunt u controleren of uw pagina niet-geïndexeerd is? Dat is eenvoudig, open gewoon de pagina en bekijk de broncode. Ergens in de kop van de webpagina vindt u de code hieronder. Dit vertelt zoekmachinecrawlers dat de inhoud van de webpagina niet moet worden toegevoegd aan de catalogus en dus niet mag worden gerangschikt.

Het gebeurt! Zelfs wij maken af en toe een fout en indexeren per ongeluk geen bericht. Gelukkig is het een eenvoudige oplossing. Willemien beschrijft hoe je met Yoast SEO een stukje inhoud weer op het juiste spoor zet.

Google kan uw site niet crawlen

Je hebt Google misschien verteld om je inhoud niet te indexeren, maar het is ook mogelijk dat je Google hebt verteld om je site helemaal niet te crawlen! Het blokkeren van crawlers in een zogenaamd robots.txtdocument is een zekere manier om nooit verkeer te krijgen. Het blokkeren van robots is eenvoudiger dan je zou denken. WordPress bevat bijvoorbeeld een Search Engine Visibility instelling die – na het instellen op zoekmachines van het indexeren van deze site – zijn uiterste best doet om crawlers buiten de deur te houden. Schakel dit uit om uw website weer beschikbaar te maken.

Verwijder het vinkje als u uw WordPress wilt gebruiken, zodat u in Google terecht kunt komen.
Deze verandering was nodig omdat Google soms toch pagina’s indexeerde die het tegenkwam.

Afgezien van het feit dat WordPress wordt verteld dat het zoekmachines moet blokkeren, kan het zijn dat andere technische problemen crawl-fouten genereren waardoor Google uw site niet goed kan crawlen. De webserver van uw website kan in actie komen en serverfouten of buggy’s van JavaScript op uw crawler introduceren. Zorg ervoor dat Google uw website gemakkelijk kan crawlen.

Uw inhoud is niet op niveau en/of komt niet overeen met de bedoeling van de gebruikers

Er kunnen verschillende technische redenen zijn waarom uw site niet wordt weergegeven in Google. Dat is echter niet het hele verhaal. Bovendien kan het uw inhoud zijn. Het kan zijn dat uw artikelen gewoonweg niet goed of gezaghebbend genoeg zijn voor Google om voor deze specifieke sleutelzin te kiezen. Bedenk hoe u als individu uw website zou vinden. Concentreer u niet op Google.

Inhoud die niet wordt weergegeven in Google kan “gewoon” het geval zijn van het niet passen van wat de zoeker verwacht. Het kan zijn dat uw artikelen niet passen bij de zoekopdracht van deze gebruiker. In dit soort gevallen moet u een trefwoordstudie doen en ook een fantastische blik werpen op de zoekintentie. Zodra u dat begrijpt, kunt u gebruik maken van Yoast SEO de hulp die u schrijft geweldige inhoud.

Houd in gedachten dat uw site misschien, gewoon misschien, werkt in een zeer concurrerende business. Zonder zich te concentreren op de lange staart, zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn om te eindigen met het krijgen van goede posities.

Uw inhoud heeft geen backlinks van hoge kwaliteit

Lang geleden, toen Google nog maar een prille startup was, werd de rangorde mede bepaald door de populariteit. Hoewel er in meer dan twee decennia veel is veranderd, spelen hyperlinks nog steeds een rol in de vindbaarheid en rangschikking van artikelen. Je kunt zonder links positioneren, maar het is gewoon verdomd moeilijk.

Het creëren van ongelofelijke content is een goede manier om links naar je pagina’s te krijgen. Hoogwaardige inhoud zal klikken van lezers trekken die de artikelen ook ver en breed kunnen delen via sociale websites.

Banner Smoop website
smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 kleine en middelgrote bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wil je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Kantoor & Bezoek:

Smoop
Laan van Nieuw Oost-Indië 125
2593 BM
Den Haag

Postadres:

Prins Willem-Alexanderweg 139
2595 BT
Den Haag

Copyright 2011 - 2021 ©  SMOOP

Chat openen
Stel hier vrijblijvend je vraag
Hallo,
Hoe kunnen we je helpen?