5 redenen waarom uw content niet rankt

Mensen gebruiken het vandaag de dag om te proberen hogere posities te krijgen. Maar helaas, het perfect optimaliseren van uw artikel plaatst het niet bovenaan het zoekresultaat. Dus, als uw perfect geoptimaliseerde post niet staat, wat kan er dan nog aan de hand zijn? Wat houdt uw inhoud tegen om die felbegeerde #1 positie te bereiken? In deze post zal ik vijf redenen bespreken

Er is te veel concurrentie

In de meeste gevallen is de reden dat een post niet rangschikt, dat er gewoon veel concurrentie is. Als u uw blogpost maximaliseert voor concurrerende trefwoorden en trefwoorden, zoals [gedrag van de kat], [robotstofzuiger], of [makelaar], is de kans groot dat u niet zult rangschikken voor deze term.

Om erachter te komen of dit het probleem is, beoordeelt u de resultatenpagina’s voor uw trefwoord. Overheerst de eerste pagina door sites met een hoge autoriteit, zoals Wikipedia of Amazon? Ziet u veel sites die zich stevig hebben gevestigd in deze niche? Dat betekent dat je in staat bent om alles wat je nodig hebt te optimaliseren, maar helaas is dat niet voldoende om hoog te scoren in de zoekresultaten als je specialiteit te agressief is.

Hoe kan je het oplossen?

Als u wilt rangschikken voor zeer concurrerende termen, moet u een long tail keyword strategie uitproberen. Schrijf blogartikelen die zich richten op gerelateerde long tail sleutelwoorden en zinnen alvorens de competitieve sleutelwoorden aan te pakken. Als deze long tail artikels beginnen te rangschikken, zal je ook kunnen rangschikken voor meer agressieve zinnen. Dit type strategie vereist inspanningen op lange termijn, maar op lange termijn zal het zijn vruchten afwerpen.

Uw site heeft technische problemen

Als uw bericht helemaal niet in de zoekmachines verschijnt, kunnen er technische problemen zijn waardoor het niet in de zoekresultaten verschijnt. U zou plugins kunnen hebben die problemen veroorzaken, en we hebben ook enkele onderwerpen gezien die in feite Google ervan weerhouden om uw website te indexeren. En, terwijl Yoast SEO zorgt voor een aantal technische problemen onder de motorkap, zou het goed geplaatst moeten worden om dat goed te doen.

Voor het geval dat u al eerder in de ranking stond, maar abrupt uit de zoekresultaten verdween, ga dan de veiligheid van uw site na en zorg ervoor dat u niet gehackt werd! Als een website wordt gehackt, zal de bestaande inhoud ook in rang afnemen. Nieuwe berichten zullen niet zo gemakkelijk worden gerangschikt als ze moesten presteren. Dit kan allemaal vrij langzaam evolueren, gebaseerd op hoeveel rotzooi er op uw website wordt gepubliceerd, zonder dat u het weet. Meestal is het gehackt worden waarschijnlijk niet de reden voor problemen met de rangschikking. Maar als u zeker weet dat geen van die andere problemen van toepassing zijn op uw site, kan het de moeite waard zijn om er naar te kijken. Natuurlijk is het altijd een fantastisch idee om ervoor te zorgen dat uw beveiliging tip-top is!

Hoe kan ik dit oplossen?

Ten eerste, wees er zeker van dat Yoast SEO inderdaad goed is ingesteld. In de eerste stap van deze Yoast configuratiewizard wordt u gevraagd of uw site op het punt staat te worden geïndexeerd. Maar, als dat waar is, ziet u een waarschuwing op uw Yoast SEO algemeen dashboard, dus dat is gemakkelijk te controleren. Voor individuele berichten en pagina’s die niet staan: beoordeel het ‘advanced’ tabblad in de Yoast metabox onder de post of zoekmachines de post echt mogen tonen aan de hand van de resultaten. Houd er rekening mee, dat nadat u uw instelling hebt gewijzigd zodat zoekmachines uw inhoud kunnen indexeren, het nog wel even kan duren voordat u ziet dat deze begint te staan.

Als uw Yoast plugin instellingen allemaal correct zijn, is het tijd om wat verder te graven. Beoordeel uw plugins en/of motief en wees er zeker van dat uw beveiliging zo is!

Uw website heeft geen goede interne linkstructuur

Nog een reden waarom uw content niet in de zoekresultaten verschijnt: een cruciaal onderdeel van uw zoekmachineoptimalisatiestrategie is niet op orde. Onderschat de waarde van de websitestructuur – de interne linkstructuur – voor uw zoekmachineoptimalisatiestrategie niet. Het bezit van een duidelijke sitestructuur resulteert in een beter begrip van uw site vanuit Google. Als uw interne linkstructuur inferieur is, wordt de kans op een hoge ranking kleiner — zelfs als uw inhoud goed geoptimaliseerd en verbazingwekkend is.

