4 tips voor een goede contactpagina

Het is het doel van iedereen bedrijf op zoveel mogelijk gebruikers hun contactpagina in te laten vullen. Meer contactaanvragen, betekend meestal ook meer sales. In dit blog geven wij een aantal tips om uw contactpagina te verbeteren. Wij geven 4 tips hoe u dit het beste kunt doen en toe kunt passen in uw bedrijf.

Het hebben van een contactpagina

Onze eerste tip, is dat u een contactpagina heeft. Logisch toch? Dat is het inderdaad, maar toch blijkt dat een hoop bedrijven geen goede of goedwerkende contactpagina hebben. En dat is natuurlijk zonde. Hoe u een contactpagina maakt? dat is afhankelijk van uw CMS (content management systeem). Heeft u een wordpress website, dan kunt u dit doen door in de backend uw contactpagina te maken. U kunt hier een template voor gebruiken, maar u kunt ook handmatig uw contactpagina maken. Dit raden wij aan.

Weet u niet hoe u dat moet doen? Neem dan contact met ons op 

Slechts een formulier

Wanneer uw contactpagina alleen een blank formulier is die uw bezoekers kunnen invullen, dan kunt er vanuit gaan dat u kansen laat liggen. Vaak doen bedrijven dit standaard op deze manier, maar het is niet altijd handig. Een deel van uw bezoekers wil namelijk helemaal niet uw contactformulier invullen. Ze willen u een email sturen.

Hier heeft Online Marketing SMOOP onderzoek naar gedaan. Daarom is het handig om ook uw email adres bij uw contactformulier te zetten. Het toevoegen van een telefoonnummer is ook een vereiste.

Onduidelijkheid bij uw contactformulier

Vind u het ook niet vervelend als u bij een bedrijf opzoek bent naar een contactpagina en deze niet kan vinden? Dit gebeurd wanneer de interne structuur niet juist is. U kunt dan het contactformulier niet vinden via de zoekoptie. Dit kan 2 redenen hebben. Heeft u hier ook last van bij uw website, dan kunt u dit verhelpen door:

  • Uw contactformulier toe te voegen aan uw menu en uw footer. Op die manier versimpeld u de navigatie binnen uw site.
  • De juiste url gebruiken voor uw contact pagina. Dit doe u door uw contactpagina ‘contact te noemen, zoals: www.abc.nl/contact

Zorg er verder voor dat uw contactformulier de juiste titel heeft. Noem uw contactpagina: contact, contact ons o.i.d.

Gedateerde informatie

Bent u verhuisd met uw bedrijf of heeft u een nieuwe vestiging? Zorg er dan voor dat dit ook duidelijk staat vermeld op uw contact formulier. Dit zorgt ervoor dat uw bezoeker duidelijkheid heeft. Daarnaast is het belangrijk voor Google My business, dat de informatie die op uw site staat. Gelijk staat aan de informatie in Google Mijn Bedrijf.

Contactformulier laten maken door SMOOP

Wilt u ook graag  een goed contactformulier op uw website, zodat uw bezoekers contact met u kunnen opnemen? Dan kunnen wij u hierbij helpen. Wij zijn gespecialiseerd in het optimaliseren van contactformulieren. En wij hebben al ruim 15 jaar ervaring met online marketing in Den Haag en daarbuiten  Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Dit kunt u doen door ons contactformulier in te vullen, of door te bellen naar: 06 – 4732 1174

 

 

Blog onderwerpen

smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 kleine en middelgrote bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wil je een (snellere) omzetgroei met jouw bedrijf? Neem dan direct contact op.

Contact

Kantoor & Bezoek:

Smoop
Wijnhaven 6
2511 GA
Den Haag

Postadres:

Noord-West Buitensingel 5E
2518 PA
Den Haag

Copyright 2011 - 2020 ©  SMOOP

Chat openen
Stel hier vrijblijvend je vraag
Hallo,
Hoe kunnen we je helpen?