Begin met het opnemen van die links! Zorg ervoor dat uw belangrijke artikelen en pagina’s de meeste interne links bevatten. Maar voeg geen willekeurige links toe: zorg ervoor dat u relevante, gerelateerde links opneemt die waarde toevoegen voor uw klanten.

En in het geval dat u de architectuur van uw site echt wilt verbeteren, neem dan een kijkje op onze site architectuur training!

Er is weinig verkeer naar uw website

Als u net met uw website bent begonnen, zullen uw artikelen niet direct een rangorde krijgen. Zelfs niet als elke pagina volledig is geoptimaliseerd en elke kogel bij Yoast SEO groen is. Om te kunnen rangschikken, wilt u een aantal links van verschillende websites. Google moet immers weten dat uw website bestaat.

Hoe je het moet repareren:
Om (meer) verkeer te krijgen, kunt u extra sites bereiken. U zult wat PR of linkbuilding moeten doen. Vraag hen om uw site te vermelden of te praten over uw product en link naar uw site.

De juiste soort traffic binnenhalen

1 laatste ding dat de reden kan zijn dat uw artikels niet gerangschikt zijn: het komt niet overeen met de bedoeling van personen die op zoek zijn naar uw trefwoord. Zoekintentie wordt tegenwoordig een steeds belangrijkere factor voor zoekmachines: Waarom willen mensen iets kopen. Naar een bepaalde website gaan, of zijn ze echt op zoek naar advies? Zelfs wanneer u zich richt op een long tail keyphrase. Als uw inhoud niet overeenkomt met de dominante intentie van de zoekers. Dan is de kans groot dat zoekmachines het niet onthullen bij de resultaten. Omdat het niet precies is wat mensen zoeken.

Laten we eens kijken naar een paar gevallen. Zeg dat u een hondentrainer bent die wil rangschikken voor puppy-trainingsdiensten, en dat betekent dat u [het trainen van uw puppy] optimaliseert, met het oog op de transactionele bedoeling. Maar als u de zoekresultaten bekijkt, zult u begrijpen dat er informatieve video’s zijn en dat alle resultaten uitleggen hoe u zelf een pup kunt trainen. Zoekers hebben dus eigenlijk een informatieve bedoeling. Dit zal ook andersom werken. Als u een stap-voor-stap handleiding heeft geschreven voor uw site over hoe u uw eigen tuinversiering kunt maken, met de bedoeling om te rangschikken voor [bloemenslinger tuinversiering], kan het zijn dat u moeite heeft met het rangschikken voor dat woord als mensen dat alleen maar willen kopen, niet zelf willen maken.

Nu, het moet worden opgemerkt dat niet elke zoekterm een dominante soort bedoeling heeft. Ook is het niet onmogelijk om met artikelen voor verschillende doeleinden te poseren. Toch kan het de moeite waard zijn om hier naar te kijken als uw geoptimaliseerde inhoud niet in de zoekmachines staat.

Hoe u dit kunt oplossen

Helaas heeft u niet de mogelijkheid om het doel van de gebruikers van zoekmachines aan te passen. Maar u kunt wel uw contentplan aanpassen. Als uw geoptimaliseerde materiaal niet in de zoekresultaten staat. Kijk dan goed in de zoekresultaten (bij voorkeur in de persoonlijke modus) en bekijk wat u ziet. Is één speciaal type resultaat dominant? Zijn er afbeeldingen of video’s? Welke gerelateerde vragen worden getoond? Hier liggen je kansen. Als je ontdekt dat het vooral om een informatieve intentie gaat om een vraag te krijgen. Is het mogelijk om hier inhoud over te schrijven om mensen naar je site te krijgen. Je merk als een betrouwbare bron van advies in te stellen en top of mind te blijven als mensen toch iets willen kopen. Als u veel beelden ontdekt in de zoekresultaten. Moet u zich misschien meer concentreren op beeldSEO. Houd rekening met wat u ziet op de resultatenpagina’s bij het bepalen van uw zoekmachineoptimalisatiestrategie.

Geoptimaliseerde inhoud niet rangschikken?

Er zijn een aantal redenen om een post niet te plaatsen. Als u het correct heeft geoptimaliseerd met behulp van Yoast SEO, zal de meest voorkomende oorzaak zeker zijn dat de concurrentie in een markt gewoon te hevig is. Je moet hard werken en geduld hebben. Ondertussen zijn er een heleboel verschillende facetten van uw SEO (sitebouw, linkbuilding) die u aankan. Probeer je te concentreren op alle aspecten van website optimalisatie, probeer dat beste resultaat te behalen. Het zal zich lonen!

 

Blog onderwerpen

smoop logo wit

Over Smoop

Smoop helpt sinds 2011 middengrote en kleine bedrijven met de online vindbaarheid. Smoop denkt mee op strategisch niveau om maximale resultaten uit het marketingbudget te halen.

Wilt u een (snellere) omzetgroei met uw bedrijf? Neem dan contact op.

Contact

Smoop
Altingstraat 17
2593 SP
Den Haag

06-47321174
[email protected]

Copyright 2011 - 2020 ©  SMOOP